Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er USA og Israel ute av tålmodighet og sint nå?ok_dremel.gif Er Iran`s Ahmadinejad redd nå? scared.gif

 

Mon tro om Iran ikke trodde det ville få konsekvenser til slutt, med å kødde og true supermakten USA og Israel i det uendelige - isåfall tro om igjen Ahmadinejadharhar.gif

 

12 krigsskip fra Israel og USA på vei mot Persiabukta.

 

Dagbladet

post-160065-1277042980,3906_thumb.jpg

post-160065-1277043128,9482_thumb.jpg

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Vel, kan se ut som Israel er imot at andre midtøsten-land genrelt skal få ta i bruk atomkraft. Jordan, som vel regnes som det mest pro-vestlige landet i området, beskylder Israel for å sabotere at de anskaffer seg atomkraft for fredelig energiproduksjon.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/middle_east/10321361.stm

 

Selv om Iran evt. hadde gått med på alle slags krav fra FN osv. skulle det ikke forundret meg om Israel hadde ønsket å ødelegge reaktorer okke som

Lenke til kommentar

Israel har en kultrur med å ødelegge for andre så det overasker ikke...

 

Men nå er det liten eller ingen grunn til å tro at Iran er ute etter atomkraft framfor atomvåpen. IAEA har klaget på manglend esamarbeidsvilje og det har kommet fram at det Iran er ute ettet er høyanriket uran og ikke lavanriket.

Lenke til kommentar

Israel har en kultrur med å ødelegge for andre så det overasker ikke...

 

 

Israelittene har ikke kultur for å øydelegge for andre, det er renspikket tullpreik. Sannheten er faktisk den motsatte, nemlig at andre har en kultur for å øydelegge eller prøve å øydelgge for israelittene, tro det eller ei...

 

...fra umunnelige tider av. Iran vil heller ikke klare å utslette det knallsterke folket. Ja kall folket hva du vil, om det er jødefolk eller israel folk eller gris eller hund.

Lenke til kommentar

Det er ikke Israel, men Iran denne tråden dreier seg om.

 

Eh, vel så hvorfor tyter du om Israel da og at dem har kultur for å øydelegge for andre i alle rettninger. Ta å rett kritikken mot deg selv du, fordi dette blir for dumt.

 

Visst du leser innlegget mitt 1 gang til, så ser du kanskje (visst du vil) at det jeg sa om Israel hadde en link til Iran og detts hyppige trussler mot israelittstaten, ikke bare løse trussler, men som du også vet så holder dem på med atombombe utvikling samtidig som dem med ord truer jødestaten på livet og sier at jødestaten snart skal bli tilintetgjort.

 

...så er du rettferdig bør du holde kjefft, den dagen Israel bruker sin rett til å forsvare seg mot jævelskap planen til det fanatiske islamske presteregimet i Iran. Men du vil vel kanskje at dem skal få kjemiske atomvåpen, siden du har sagt flere ganger at flere atombomber i Iran vil kunne skape fred der nede. Fordi da kan ikke Israel angripe Iran...

 

...phø, patetisk, fordi Israel har aldri hatt noen planer om å gå til krig mot Iran uansett, eller andre nasjoner der nede. Så sant dem da ikke går til krig mot Israel først...

 

...eller gjør som Iran og lager atombomber samtidig som dem truer med å ta knekken på sionistene, eller jødene ("jødestaten") på godt norsk, en kan også kalle det Israel faktisk.

 

Ligger islamistene ned våpnene blir det fred, ligger Israel ned sitt forsvar blir dem utslettet. Men jeg forventer egentlig ikke at du utrykker forståelse for slike ting, siden du gang på gang utrykker deg som "jødestat motstander", eller sionist stat motstander om du vil, går faktisk for akkuratt det samme.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Jeg mener alle kriterier er på plass for å iverksette "preemptive strike".

 

Landet har et uttalt mål om å utrydde et folkeslag.

Landet har iverksatt testing og utvikling av raketter som kan bære atomstridshoder.

Landet har et atomprogram som inspektører nektes adgang til.

Eksperter har uttalt at Iran kan ha atomvåpen om relativt kort tid.

Eksperter har uttalt at Iran utvilsomt vil bruke atomvåpen dersom slike blir tilgjengelige.

Irans president har uttalt at Israel skal fjernes fra kartet.

Irans president roper "død over Israel".

Irans president sier at nedtellingen for Israels tilintetgjørelse er startet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FckLO8HcNyo

 

 

Spørsmålet er i grunn om vesten har ressurser til ennda en storkrig mot islam i 10-40 vinduet.

 

1040windowmap.jpg

 

På den andre siden, hva blir konsekvensen av å la Iran seile i sin egens sjø? Er det realistisk at Iran vil stanse etter Israels tilintetgjørelse? Min mening er at Irans president er en hengiven muslim som følger profeten Muhammeds eksempel, og således har som mål å islamifisere hele verden.

 

 

Og nestemann i køen er ikke uventet Amerika.

 

 

 

Da er spørsmålet:

Skal vi gjenta Halvdan Kohts strategi i 1940 og late som ingen ting, eller skal vi lære av historien og ta grep før det er for sent?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå hevder Israel at de har skutt opp en spionsatelitt som kan overvåke det iranske atomprogrammet. Sikkert dårlig nytt for Iran generelt og ikke minst siden Russland bestemte seg for å ikke utlevere det moderne rakettforsvaret alikevel:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3704531.ece

 

Om Russlands helomvending:

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/russland-stopper-rakettleveranse-til-iran-3227020.html

Lenke til kommentar

Jeg mener alle kriterier er på plass for å iverksette "preemptive strike".

 

Landet har et uttalt mål om å utrydde et folkeslag. X

Landet har iverksatt testing og utvikling av raketter som kan bære atomstridshoder.

Landet har et atomprogram som inspektører nektes adgang til.

Eksperter har uttalt at Iran kan ha atomvåpen om relativt kort tid.

Eksperter har uttalt at Iran utvilsomt vil bruke atomvåpen dersom slike blir tilgjengelige. XXXX

Irans president har uttalt at Israel skal fjernes fra kartet.

Irans president roper "død over Israel".

Irans president sier at nedtellingen for Israels tilintetgjørelse er startet.

 

Iran har ikke et uttalt mål om å utrydde et folkeslag, det er svært mange jøder i Iran og retorikken har alltid gått på sionister og Israel.

Hva slags "eksperter" mener at Iran utvilsomt vil bruke atomvåpen hvis de blir tilgjengelige?

Lenke til kommentar

Israelske helikopter i Saudi-Arabia, forbereder angrep på Irans atomanlegg?

 

Israelske helikopter skal ha levert utstyr til bruk for angrep mot en muslimsk stat, på en saudi-arabisk flybase, ifølge et halvoffisielt iransk nyhetsbyrå.

 

Leveringen skal ha skjedd på flyplassen Tabuk 18. og 19. juni. Flere ordinære avganger fra flyplassen skal ha blitt avlyst for å gi ledig luftrom til de israelske helikopterne, hevdes det i rapporten.

 

I forrige uke ble det rapportert at en amerikansk hangarskip-flåte, med et israelsk følgeskip, seilte sørover gjennom Suez-kanalen.

 

Porten til Midtøsten

Lenke til kommentar

Med denne stadige krigspropagandaen fra Israel mot Iran kan man jo lure på om de rett og slett ønsker en diger krig... Et angrep på Iran vil utløse ny stor sttøtte til både enorme organisasjoner som Al Quaida og Taliban samt mindre organisasjoner som Hamas og Hizbollah vil jeg tro. Om Iran ønsker å hevne seg på andre måter enn å svare militært kan de jo dessuten bare sende inn flere over grense til Irak for å kjempe på regjeringsen der.

 

Iran har uansett ikke mange venner å lene seg til lenger nå som selv Russland og Kina sier seg enige i sanksjoner og Iran har vel ikke noen god måte å forsvare atomprogrammet sitt på heller nå som Russland ikke ville levere det rakettforsvarssystemet. Ved mindre de ønsker å bli issolert på en måte som Nord-Korea er de nødt til å samarbeide mer med verdenssamfunnet uansett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Kafir, hvorfor undersøker du ikke mer før du poster ?

 

Den islamske republikken Iran er ikke imot Jøder. Iran har til og med en del jøder i iran, og de blir ikke banket opp eller spyttet opp som vesten fremstiller jødiske iraner.e . Det bare vesten som sprer rykter og vil at jøder i iran skal det det vondt og klage hvor dårlig den iranske regjeringen er. Det er en forskjell mellom sionister og Jøder. Jeg har lagt ut flere linker og jeg har til og med lagt bilder der Ahamdinejad hilser på jøder.

Lenke til kommentar

Kafir, hvorfor undersøker du ikke mer før du poster ?

 

Den islamske republikken Iran er ikke imot Jøder. Iran har til og med en del jøder i iran, og de blir ikke banket opp eller spyttet opp som vesten fremstiller jødiske iraner.e . Det bare vesten som sprer rykter og vil at jøder i iran skal det det vondt og klage hvor dårlig den iranske regjeringen er. Det er en forskjell mellom sionister og Jøder. Jeg har lagt ut flere linker og jeg har til og med lagt bilder der Ahamdinejad hilser på jøder.

 

Så hva i alle dager skal jødene finne på da, siden du ikke vil at dem skal ha en jødestat i Midtøsten. Du vil at dem skal bo under islamsk styre i Midtøsten, istedet for sin egen jødiske stat? Eller vil du at dem bare skal flytte tilbake til Europa osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...