Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Da er aldri lett å tolke noe fra media egentlig. Når det dreier seg om ledere som ikke er populære i vesten. Ledere som går imot strømmen. De skriver jo ikke ensd lang artikkel der Ahmadinejad og Co hadde et møte med jøder (som er anti zionister) ?

 

Utifra media så hater den islamske republikken Iran jøder. Det er feil. Til og med Hizbollah lederen Nasarallah, har sagt flere ganger at det er en forskjell mellom zionister og jøder. Det samme har Ahmadinejad sagt. Men det er ingen som skriver dette vel ? Så egentlig er det forventet at dagbladet og co skal framstille Den Islamske Republikken som jøde hatere. Det er til og med noen som sammengligner Ahamdinjead med Hitler ! Da sier vi hvor langt det er egentlig gått.

 

Den Islamske Republikken er aldri redd for hva andre mener om ting og tang. Ahamdinjead sa dette i Istanbul, og det betyr at det ikke er bare Iran som går imot strømmen. Men også Tyrkia. Og jeg er for engang skyld er stolt over Tyrkia. Vakkert land. Mye historie. Pene damer. Men det negative er jo at regimet deres har har blitt alt for gode venner med zionistene til nå. Endelig skjønner også Tyrkia at Israel ikke vil sammerbeide.

 

Jeg vil komme tilbake der jeg sa at den Islamske Republikken Iran ikke er redd for å sie noe som Vesten ikke liker. Alle vet det. Ahmadinejad har sagt flere ganger at om vi skal lage atombombe, så hadde vi sagt det til vesten. Vi er en stolt nasjon, med masse historie. Vi frykter ingen. Det betyr jo at de ikke vil ha atombombe. Det går imo politikken deres. Regimet taper ALT, om de kommer en dag med atombomber. Det kommer de aldri til å gjøre.

 

 

Uansett, så hadde jeg OGSÅ støttet Iran om de ville lage en atomombe egentlig. Hvorfor haar noen land atombomber, og ikke andre ? Hvem sier at Iran er mer trussel for verdensamfunnet enn andre ?

 

Men vil komme frem til at jeg håper en dag at alle kommer til å bli kvitt det tullet det. Ahmadinejad nevnte det flere ganger, og ble buet ut.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Og bare fordi Ahmadinejad har sagt noe så er det troverdig? jeg har påpekt uttallige ganger nå at det er misstenkelig når Iran ønsker seg høyanriket uran istedefor lavanriket uran ettersom du kun trenger lavanriket for å produsere atomkraft. Om du skal produsere atomvåpen trenger du høyanriket uran og det er jo det Iran er ute etter. Når IAEA i tillegg klager over manglend esamarbeidsvilje fra Iran og Iran bare fortsetter sine egne veier på tross av sanksjoner etter sanksjoner så blir jo det hele misstenkelig.

 

Om du har kilder som viser at Ahmadinejad har snakket om forskjellen på jøder og sionister så kom gjerne med dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

pres_ahmadinejad_meets_rabbi_yisroel_dovid_weiss.jpg

 

Ahmadinejad: Zionists different from Jews

 

 

Asked if he believes the Jews have the right to a sovereign state, he said, "We do not oppose it. In any country in which the people are ready to vote for the Jews to come to power, it is up to them. In our country, the Jews are living and they are represented in our Parliament. But Zionists are different from Jews."

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3305123,00.html

 

 

http://wakeupfromyourslumber.com/node/1249

Lenke til kommentar

God Bless Iran.

 

 

Er det koranens Allah du mener - eller bare en hvilken som helst Gud?

 

Hvem ønsker du forøvrig skal bli velsignet av Gud - bare Iran?...

 

...eller Norge også, eller Saudi Arabia?

 

Eller er det slik at vi bør innrette oss etter Iran, før vi fortjener å bli velsignet?

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Den guden som kristne, jøder og Muslimene tror på. Koranen sier at guden muslimer har, er det samme som kristne og jøder. Folk kan tro hva enn de vil. Men jeg henter fra Koranen.

 

Gud = Norsk

God = Engelsk

Allah = Arabisk

Khuda = Persisk

 

Du skjønner ?

 

God bless Norway også. Selvfølgelig. Men nå handlet tråden om Iran.

 

Bare så du vet det, så misliker jeg sterkt regimet til Saudi Arabia. Like mye idioter som regimet til Israel og USA.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Den guden som kristne, jøder og Muslimene tror på. Koranen sier at guden muslimer har, er det samme som kristne og jøder. Folk kan tro hva enn de vil. Men jeg henter fra Koranen.

 

Gud = Norsk

God = Engelsk

Allah = Arabisk

Khuda = Persisk

 

Du skjønner ?

 

God bless Norway også. Selvfølgelig. Men nå handlet tråden om Iran.

 

Bare så du vet det, så misliker jeg sterkt regimet til Saudi Arabia. Like mye idioter som regimet til Israel og USA.

 

Ja tråden handler om Iran, stemmer det, hehe. Men ser at du likevel lurte deg til å skrive, bless norway...

 

...ja en velsignelse utifra koranen da, altså en koran velsignelse. Siden du henter ditt ferdra. Med andre ord håper du at Norge vil bli underlagt Allah Muhammed?

 

Da for jeg bare si God bless Iran jeg da, jeg henter forøvrig mitt fra Bibelen jeg da. Så jeg håper selvsagt at Iran vil bli Jesus freaker, og da vil dem nok heller ikke streve etter å utslette jødestaten Israel, med atombombe eller hva i huleste planen til de islamistene der er.

 

...dem er iallefall steike giret på å slenge "fokk fokk israel" prat ut i alle rettninger. Dem har ikke engang giddet å tegnet inn Israel på kartet.

 

Så skjønner godt at Israel ikke klarer å stole på Iran.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Dude, hva er det du snakker om ?

 

Du vet at Jesus er en profet i islam. Du vet også at muslimer anerkjenner at han Jesus skal komme tilbake. Vet du også at i Koranen står det en del om Jomfrue Maria ?

Lenke til kommentar

Dude, hva er det du snakker om ?

 

Du vet at Jesus er en profet i islam. Du vet også at muslimer anerkjenner at han Jesus skal komme tilbake. Vet du også at i Koranen står det en del om Jomfrue Maria ?

 

 

Vel dude, hele verden vet at Jesus har eksistert. Men hovedpoenget her, er at muslimene ser ikke akkuratt på Jesus som verdensfrelser og messias. Det er der poenget ligger.

 

Presidenten av Iran har sagt at han skal lage ett stor midtøsten, der Iran tar kontroll over hele Midtøsten, dessverre vil det bli stort spetakkel først med krig og pang, så når han har fått kontroll over hele Midtøsten...

 

...og opprettet et stort rike. Da kommer muslimenes (shia muslimenes) messias, som skal styre verden fra dette riket. Med andre ord skal presidenten av Iran gjøre klart for ankomsten til muslimenes mesiass.

 

Dessverre for Israel, så skal det ikke være noe urent land (ikke muslimsk land) I Midtøsten - bare Allah Muhammed islamske land - derfor må Iran få jødestaten vekk.

 

Og i denne prosessen hvor Iran skal få kontroll over Midtøsten, og jage jødestaten vekk. Så er atombomber fint å ha, derfor lager Iran nå atombomber, tro det eller ei.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Okei, ser at du lest litt for mye sionistiske sider.

 

Jesus blir sett som en frelser. Han skal komme tilbake og redde verden fra alt ondskap sammen med Imam Mehdi. Nesten det samme som de kristne de sier. Bare at muslimer ser han som en profet, og kristne ser Jesus som guds sønn.

 

Nesten alle er enige at jødestaten (sionistene) må vekk. Det betyr ikke at Iran er imot jøder. Jeg har postet flere ganger der Ahmadinejad har sagt flere ganger at det er en forskjell mellom jøder og sioniste.r

Lenke til kommentar

Okei, ser at du lest litt for mye sionistiske sider.

 

Jesus blir sett som en frelser. Han skal komme tilbake og redde verden fra alt ondskap sammen med Imam Mehdi. Nesten det samme som de kristne de sier. Bare at muslimer ser han som en profet, og kristne ser Jesus som guds sønn.

 

Nesten alle er enige at jødestaten (sionistene) må vekk. Det betyr ikke at Iran er imot jøder. Jeg har postet flere ganger der Ahmadinejad har sagt flere ganger at det er en forskjell mellom jøder og sioniste.r

 

Vel du er ikke helt nøyaktig, er du vel? Fordi muslimene ser ikke på Jesus som verdensfrelser, altså messias, gjør dem vel?

 

Riktig nok tror Irans president og shia muslimene at Jesus skal være sammen messias Iman Mehdi når han kommer igjen. Det store poenget her, er at Ahmadinejad og shia muslimene sier at Jesus sa til Iman Mehdi at Iman Mehdi er mer verdt til messias oppgaven enn han selv (Jesus)...

 

...dermed gav Jesus den oppgaven til Iman Mehdi istedet.

 

Og hva betyr det? RIKTIG, at Iman Mehdi dermed er frelseren og ikke Jesus. Men som du sier, så skal Jesus være sammen med messias Iman Mehdi når hans gjenkomst er der. Jesus er liksom hjelperen hans eller noe slikt.

 

Så jeg er ikke enig med deg, at muslimene ser på Jesus som frelseren i den betydning koranen og bibelen mener når dem snakker om frelseren. Dem derimot ser på han som en veldig kjekk kar og profet.

 

Dette inkluderer presteregimet i Iran og deres shia muslim religion.

 

Det som er litt skummelt med Ahmadinejad og hans regime, er at dem er overbevist om at dem skal spille en stor rolle for å tilrette ligge for deres messias. Ahmedjinad har selv sagt at han har fått en stor visjon...

 

...der alle nasjonene i verden ble bundet på føtter og hender, slik at dem ble handlingslammet, slik at Iran kunne dure på med sine planer uten at verden klarte å stoppe dem.

 

 

Under FN talen han hadde, så fikk han også gudommelige opplevelser sier han, han sa at han følte seg så veldig rolig og beskyttet. Og medhjelperene hans som satt i salen, sa at dem såg at det kom ett stort lys rundt han.

 

Som jeg allerede har nevnt, så har han også sagt at han skal ta over hele Midtøsten og lage ett stort rike ut av det. Men at det må en stor krig til først, for at han skal få det til...

 

...men likevel er det noen i verden som sier at Iran lager selvsagt ikke atombomber, merkelig nok er det vel hovedsaklig kun enkelte islamister som sier det. Og det er som sagt ikke noen hemmelighet, at islamister har lov til å lyve ifølge islam, så sant det fremmer islam. Er ikke utenkelig at det er nettopp derfor presidenten av Iran til tider liker å lyve om det ene og det andre...

 

...duden skal jo fremme islam med å opprette ett stort forent midtøsten, som blir styrt av messias Iman Mehedi, i Allahs navn selvsagt. Ja cirka noe slikt i den duren er det...

 

...ja hehe det er ikke slikt det er i virkeligheten, men det er slik shia muslimene tror det er.

Det er nemlig Jesus som er veien sannheten og livet, det kan ikke engang Iran sine store ambisjoner om atombomber og krige/true til seg hele Midtøsten forandre på.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Jeg ber dere forsøksvis holde dere til temaet. At andre land verden rundt er like ille som Iran - eller endog verre - er i seg selv ikke noe argument for eller mot hvorvidt man skal reagere mot Iran.

 

Andre land er relevante så langt det gjelder deres forhold til Iran. Grensen er ikke absolutt. Men prøv å unngå at tråden sklir ut.

 

Så må dere gjerne starte en egen tråd om europeisk dobbeltmoral eller USAs imperialisme.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Interessang artikkel, men når artikklen selv tar grovt feil mister den mye av troverdigheten. La oss ta dette avsnittet:

 

11.09. 2001 begynte korstoget mot den muslimske verden ledet av st. George Bush som “knelte” foran Dronning Elizabeth og ble døpt til ‘æreverdig ridder av brorskapet” for hans innsats med å spre frihet til alle, kort tid etter “mission accomplished”-markeringen i 2004. For 200 år siden var dette en utenkelig oppførsel.

 

Bush og regjeringen hans gjorde det hele tiden klart at det var terroristene de kjempet mot og ikke den muslimske verden. Bushregjeringen hadde gode bånd til flere arabiske stater, deriblant Saudi-Arabia og du husker kansje at han beklaget skytingen av koranen som fant sted i Irak!? Utenom det så hadde det bare vært å angripe hvilket som helst muslimske land og det var målet deres. men de valgte altså ut dem de mente var fiendelige.

 

Når det kommer til iran så er ikke oppførslen deres noe å prise heller ettersom IAEA har klagd på manglende samarbeidsvilje og Iran bare fortsetter og fortsetter emd sitt uten å høre på verdenssamfunnet som stadig kommer med nye sanksjoner pga. Irans oppførsel.

 

Dessuten er det fortsatt misstenkelig når ran vil ha høyanriket uran...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Ja, korrupte arabiske land. Som om jeg ser regimet til saudi arabia som muslimer, eller i det hele tatt som menneske. De er en del av USA. Ikke noe mer. De fleste arabiske landene er en del av USA. Korrupte og har ikke klar mening på noe som helst.

 

Ahmadinejad sa at sanksjonene ikke kommer til å stoppe Iran. Iran har gitt en del av seg, men vesten krever mer. Det er jo det som er problemet. Iran er ikke som noen andre land som takker og selger sjela si. Iran kommer til å fortsette med det de gjør. Uansett om USA vil eller ikke.

 

Nå håper jeg også at Iran kutter alt diplomatiske bånd med Russland. Hvor står Russland egentlig ? En dag med Iran, og andre dager mot Iran..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at Saudi-Arabia er en del av USA? Og hvilke andre av de arabiske landene annser du som korrupte? Og hvorfor?

 

Hva er det Iran har gitt av seg selv? Og hvordan kan Iran vente troverdighet når de ønsker seg høyanriket uran istedefor lavanriket?

 

Og hvorfor skulle Iran oppgi båndene til Russland? Nå leverer jo plutselig Russland et av verdens mest avanserte forsvarssystemer til Iran på tross av sanksjoner som de selv har sagt ja til. Det mest idiotiske Iran kan gjøre nå er å bryte med Russland!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...