ACD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Static cross-fade, bildeeffekt nummer to på denne siden. Kan noen gi en kort forklaring på hvordan jeg går fram? Jeg kan bare litt html og litt css, denne typen script har jeg ikke vært borti før. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Først laster du ned crossSlide som er en plugin til et javascript bibliotek kalt jQuery, som du også må laste ned. Du kan enten gå til jquery sin hjemmeside og laste ned biblioteket der og linke til det i head-delen på HTML dokumentet ditt slik. <script type="text/javascript" src="jquery-1.4.1.min.js"></script> eller du kan laste inn jquery fra google code slik. <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/jquery.min.js"></script> Etter at du har lagt til jQuery må du legge til crossSlide på samme måte <script type="text/javascript" src="jquery.cross-slide.js"></script> Deretter lager du en ny javascript fil som du kan kalle hva du vil og linker til den på samme måte. <script type="text/javascript" src="navn-på-din-fil.js"></script> I denne fila skriver du inn $(function() { $('#test2').crossSlide({ sleep: 2, fade: 1 }, [ { src: 'lib/sand-castle.jpeg' }, { src: 'lib/sunflower.jpeg' }, { src: 'lib/flip-flops.jpeg' }, { src: 'lib/rubber-ring.jpeg' } ]); }); og bytter selvfølgelig ut #test2 med din div som skal vise bildene og du må linke til dine egne bilder istedet for lib/sand-castle.jpeg osv. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Det skjønte jeg dessverre ikke så mye av. Skulle jeg laste ned noe fra den siden du linket til? Jeg prøvde å laste ned jQuery, men fikk bare opp et slags dokument direkte i nettleseren. Skulle jeg kopiere dette inn i f.eks. notisblokk og lage et eget dokument? Laste ned crossSlide? Hva mener du med det? Tror nok at jeg trenger en litt grundigere forklaring, ettersom jeg ikke har vært borti noe lignende før. Endret 18. februar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvis du bare får opp tekst når du trykker på linken, så bare høyreklikk du på siden du får opp og trykker lagre som.. Les den her og W3Schools.com - Javascript - Where to Lenke til kommentar
ACD Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Greit, da har jeg klart å lagre filen. Men hva gjør jeg videre? Synes w3schools-siden ble litt i overkant til akkurat dette, kan alltids lære meg javascript "fullt ut" seinere når jeg har tid. Endret 19. februar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Linken til w3schools var for at du skulle skjønne hvordan du inkluderte javascript filer inn i html dokumentet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå