steamr Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har en XP 2500+ som har en idle temp på 55C... og kabinett temp på 38C... Bør jeg vudere en bedre cpu vifte?? Jeg synes 55 på idle er litt høyt.... Kjører Titan alu kabinett vifte (92mm) samt silent igloo breeze (19dB).... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det var mye temp på en slik cpu. Du kan prøve å støvsuge ribben og legge på ny artic silver. Dette bruker å hjelpe Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Forsøk å rense ribba, ny goop(as3) og rydd opp i kablene slik at det blir god luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Ikke så høy temp det der, når det drar seg mot 80 grader ville jeg invistert i ny ribbe Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 PCen min hadde stått med åpen dør i en måned eller no, og da jeg endelig skjerpet meg og installerte støydempingsmatter, vifter og renset ribben min sank temperaturen med 5 grader idle og 10 grader load på CPU (før: 42/60 nå: 37/50). Tempen i kassa sank med 6 eller 8 grader tror jeg. Tatt i konklusjon at jeg i tillegg til viftene og rensingen av ribba installerte matter (som høyner tempen) ville jeg tro at du bare ved en kjapp rens kan få mye lavere temp. Lenke til kommentar
Daniel Dalen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har en XP 2500+ som har en idle temp på 55C... og kabinett temp på 38C... Bør jeg vudere en bedre cpu vifte?? Jeg synes 55 på idle er litt høyt.... Kjører Titan alu kabinett vifte (92mm) samt silent igloo breeze (19dB).... Neida. Kamerat av meg har en AMD som ligger å koser seg på 65 grader i over et år nå og den lever. Levetiden kan tenkes å bli mindre, men tviler på om du kommer til å bruke den prosessoren om 20 år. Lenke til kommentar
steamr Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Fjernet gammel pasta og la på ny as3.... Nå er det 51C og 33C.... Alikevel høyt.... I give up...... Lenke til kommentar
kjortiss Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Fjernet gammel pasta og la på ny as3.... Nå er det 51C og 33C.... Alikevel høyt.... I give up...... Det sies jo at normal temp. på cpu er ca. 47 grader... Lenke til kommentar
axl Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 ... og kabinett temp på 38C... Har vel svaret der..? Lenke til kommentar
ursus86 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 har xp2500 æ å, min ligger 28c med GlacialTech Igloo2410 PRO.... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Skulle til å si det samme axl ;> Få ned kabinett temperaturen, så vil resten av systemet følge med nedover. Jeg har riktignok vannkjøling så situasjonen er muligens noe annerledes, men øker temperaturen i selve kabinettet med for eksempel 4'C, øker også prosessortemperaturene (kjører dual) med 4'C. Også 9700PRO kortet følger med. Hele systemet er avhengig av kabinett temperaturen, men - som sagt: jeg kjører vannkjøling, så mulig det blir annerledes med prosessorvifter. En annen ting er jo påliteligheten. Bruker du MotherBoardManager til å måle temperaturene? http://mbm.livewiredev.com/ Eller har du forsøkt med et termometer i kassen? Hos meg har jeg temperaturfølere for hver CPU, samt chipset/hovedkort (ikke kabinett temperatur altså). Chipset temperaturen viser for øyeblikket 32'C, og kabinett temperaturen 28'C med eksternt CompuNurse (termometer gjør samme nytten). Maskinen sitter i et lite rom som nå er lukket (en gang med dør ut og inn i leiligheten), ved å åpne døren inn til leiligheten går temperaturen ned 5'C over hele spekteret. Ved å åpne døren ut av leiligheten blir det jo en herlig gjennomtrekk, og temperaturen går enda lengre ned - grei backup til sommeren Kan altså være verdt å forsøke litt med noen termometere, er det chipset temperaturen du måler kan det jo være viften sitter litt dårlig på (min løsnet faktisk men det var såpass mye pasta på at det fortsatt var litt kontakt, har nå vannkjølt og AS3). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå