Gå til innhold

Dynavoice F-6 EX, ingen sub?

Anbefalte innlegg

Heisann

Når jeg flyttet nå for et par uker siden kastet jeg de gamle fronthøyttalerne mine siden disse begynte å bli gamle og ikke minst slitt. Trenger derfor nye fronthøyttalere og evt en sub.

Så det jeg lurer på er om det vil gi bra nok lyd med kun Dynavoice F-6 EX og ingen sub? Bor i en loftsleilighet og ønsker ikke at de under skal høre all bassen her. Har aldri hatt en sub før og har klart meg fint uten, har ikke et stort behov for at gulv og vegger rister mens jeg ser film. De gamle fronthøyttalerne hadde 8" som ga god nok bass.

Link:

http://www.surround.no/product/468643/Dyna...-Black-PAR.html

Jeg har fått reciever, center- og bakhøyttalere av faren min så dette trenger jeg ikke å kjøpe.

NB! Jeg er student og ønsker ikke å rane lommeboka så det er et budsjettsanlegg jeg ønsker.

468643-362458.jpg

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker litt pris der også, 8" er noe billigere. Har ikke noe behov for masse bass for det er litt lytt her, men har ikke lyst til å kjøpe noe som ikke holder mål.

Men sånn jeg ser det tror jeg at 8" bør holde. Rommet er forsåvidt stort, men tven, sofaen og høyttalere er samlet i en krok.

Samboeren tenker også litt utseende og siden møblene osv er hvite er det lett å få akseptert hvite høyttalere / sub. Derfor tenkte jeg feks denne suben:

http://www.surround.no/product/470286/Pros...umble-Hvit.html

470286-224532.jpg

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe sub gå heller for noe mer kvalitet, gå for XTZ eller noe bedre. Det lønner seg, samtidig så er det ikke SÅ mye bråk med sub. jeg bor i 2etasje, og det er lydt mellom leilighetene. Jeg har da 12" XTZ og det går helt fint, man MÅ jo ikke ha subben på fullt heller :p

Siden du allerede har sett på 8" og prisen er noe det samme: http://www.surround.no/product/471944/XTZ-...sort-piano.html Den passer inn i pianolakk stilen til F-6 EX (jeg har de som sagt) og separert er det fine, men sammen er de gull :)

Lenke til kommentar

Har også F6 uten sub og det fungerer egentlig helt greit til mitt bruk, nå bruker jeg å kjøre stereo signal i bakhøytalerne også(Northridge E20) så det blir jo litt mer lyd enn med bare F6.

Har en sub under planlegging da, blir å skru sammen forsterkeren selv, har en MTX 12" liggende jeg vurderte å bruke, men må da lage ny kasse til den. Problemet er bare at jeg har 2851 forskjellige prosjekter gående parallelt, så ting blir ferdigstilt etter ttjlt prinsippet(ting tar jævlig lang tid).

Lenke til kommentar

Må si jeg ble imponert over disse høyttalerne! Kjøpte som sagt ingen subwoofer og det fungerer fint uten, i alle fall til musikk. Får ikke testet de i et 5.1-system før PS3en min kommer fra service (noe som kan ta tid!) så jeg må dessverre vente med det... Typisk at den skal dø når man trenger den mest!

Men kan vel si med en gang at mye vil ha mer og at subwoofer antageligvis blir kjøpt inn om litt.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Anlegget sto på stort sett hele dagen i går og i dag og hører allerede at bassen blir bedre! Har ikke prøvd meg på plasseringen ennå, men skal gjøre det når jeg får testet alle høyttalerne samtidig. Må bare vente til PS3en kommer tilbake fra service! Mangler optisk kabel som passer til min bærbare og har ingen andre dvd-spillere e.l som støtter mer enn stereo. Hvor stor avstand til veggen bør det være? Nå står de vel ca 15 cm fra veggen tror jeg, men har mulighet til å ha de alt ifra 5 til 30cm.

Merker også nå at de er mye mer tungdrevne enn de gamle, noe jeg spesielt merker når jeg tvinger lyden over på alle høyttalerne. Lot forsterkeren justere alt automatisk med de gamle høyttalerne og merker nå at lyden foran er lav, så akkurat det må jeg justere. Må vel også kjøpe en mer ordentlig forsterker etterhvert (har sony 5.1 receiver nå) for å få litt mer lydinnstillinger og ikke minst støtte for å kjøre 1080p gjennom forsterkeren, har bare 720p nå. Og siden jeg da er i gang må jeg vel også ha ny tv... blir fort dyrt tongue.gif

Samboeren synes de var litt vel store, men hun sa de kunne vært styggere (hun mener alle høyttalere er stygge)!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...