Substitute Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg har behov for en enhet, vet ikke hva jeg skal ha, men har dette behovet: - må være enkel og lett og bruke med fjernkontroll, ikke tastatur. - god på å spille store musikksamlinger med mp3, helst med covervisning når spiller forskjellige plater. - takler de vanligste dataformater for video. - god lyd og bildekvalitet gjerne også i HD format. - jeg skal koble den til en surroundreceiver enten med hdmi eller optisk. - gjerne harddisk, men ikke et must. - må kunne spille av musikk som er på mitt trådløse LAN. Hva bør jeg velge? PS3? xbox? AppleTV? Popcorn? PC? Takk for all hjelp. Endret 17. februar 2010 av Substitute Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ok, det viktigste er at den er god på mp3. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Les denne artikkelen, så får du kanskje en god ide? Din side Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg liker godt Appletv og vurderer denne. Den må modifiseres for å kunne spille av på de mest kjente filmformatene. Der får du veldig fine visuelle menyer og lett å ha oversikt over store musikksamlinger. Dett er en gammel spiller, den tar ikke full hd, og du finner nok spillere som er bedre på videodelen, men på musikk så virker den god. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tror det som er mest aktuelt for TS er Asrock ION maskin med XBMC. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Takk for svar. Jeg tror Appletv blir for svak. Det er gammel teknologi og tar ikke full HD. Jeg likte veldig godt Asrock Ion 330HT-BD. Men jeg stiller spørsmålstegn til software. Jeg ønsker å bruke dette på en 50" skjerm i stua, og skal leses fra 5-6 m avstand, så jeg vil ha software som starter opp raskt og som går rett inn i en meny som er enkel: Spill film, se bilder, hør på musikk. Jeg liker veldig godt Appletv menyene for å spille av musikk, med coverflow. Går det ann å få noe tilsvarende til pc. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 XBMC ligger et godt stykke forrann AppleTV når det gjelder brukervennlighet og utseende: Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Asrock Ion 330HT-BD. Hvor får man kjøpt den i Norge? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Asrock Ion 330HT-BD. Hvor får man kjøpt den i Norge? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10582757 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Takk, det var jo hyggelige priser også På en slik pc er det ikke egentlig litt overkill å ha et fullverdig win7 operativsystem. Alt jeg kommer til å kjøre på den er XBMC, og jeg vil at det skal starte opp så raskt som mulig, og ha mest mulig ressurser tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå