Memphis88 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei Holder på å ta matte 2 ved NTNU nå, og merker at det er relativt vanskelig Noen som har noen gode tips for å tilegne seg stoffet bra? Eventuelt noen som har noe bra støttelitteratur å anbefale? Endret 17. februar 2010 av Memphis88 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Gå til biblioteket og finn andre bøker som omhandler temaet, ofte lettare å forstå ting frå ein annan synsvinkel. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det er kun en måte å lære seg matte på: Gjøre oppgaver. Jeg kan nesten garantere at om du har gjort nesten alle oppgavene i boka, så har du stålkontroll. I tillegg: Ikke pugg formler for fartesvektor, kappa etc. Sett dem i sammenheng og ikke tenk "sånn er det", tenk "det er sånn fordi..". Det herlige med matte er at faget er så godt som puggeløst. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Nå er jeg dessverre ikke superflink i matte, så å gjøre alle oppgavene i boka er nok litt drøyt. For det første er enkelte syyykt vanskelige, og for det andre tar det tid... Jeg har jo 3 andre fag også, og fritid er ikke oppskrytt (Altså, jeg legger en del tid i skolearbeid, men å sitte med skolearbeid frå jeg står opp til jeg legger meg er ikke aktuelt). Men jeg tror jeg skal se på biblioteket. Noen som vet om det finnes norsk litteratur? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kanskje videoforelesningene til Lisa Lorentzen kan funke for deg? Sjekk ut fagets hjemmeside og naviger deg derfra. Lykke til! Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Et lite tips fra meg er forelesning.no. Der finner du gode flashbaserte forelesningssnutter om de viktigste momentene i Matte 2. Brukte disse selv en del da jeg tok matte 2 i fjor. Lenke til kommentar
professoren Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Nå er jeg dessverre ikke superflink i matte, så å gjøre alle oppgavene i boka er nok litt drøyt. For det første er enkelte syyykt vanskelige, og for det andre tar det tid... Jeg har jo 3 andre fag også, og fritid er ikke oppskrytt (Altså, jeg legger en del tid i skolearbeid, men å sitte med skolearbeid frå jeg står opp til jeg legger meg er ikke aktuelt). Men jeg tror jeg skal se på biblioteket. Noen som vet om det finnes norsk litteratur? Jeg foreslår boken Kalkulus som Lisa Lorentzen også er medforfatter på, se http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8200424332 Denne er på norsk, og ganske enkel å forstå. Den ble tidligere brukt i både Matte 1 og Matte 2 så de har den helt sikkert på biblioteket. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå