Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å fornye IP adr. under Win XP?


Anbefalte innlegg

Her en maskin med OS XP, et 10/100Mb innbygget nettverkskort. Kortet er oppdaget og ok installert, men under søk etter nettverkstilkoblinger finner maskinen "bare seg selv". Det er en annen maskin som også er tilkoblet, link LED lyser så kontakten er der, med maskinene "ser" liksom ikke hverandre. Har prøvd med diverse Ping kommandoer, men får bare melding om at stringen i ping kommandoen ikke kunne finnes? Show kommandoen sier at dette må kjøres fra en batch fil. er det noen som kjenner til andre win programmer som kan sjekke opp nettverket og komme med forståelige løsningsforslag og feilrapporteringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, fint at du sender den til meg, har rett nok prøvd WINIPCFG på en bærbar som er koblet opp i nettet. Denne har jeg også problemer med å få til nettilkobling på. Under PPP visning, vises inge ip adresser, under Nettverks adapter valget vises kortets ip adresse, får melding om å fornye kortet (eller om det er win 98 som vil gjøre det, er litt usikkert i meldingen). Men, ok, bare send fila til [email protected]

Lenke til kommentar
Hei, fint at du sender den til meg, har rett nok prøvd WINIPCFG på en bærbar som er koblet opp i nettet. Denne har jeg også problemer med å få til nettilkobling på. Under PPP visning, vises inge ip adresser, under Nettverks adapter valget vises kortets ip adresse, får melding om å fornye kortet (eller om det er win 98 som vil gjøre det, er litt usikkert i meldingen).  Men, ok, bare send fila til [email protected]

 

En venninne sliter med den samme meldingen om å "fornye nettverkskortet", eller abbonementet eller noe slikt. Hun har (desverre) Chello Plus fra UPC og deler linjen med hun i rommet ved siden av, ved hjelp av en HUB.

 

Det er kun problemer med hennes PC. Når hun klikker på "frigi/forny", så får hun beskjed om at "DHCP server ikke er tilgjengelig".

 

Kan det være noe av det samme her...? (Jeg poster en egen post med dette, så slipper du å få masse poster i posten hvis det er mange som har et svar...)

Lenke til kommentar

Det du nevner her er svært likt. Forskjellen er at jeg IKKE er koblet opp mot noen ADSL linje, ellers får jeg samme melding.

 

Men send meg gjerne noen info.

 

Hei, fint at du sender den til meg, har rett nok prøvd WINIPCFG på en bærbar som er koblet opp i nettet. Denne har jeg også problemer med å få til nettilkobling på. Under PPP visning, vises inge ip adresser, under Nettverks adapter valget vises kortets ip adresse, får melding om å fornye kortet (eller om det er win 98 som vil gjøre det, er litt usikkert i meldingen). Men, ok, bare send fila til [email protected]

 

En venninne sliter med den samme meldingen om å "fornye nettverkskortet", eller abbonementet eller noe slikt. Hun har (desverre) Chello Plus fra UPC og deler linjen med hun i rommet ved siden av, ved hjelp av en HUB.

 

Det er kun problemer med hennes PC. Når hun klikker på "frigi/forny", så får hun beskjed om at "DHCP server ikke er tilgjengelig".

 

Kan det være noe av det samme her...? (Jeg poster en egen post med dette, så slipper du å få masse poster i posten hvis det er mange som har et svar...)

Lenke til kommentar
Prøv med winipcfg i kjør menyen...

Hvis du ikke har det programmet kan jeg sende det til deg, det følger ikke med win xp.

Hva er mail adressen din??

 

ipconfig gjør omtrent samme nytte som winipcfg.

 

ipconfig /release (frigir ipadressen)

ipconfig /renew (fornyer ipadressen)

ipconfig (viser informasjon om ipadresse etc)

ipconfig /all (viser all informasjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...