Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?


På tide å gripe inn i Iran?  

310 stemmer

  1. 1. Bør verdenssamfunnet gripe inn i Iran?

    • Ja
      127
    • Nei
      150
    • Ingen formening/Vet ikke
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interesting articles Kubin ;-)

 

All info er selvfølgelig noe man skal ta i betraktning, men når mal leser at "Russia is massing troops on Iran’s northen border" så er det jo noe som kan få enhver til å dra på smilebåndet.

 

Spesielt når man leser vidre og får vite at dette er noe som kunne kanskje hende og at det ville også innebære en invasjon av Georgia og selvfølgelig at Armenia ber om dette.

Dette ble litt mye Russisk reklame og en del luftige uttalelser fra Russiske generaler som egentlig sier meget lite konkret.

 

Den fremtidige og meget eventuelle Russiske radaren i Armenia er nok fine greier, men den er fortsatt mange år unna og jeg savner litt mere forklaringer om hvordan Russerne skal gi (real time) informasjoner (sppesielt hvorfor) fra denne til Iranerne.

 

 

Prøv gjerne også websider som www.rand.org eller www.chathamhouse.org de er ganske bra og har heller nøkterne artikler.

Lenke til kommentar
The United States Navy has deployed a second aircraft carrier to the Gulf region amid rising tensions with Iran over its nuclear programme.

The deployment of the nuclear-powered USS Enterprise marks the fourth time in the past decade that the US has had two aircraft carriers operating at the same time in the area.

The warships patrol the Gulf's strategic oil routes that Iran has threatened to block in retaliation for economic sanctions.

 

The Enterprise is heading to the Middle East on its seven-month deployment, where it will be on standby in case of conflict with Iran or piracy threats off Somalia, among other things.

 

 

KILDE: http://www.suntimes.com/news/nation/11207270-418/top-gun-aircraft-carrier-uss-enterprise-starting-final-voyage.html

 

 

Er det bare ikke for innlysende at USA ønsker å skape, fremprovosere, og eller alternativt produsere en hendelse her?

 

Denne båten skal skrapes uansett, og nå sender de den på "sitt siste" oppdrag for å vise Iran at de mener alvor... LOL.....

 

Jeg tør vedde lilletåa mi på at denne båten kommer til å gå på en smell der nede... De er nok ikke mer kreative enn at de lager en slags Gulf of Tonkin hendelse ut av skuta slik at bombene kan begynne å regne....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare ikke for innlysende at USA ønsker å skape, fremprovosere, og eller alternativt produsere en hendelse her?

 

USA har for lengst vist at de ønsker en fredelig løsning. Hadde de ønsket en militær konfrontasjon kunne de angrepet for lengst, men istede har de bedrevet press og sanksjoner.

 

At USA har problemer både internt og med kriger i utlandet betyr ikke at de ikke er istand til å angripe Iran om de ønsker det. Vi snakker om verdens eneste militære supermakt!

Lenke til kommentar

Er det bare ikke for innlysende at USA ønsker å skape, fremprovosere, og eller alternativt produsere en hendelse her?

 

USA har for lengst vist at de ønsker en fredelig løsning. Hadde de ønsket en militær konfrontasjon kunne de angrepet for lengst, men istede har de bedrevet press og sanksjoner.

 

At USA har problemer både internt og med kriger i utlandet betyr ikke at de ikke er istand til å angripe Iran om de ønsker det. Vi snakker om verdens eneste militære supermakt!

 

Desto viktigere å skape aksept internasjonalt og "bli tvunget" til å gå til krig.

 

De må også skape det riktige fundamentet, dvs. destabilisere og eller ha kontroll på andre land som kan være en trussel når det smeller...

 

Libya og Syria osv. er nok med i dette puslespillet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare ikke for innlysende at USA ønsker å skape, fremprovosere, og eller alternativt produsere en hendelse her?

 

USA har for lengst vist at de ønsker en fredelig løsning. Hadde de ønsket en militær konfrontasjon kunne de angrepet for lengst, men istede har de bedrevet press og sanksjoner.

 

At USA har problemer både internt og med kriger i utlandet betyr ikke at de ikke er istand til å angripe Iran om de ønsker det. Vi snakker om verdens eneste militære supermakt!

 

Det er bare spill for galleriet. USA ønsker en krig mot Iran, men vil slvfølgelig prøve å skjule det for offentligheten så lenge som mulig..

Det har forøvrig lenge pågått en hemmelig krig inne i Iran, ved hjelp av sabbotører og leiesoldater.

 

Det er forøvrig også mulig at USA kan ha brukt laservåpen mot Iran fra baser eller luftrom inne i Irak.

Men dette vet jeg ikke noe om, det er min personlige mistanker, for jeg vet at USA har slike laservåpen som virker på lang avstand og ikke kan oppdages.

 

Det er altså ikke laser guidede missiler, men laservåpen.

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rene konspirasjoner alt sammen! Det er ikke USA, men Iran som ikke har vist samarbeidsvilje i denne saken.

 

Ja i praksis så er det slik, men de blir jo tvunget dit. få om ingen vestlige land hadde gitt den tilgangen som kreves for å bli renvasket. spesiellt når det er snakk om krigerske land som usa og israel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er bare spill for galleriet. USA ønsker en krig mot Iran, men vil slvfølgelig prøve å skjule det for offentligheten så lenge som mulig..

Det har forøvrig lenge pågått en hemmelig krig inne i Iran, ved hjelp av sabbotører og leiesoldater.

 

Det er forøvrig også mulig at USA kan ha brukt laservåpen mot Iran fra baser eller luftrom inne i Irak.

Men dette vet jeg ikke noe om, det er min personlige mistanker, for jeg vet at USA har slike laservåpen som virker på lang avstand og ikke kan oppdages.

 

Det er altså ikke laser guidede missiler, men laservåpen.

 

Jeg må bare signere dette her altså...

 

Kan det tenkes at de også bruker HAARP teknologien eller vet du med sikkerhet om disse satellittene?

 

Jeg vet jo om dette laser skjoldet Israel har satt opp som koster noe hinsides med penger og kan til og med stoppe artilleri prosjektiler mm. De skal slik jeg ser det være relativt trygge mot eventuelle missiler.

 

En ting som forundrer meg litt er hvorfor de ikke bruker disse laser skjoldene mot Palestinske raketter..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er bare spill for galleriet. USA ønsker en krig mot Iran, men vil slvfølgelig prøve å skjule det for offentligheten så lenge som mulig..

Det har forøvrig lenge pågått en hemmelig krig inne i Iran, ved hjelp av sabbotører og leiesoldater.

 

Det er forøvrig også mulig at USA kan ha brukt laservåpen mot Iran fra baser eller luftrom inne i Irak.

Men dette vet jeg ikke noe om, det er min personlige mistanker, for jeg vet at USA har slike laservåpen som virker på lang avstand og ikke kan oppdages.

 

Det er altså ikke laser guidede missiler, men laservåpen.

 

Jeg må bare signere dette her altså...

 

Kan det tenkes at de også bruker HAARP teknologien eller vet du med sikkerhet om disse satellittene?

 

Jeg vet jo om dette laser skjoldet Israel har satt opp som koster noe hinsides med penger og kan til og med stoppe artilleri prosjektiler mm. De skal slik jeg ser det være relativt trygge mot eventuelle missiler.

 

En ting som forundrer meg litt er hvorfor de ikke bruker disse laser skjoldene mot Palestinske raketter..

 

 

De bruker nok kanskje HAARP ogå, de har ihverfall mulighet til det.

 

USA har utviklet bakkebaserte laservåpen som kan skyte ned fly, raketter og artillerigranater, de har også laservåpen for skip ment på sjø og luftmål.

Og de har kraftige flybårne laservåpen som har en rekkevidde på flere hundre miles.

Disse skal ogdå kunne oppdage og uskadeliggjøreinterkontinentale raketter før de blir skutt opp.

 

Og det som USA har utviklet av våpenteknologi, det får også Israel, slik som de nye bunker-buster bombene som Israel nylig fikk fra USA.

 

Jeg har også forundret meg litt over at Israel ikke bruker laservåpen mot palestinske raketter. Et par lasere kunne lett skyte ned alt av raketter som kommer fra gaza.

 

Jeg vet ikke noe sikkert annet enn at de har agenter og sabbotører inne i Iran, og at det stadig skjer mystiske eksplosjoner på fabrikker, militæranlegg og rakettbaser inne i Iran

 

Så krigen er alt i gang, om de bruker HAARP og laservåpen nå, vet jeg ikke sikkert, men jeg har en mistanke om at de bruker flybårne lasere fra Irak.

De brukte laservåpen i det skjulte i Irak, og om de ikke bruker det mot Iran nå, så vil de bruke det senere.

 

Bruk av laservåpen kan vanskelig oppdages, det er ingen smell og ingen prosjektiler eller prosjektilbane. Resultated blir kun en eksplosjon i nedslagsfeltet, og noen av de eksplosjonene inne i Iran til nå, er etter min mening litt for store til å være forårsaket av vanlig sprengstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er at Iran er tilknyttet Ikkespredningsavtalen og har dermed plikt til å samarbeide med IAEA. Det samme er forøvrig USA, men ifølge avtalen er de et av landene med rett til å eie atomvåpen. Når det gjelder Israel har de aldri underskrevet avtalen så de er helt uinteressange sånn sett.

 

Ikkespredningsavtalen er litt som at bønder ikke får lov til å lage bomber, de har tilgang til omtrent alle kjemikaliene, men de lager den ikke.

Iran kan godt bruke anriket uran, og forske på atomkrafteknologi med anriket uran, ikkespredningsavtalen forbyr ikke dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikkespredningsavtalen er litt som at bønder ikke får lov til å lage bomber, de har tilgang til omtrent alle kjemikaliene, men de lager den ikke.

Iran kan godt bruke anriket uran, og forske på atomkrafteknologi med anriket uran, ikkespredningsavtalen forbyr ikke dette.

 

Det har de lov til ja, men de må samarbeide med IAEA.

Lenke til kommentar

Det er litt trist at de norske debattene rundt dette temaet alltid blir håpløst forsøplet av forvirrede konspirasjonsteorier og et utrolig insnevret USA hat som overskygger all logisk tenking.

 

Første gang jeg plusser et innlegg fra deg. Personelig forstår jeg ikke hva det er med akkurat USA som alltid tiltrekker seg konspirasjonsteorier. Greit nok at de angrep Irak basert på løgner og propaganda, men som jeg har prøvd å fortelle folk en god del ganger er ikke George W. Bush lenger president og Barack Obama har en helt annen holdning enn Bush.

Lenke til kommentar

Melder om god stemning under Iran-forhandlinger

 

En EU-talsmann sier at atmosfæren under atomforhandlingene med Iran i Istanbul er god, og at den iranske holdningen er en helt annen enn under de mislykkede forhandlingene i januar i fjor.

 

– Der er en positiv stemning her, det er et ønske om å få til vesentlig framgang, sier Michael Mann, talsmann for EUs utenrikssjef Catherine Ashton.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8072994

 

Vedtok nytt Iran-toppmøte i mai

 

Iran og verdsmaktene vedtok å halde nye og grundigare atomforhandlingar i Bagdad, Irak den 23. mai.

 

Møta er dei første i sitt slag etter at forhandlingane blei brotne for 15 månader sidan.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8073298

 

Da får vi bare vente og se...

Lenke til kommentar

 

Personelig forstår jeg ikke hva det er med akkurat USA som alltid tiltrekker seg konspirasjonsteorier. Greit nok at de angrep Irak basert på løgner og propaganda, men som jeg har prøvd å fortelle folk en god del ganger er ikke George W. Bush lenger president og Barack Obama har en helt annen holdning enn Bush.

 

Kanskje jeg kan hjelpe deg litt her.

USA er et foregangsland i arbeidet mot en ny verdensorden, og de som driver dette bruker USAs økonomiske og ressurser for å oppnå det de ønsker.

Dette handler ikke om at Bush var værre enn Obama fordi han angep Irak, saken er at de arbeider mmot det samme målet, og alt er bare steg i en plan som allerede er der.

Alt ble planlagt for massevis av år siden.

 

Obama har forøvrig også vært en lydig nikkedukke for sine arbeidsgivere, og fremstår nå som mange ganger verre enn Bush.

Obama har startet flere kriger enn Bush, og han har omgjort USA til en sosislistisk/fascistist politistat, hvor alle borgere nå kan fengsles på ubestemt tid uten lov og dom, og staten kan konfiskere all privat eiendom og alle private ressurser uten varsel, og også drepe deg eller sette deg til tvangsarbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...