Gå til innhold

Windows Web Server 2008 R2

rdavm

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en web server men har null erfaring om dette.

Plages med IP adresser, mm og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Målet er å kunne kjøre min hjemmeside fra min egen datamaskin, dette involverer også PHP og MySQL.

Jeg har nettopp installert Windows Web Server 2008 R2 og aktivert remote desktop systemet og jeg søker herved etter noen som kan være behjelpelig med å sette opp min server via remote desktop.

Betaler gjerne en slant penger til den som får dette til å virke for meg...

Om noen er interessert så ta kontakt på [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke piratkopi av Windows 2008 R2 til en webserver er risky...går ut i fra at det er en piratkopi siden Windows 2008 R2 Web server koster ca 5.000 kroner per lisens.

Ellers finnes det en rekke guider på hvordan du setter opp en webserver, google er en god start.

Lenke til kommentar

alt må ikke være pirat kopi heller da..... det finnes microsoft technet eller msdn ;)

xampp er også et bra program www.xampp.org står at det kun er laget i 32bits program

men det funker fint på 2008r2 som er 64bits windows.

Vet at det finnes MSDN og Technet (har MSDN selv) men en bruker med to poster her på forumet er vel nokså fersk, og regner da ikke med at han betaler noen tusen i året for slik tilgang.

Men kan ta feil selvsagt

Lenke til kommentar

HAr satt opp en liten screencast som viser hvordan du lett kan installere Apache, PHP5 og MySQL ved hjelp av (allerede nevnt i tråden) Wamp. Har også installert og konfigurert Joomla i videoen. Burde være en grei start - screencasten er også en del av en litt lengre how-to på hvordan du kan sette opp en enkel server til dette bruket.

Wamp og Joomla installasjon og konfigurasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...