Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?

På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

• Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er misstenkelig når Iran ønsker seg høyanriket uran som kan brukes til atomvåpen istedefor lavanriket uran siden de sier de kun er ute etter atomkraft samt den manglende demokratiske prosessen med de amerikanmske fangene siden de ikke engang har fått møte advokatene sine samt at saken aldri begynner.

Lenke til kommentar

At det er misstenkelig når Iran ønsker seg høyanriket uran som kan brukes til atomvåpen istedefor lavanriket uran siden de sier de kun er ute etter atomkraft samt den manglende demokratiske prosessen med de amerikanmske fangene siden de ikke engang har fått møte advokatene sine samt at saken aldri begynner.

Vel, det som muligens kanskje kan være er en bitte liten smule mistenkelig nå, er at Ey Baba åpenbart bevisst unnviker og aldri klarer å svare på det spørsmålet. Til tross for mange muligheter nå.

...men betre sent enn aldri?

Han gjør vel det samme som Presidenten av Iran selv, nemlig å nekte for det meste, menst han gnir seg i hendene og venter på at atomvåpnene er ferdigstillte.

Eller hva sier du Ey Baba, er det det du gjør? (med hånden på hjertet og lovnad til Profeten Muhammed om sannhet i svaret)

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Med hånden på hjertet vet jeg at Iran ikke vil lage atombombe.

Ja det er utrolig hva du vet!

Så dermed vet du vel også hvorfor Iran på død og liv skal ha høyanriket uran, istedet for lavanriket uran.

Høyanriket uran blir brukt i atomvåpen, mens lavanriket uran blir brukt i atomkraftverk som skal lage strøm.

Så siden du og Iran påstar at det er strøm dere skal lage - hvorfor i alle dager da bruke mye mer tid, penger og krefter på å gjøre uranet høyanriket?

post-160065-1275072473,7626_thumb.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Vil nok tro at formålet med dette er og produsere strøm, men det er fint mulig at de ordner seg et par bomber. men det hadde jeg også gjort, man er omringet av gale amerikanere på korstog, og enda galere israelere. de ligger under konstant trussel for og bli angrepet. en bombe innebærer sikkerhet for landet og for folket.

Lenke til kommentar

Vil nok tro at formålet med dette er og produsere strøm, men det er fint mulig at de ordner seg et par bomber. men det hadde jeg også gjort, man er omringet av gale amerikanere på korstog, og enda galere israelere. de ligger under konstant trussel for og bli angrepet. en bombe innebærer sikkerhet for landet og for folket.

Du ser nå en smule gal ut, du også, på det bildet der. Hehe, nei, bare kødder smile.gif

Hverken USA eller Israel, hadde planer om å angripe Iran...

...helt til Iran begynte å stresse uten sidestykke med å utvikle atomvåpen, samtidig som dem skriker ut til hele Midtøsten at dem skal ta kontrollen over hele regionen, og vel så det.

Hm, er det rart folk blir skeptiske!

Israelitter og amerikanere sier du? Vel, sannheten er at 90 prosent av Midtøsten misliker hva perserne holder på med, for å ikke nevne hele Europa, Afrika, Ocenia og Asia.

...ja med unntak at Nord-Korea og ett par andre tvilsomme stater, som har hjulpet og hjelper Iran med utviklingen og driften av atomeriet.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Riktig. Formulet er å produsere strøm. Det trenger den iranske befolkningen. Ja, de KAN lage atombombe. Men den islamske republikken Iran har sagt flere ganger at de ikke vil ha det. Iran er ikke et land som frykter noen, og de hadde sagt til verden om de hadde atomomber. Tror dere virkelig at den Islamske Republikken vil lurere hele verden, og plutselig si at de har en atombombe og bruke det?

USA kommer til å knuse iran. Skal jeg is hvorfor ? Fordi USA har uendelige mange atomomber. De har brukt det før, og de kommer sikkert til bruke det i fremtiden. I løpet av 3000 års historien til Iran, har aldri iran\åperisa vært aggresiv mot noen.

Tyrkia og Brasil sier til og med at Iran ikke vil lage atombombe. Tror dere virkelig at Tyrkia(gode venner med vesten) vil risikere alt ?

Jeg tror verdensamfunnet burde konsentere seg hva Isreel driver med.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at den Islamske Republikken vil lurere hele verden, og plutselig si at de har en atombombe og bruke det?

I løpet av 3000 års historien til Iran, har aldri iran\åperisa vært aggresiv mot noen.

For å svare kjappt på noe av de du sa.

Ja jeg tror faktisk Iran er interessert i å lure hele verden, og plutselig si at de har atombomber.

Iran har ikke vert så aggresive før, okey, hehe men det forandrer ikke på det faktum at Iran nå har blitt aggresive i både handling og ord, altså nå etter at de ekstreme shia muslimske presteregimet kom til makten for ikke alt for lenge siden...

...ett regime de fleste persene selv misliker.

Og til slutt, så du mener altså at verden bør kun konsentrere seg om Israel? Haha, okey! Ja det er verden mot israel, og ingenting annet, hm, patetisk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Tror dere virkelig at den Islamske Republikken vil lurere hele verden, og plutselig si at de har en atombombe og bruke det?

I løpet av 3000 års historien til Iran, har aldri iran\åperisa vært aggresiv mot noen.

For å svare kjappt på noe av de du sa.

Ja jeg tror faktisk Iran er interessert i å lure hele verden, og plutselig si at de har atombomber.

Iran har ikke vert så aggresive før, okey, hehe men det forandrer ikke på det faktum at Iran nå har blitt aggresive i både handling og ord, altså nå etter at de ekstreme shia muslimske presteregimet kom til makten for ikke alt for lenge siden...

...ett regime de fleste persene selv misliker.

Og til slutt, så du mener altså at verden bør kun konsentrere seg om Israel? Haha, okey! Ja det er verden mot israel, og ingenting annet, hm, patetisk.

Dude, tro hva du vil. Så langt er ikke noe bevis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Israel er redde, det kan man se. Det etter at Iran forhandlet med andre lang angående atomkraft. Men om Israel bomber Iran, så kommer Israel til å bli knus av den islamske republikken. Iran kommer ikke til å bombe Israel, før dem gjør det. Hvorfor skal Iran gjøre det, når de forhandlet med land som Tyrkia og Brasil ?

Lenke til kommentar

Israel er redde, det kan man se. Det etter at Iran forhandlet med andre lang angående atomkraft. Men om Israel bomber Iran, så kommer Israel til å bli knus av den islamske republikken. Iran kommer ikke til å bombe Israel, før dem gjør det. Hvorfor skal Iran gjøre det, når de forhandlet med land som Tyrkia og Brasil ?

Iran knuser Israel i en krig? Vennligst fortell meg analysen til hvorfor du mener det!

Lenke til kommentar

Israel kan ikke håndtere en konflikt i Gaza, hvordan skal de klare en konflikt med Iran?. det handler ikke om et par terrorister som gjemmer seg i huler denne gangen

angriper de uten support av USA eller FN har de dømt segselv

Endret av Evilfish
Lenke til kommentar

Det handler da ikke om hvem som tar hvem. israel for 65 millioner dollar hver dag i militære subsidier fra usa. de har en fordel.

spørsmålet man skal stille seg er hve hadde skjedd om iranske ubåter med atomvåpen hadde lagt seg utenfor kysten av israel?? da skal du tro verden hadde fått fart på seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...