rs1 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Den funker i alle andre nett jeg har prøvd. 3com router funket fint med Get kabelmodem. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er vel at de mener en IP er tildelt min mac-adresse hos dem. Ja, virket som de kunne se min mac-adresse. Vet ikke om de har pinget. Andre kan ivhertfall ikke pinge. Hastighet skulle stå som auto. De bør bekrefte at de kan se MAC-adressen - hvordan vet de ellers at de snakker med rett maskin? Uansett om de mener auto bør fungere er det verdt et forsøk å sette den manuelt til 100/full hvis det er det de bruker, for å sortere vekk det problemet. Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Den funker i alle nett unntatt dette. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det forstår jeg, og det er uten tvil et problem hos BBSE, men mener det uansett verdt et forsøk å stille laptopen til 100/full? Hvis du ikke har lyst eller tid til å prøve dette eller tidligere forslag om å bruke en sniffer a la Wireshark for å se hva som skjer på din side av netttverksporten, er det vel bedre å få BBSE til sende en person på stedet og sjekket ut dette fenomenet - er helt enig med deg i at ditt utstyr høres ut til å være i orden, og det er opp til dem å fikse problemet med switchen sin. Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har nå instalert win7 og får ikke nett. Jeg oppga mac-adressen min, så BBSE brukte denne for å se om IP var tildelt, noe som de mener er tilfellet. Tydeligvis sender maskinen min pakker til deres server og får tildelt IP, men jeg får ikke mottatt noen pakker. Etter at den har stått på i flere timer står det forstatt at det ikke er mottatt noen pakker. BBSE sier at jeg må betale for service hvis det er feil på mitt utstyr, jeg kan ikke skjønne hvordan det er det når jeg har fulgt alle retningslinjer og instrukser. Vil helst ha garanti for at noe ikke belastes meg før de sender servicemann. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Kan du ikke be BBSE om å slette samtlige av dine MAC-adresser i registeret / databasen sin, og så se om du får tildelt IP-adresse? (hvis de ikke allerede har gjort det da) Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Logget aktiviteten når nettverkskabel plugges i både Toshiba som får ip og Lenovo som ikke får IP med Wireshark. Har sendt de til BBSE. Noen som kan tyde de? http://www.easy-share.com/1909696727/bbselog.zip Må åpnes i Wireshark: http://www.wireshark.org/download.html Endret 30. mars 2010 av rs1 Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Ja, dette forsterker bare inntrykket av et problem i utstyret til BBSE. Begge maskiner kringkaster DHCPDISCOVER -Toshiba får tilbake DHCPOFFER etter ETT forsøk, og alt går fint etter det. -Lenovo-maskinen sender et endeløst antall DHCPDISCOVER og disse ser rett og slett ikke ut til å komme frem til DHCP-serveren hos BBSE. Også påfallende at det ikke er en eneste liten pakke i det hele tatt fra andre noder enn maskinen selv i dumpen fra Lenovo-maskinen. Virker ikke som porten aktiveres for lag 2-kommunikasjon i det hele tatt! Beynner å ane at dette ikke har noe med DHCP-reservasjoner å gjøre, men at det snarere skyldes en annen form for tilgangsmekanisme i PacketFront-utstyret de bruker. I slike tilfeller tror jeg mest på operatørfeil (at de som har saken ikke vet hva de driver med eller ikke slipper til de som vet det) eller kommunikasjonsfeil mellom management/provisjoneringsløsningen og utstyret som står på stedet. Klarer de ikke å fjerndiagonstisere dette basert på de bevisene du har sendt, så får de jaggu meg se å skremme noen ut på stedet. Kan vanskelig se for meg at de kan skylde på deg her.Du har bekreftet at du bruker en kabel rett i veggkontakten, og at denne går rett ned til BBSEs utstyr uten noe "annet" i mellom, og da er det fint lite du kan lastes for. Er interssert i å vite hvordan dette går, da BBSE kan være aktuell som leverandør til borettslaget der jeg bor, og da er det viktig å være trygg på at de håndterer slike situasjoner på en profesjonell måte. Endret 1. april 2010 av leftbrain Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Uten å lese noe særlig i denne tråden, så sier jeg noe alikevel Hvis ip-adressene (5 stk) er brukt opp, så må man ringe til BBSE for å få dem til å realease ipadresser som ikkje er i bruk. Da får man ipadresse tildelt igjen. Dette gjør jeg stadig vekk siden jeg tester mange hovedkort og derfor bruker opp ipadresser som blir gitt til "makk adressene" til nettverkskorta på hovedkorta. Dette er bare et lite tips og ikkje noe 1. aprilspøk Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Håper BBSE tar seg bryet med å instalere Wireshark for å se på loggen istedet for og bare si at de har tildelt IP. Hittil har ikke kundeservicen der virket veldig handlekraftig. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvordan har det gått? Noe nytt fra Bredbåndsservice vedr. dette? Synes det virker som de er lite handlekraftige ja. Men de har i det minste foreslått å komme ut og kikke på det - ville tatt sjansen på det - kan ikke forstå at dette skal være noe de kan laste deg for. Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 De har ikke svart og jeg har purret på at de s kal se på loggen en gang. Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Noen som vet hvilken av disse oversiktene som skal brukes ved kobling av en veggkontakt? http://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable Kabelen som skal brukes i veggkontakten har T568B-kobling. Endret 15. april 2010 av rs1 Lenke til kommentar
rs1 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Nok en "prøv nå" oppfordring fra BBSE uten at det funker. Nå har de sett på loggen, eller burde. De vil ikke gi ut opplysning av kobling av kontakten. Dette må gjøres av installasjonsfirma de bruker fordi switchen deres kan kortslutte. Jeg har satt på kontakt der noen ganger, både speilvendt T568B og direkte T568B (farge mot lik farge). Det sistnevte gav ikke lys i lanporten. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har de nå fått ut finger'n og sendt noen hjem til deg for å se på det? Eller er de helt nedsnødd hos BBSE? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det ser ut som om max 5 IP adresser begrensningen nå også har blitt innført på BBSE sitt nett på Grønland Da jeg plutselig fikk samme/tilsvarende problem som trådststarter, etter flere år uten dette problemet. Har de opplyst om denne begrensningen noe sted i vilkårene, og når begynte de med dette ? (har spurt support, men ingen tilbakemelding på de spørsmålene... bare beskjed om å benytte en lokal router/NAT). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Uten å lese noe særlig i denne tråden, så sier jeg noe alikevel Hvis ip-adressene (5 stk) er brukt opp, så må man ringe til BBSE for å få dem til å realease ipadresser som ikkje er i bruk. Da får man ipadresse tildelt igjen. Dette gjør jeg stadig vekk siden jeg tester mange hovedkort og derfor bruker opp ipadresser som blir gitt til "makk adressene" til nettverkskorta på hovedkorta. Dette er bare et lite tips og ikkje noe 1. aprilspøk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det ser ut som om max 5 IP adresser begrensningen nå også har blitt innført på BBSE sitt nett på Grønland Da jeg plutselig fikk samme/tilsvarende problem som trådststarter, etter flere år uten dette problemet. Har de opplyst om denne begrensningen noe sted i vilkårene, og når begynte de med dette ? (har spurt support, men ingen tilbakemelding på de spørsmålene... bare beskjed om å benytte en lokal router/NAT). Jeg snakked med support for noen mnd tilbake, og de sa at de kunne fikse flere enn 5 ipadresser hvis man spurte spesielt om det. Jeg ser ikkje problemet med å ha max 5 ipadresser. Trenger man flere så kan man jo dele internett videre med en datamaskin siden de fleste hovedkort nå (virker det som) har 2 stk gigabit nettverksporter. Eller putte inn en ruter i nettverket. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) "Problemet" for meg, er at jeg pr. i dag har/hadde 7 fungerende enheter, med hver sin eksterne routbare IP adresse. Dette har jeg hatt i mange år, og nå føler jeg meg tvunget til å segmentere nettet mitt, og benytte meg av NAT (som etter min mening er en uting). Og dersom jeg skal ha en router som ikke bremser 100Mb nevnverdig, så må jeg nok opp i pris? I tilegg er det enda en boks som trenger strøm og hylleplass Endret 7. mai 2010 av BearCat Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Som sagt så kan du få flere enn 5 ipadresser hvis du vil ha det. Det kunne iallefall jeg. Selv har jeg en dhcp server på linuxserveren min som er kjekk å koble trådløse ting på og andre folk som måtte komme med en datamaskin i huset. Jeg har noen cs, vt, irc ++ servere. De må jeg ha "fast" ipadresse på, men andre maskiner trenger jeg ikkje det. Skjønner ikkje helt hva du må ha 7 ipadresser til enda jeg. Altså¨offisielle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå