Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dæææven, HDMI gir tregt internett?

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en HDMI kabel her om dagen og plugget denne i pcen med store forhåpninger om å få se OL i HD, men plutselig sank internett hastigheten ned til 75 kb/s. Vanligvis er den rundt 3000 kb/s. Tenkte jeg skulle bytte ut HDMI kabelen med den gamle bare for moro skyld, og woops, så funka internetten igjen, er det seriøst HDMI kabelen som ødelegger hastigheten? Skjønner ikke hvorfor, det er da vel bare HD sendinger som krever mer kapasitet er det ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, kjøpte meg en HDMI kabel her om dagen og plugget denne i pcen med store forhåpninger om å få se OL i HD, men plutselig sank internett hastigheten ned til 75 kb/s. Vanligvis er den rundt 3000 kb/s. Tenkte jeg skulle bytte ut HDMI kabelen med den gamle bare for moro skyld, og woops, så funka internetten igjen, er det seriøst HDMI kabelen som ødelegger hastigheten? Skjønner ikke hvorfor, det er da vel bare HD sendinger som krever mer kapasitet er det ikke det?

ja det kan jo seriøst virke sånn ;)

du sier lite om oppsettet ditt, men har du sjekket loaden på CPU/minne når du kjører HDMI kontra vanlig?

eventuetlt forsøkt å oppgradere drivere?

Lenke til kommentar

Vet ikke hva man skal justere angående oppsett? Gikk inn i menyen på skjermen og slo på HDMI auto switch. Men vet du om det er noe annet man skal justere? CPU'en og alt det andre funket som det skulle, var bare internetthastigheten som var usannsynlig treg...hvis det er sånn det skal være er det jo håpløst med HD på PC'en da :no:

Lenke til kommentar
Vet ikke hva man skal justere angående oppsett? Gikk inn i menyen på skjermen og slo på HDMI auto switch. Men vet du om det er noe annet man skal justere? CPU'en og alt det andre funket som det skulle, var bare internetthastigheten som var usannsynlig treg...hvis det er sånn det skal være er det jo håpløst med HD på PC'en da :no:

du gir jo null info om oppsettet ditt så for alt jeg vet er det sånn den maskinen funker...

mulig det funker fett som fjell å se hd filmsnutter og slikt men maskinen ikke har ytelse til å takle internett og hdmi samtidig.

alt funket som det skulle sier du? hva var loaden på cpu og hvor mye minne er i bruk? er en liten sjanse for at det er som ColdICe sier at du burde byttet til skjermet kabel vis det er kablet nett du bruker da.

det er egnetlig tilnærmet umulig å finne ut om dette er noe som kan gjøres noe med når du ikke gir noe info om maskinen din.

Lenke til kommentar

Okey sorry, trodde ikke det hadde noe å si men her er info om maskina:

internt trådløst nettverkskort: Gigabyte GN-WP01GS http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143388656

Windows 7 Home Premium

Prosessor: AMD Athlon X2 250 3.0 Ghz

Grafikkort: ASUS VGA-Card nVidia G210 512MB D-Sub DVI HDMI Fan Low Profile CUDA

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23174511

Hovedkort:

ASUS Mainboard S-AM2+ AMD770 ATX PCI-E Audio GbLAN Raid DDR2

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23166492

Skjerm: BenQ 24" LCD G2420HD 1920 x 1080, 40000:1, 5ms, VGA/DVI/HDMI

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

Minne: 2x2GB DDR2 1066 Mhz

Kjørte det miniprogrammet i windows 7 med CPU overvåkning og jeg kunne ikke se at det var noe mer belastning enn under vanlig bruk med vanlig skjermkabel...er det noen av dere som bruker HDMI kabel?

Lenke til kommentar

Det er for lite informasjn til å kunne gjette på årsaken enda, og jeg kjenner ikke noe "kjennt problem" som forårsaker dette problemet, men jeg vil kjime inn til trådstarter at dette er ikke noe som skal fungere slik. Bruk av HDMI skal på ingen måte påvirke nettverkshastigheten uansett type nettverk, og det ligger heller ingen betydelig mer-belastning på maskinen utover det som det kreves fra maskinen å kjøre videoen uansett. Dessuten krever nettverk veldig lite CPUkraft, så selv om maskinen din slet med å spille av HD skulle ikke dette påviret nettverkshastgheten noe betydelig.

Jeg håper noen her kan komme med en løsning. I mens, kan du beskrive litt mer hvordan problemet utarter seg? For eksempel, om du bare kobler inn HDMIen til TVen, men ikke kjører noe video, og så tar en hastighettest på www.tptest.se for eksempel, går det da fremdeles trengt?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...