LaStrada Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Heisann Når jeg flyttet nå for et par uker siden kastet jeg de gamle fronthøyttalerne mine siden disse begynte å bli gamle og ikke minst slitt. Trenger derfor nye fronthøyttalere og evt en sub. Så det jeg lurer på er om det vil gi bra nok lyd med kun Dynavoice F-6 EX og ingen sub? Bor i en loftsleilighet og ønsker ikke at de under skal høre all bassen her. Har aldri hatt en sub før og har klart meg fint uten, har ikke et stort behov for at gulv og vegger rister mens jeg ser film. De gamle fronthøyttalerne hadde 8" som ga god nok bass. Link: http://www.surround.no/product/468643/Dyna...-Black-PAR.html Jeg har fått reciever, center- og bakhøyttalere av faren min så dette trenger jeg ikke å kjøpe. NB! Jeg er student og ønsker ikke å rane lommeboka så det er et budsjettsanlegg jeg ønsker. Endret 17. februar 2010 av LaStrada Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Du burde absolutt ha en sub, det er veldig lite bass i høytalerene (har de selv), derfor kjøpte jeg XTZ 12" sub, og har ikke angret. Kan også sies at det holder med en 8", men du burde definitivt ha en sub. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Okey, den er god. Da blir det en liten sub i tillegg. Takk for svar! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hva kvalifiserer du som liten sub da? XTZ 10" eller 12" er noe du absolutt burde se på. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Vet ikke ennå, kommer litt an på pris fysisk størrelse og sånt. Spør igjen hvis jeg finner noen som kan være aktuelle! Blir 8" for lite? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tja, kommer an på rommet ditt egentlig. Også kommer det an på bruksområdet. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Tenker litt pris der også, 8" er noe billigere. Har ikke noe behov for masse bass for det er litt lytt her, men har ikke lyst til å kjøpe noe som ikke holder mål. Men sånn jeg ser det tror jeg at 8" bør holde. Rommet er forsåvidt stort, men tven, sofaen og høyttalere er samlet i en krok. Samboeren tenker også litt utseende og siden møblene osv er hvite er det lett å få akseptert hvite høyttalere / sub. Derfor tenkte jeg feks denne suben: http://www.surround.no/product/470286/Pros...umble-Hvit.html Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Skal du kjøpe sub gå heller for noe mer kvalitet, gå for XTZ eller noe bedre. Det lønner seg, samtidig så er det ikke SÅ mye bråk med sub. jeg bor i 2etasje, og det er lydt mellom leilighetene. Jeg har da 12" XTZ og det går helt fint, man MÅ jo ikke ha subben på fullt heller Siden du allerede har sett på 8" og prisen er noe det samme: http://www.surround.no/product/471944/XTZ-...sort-piano.html Den passer inn i pianolakk stilen til F-6 EX (jeg har de som sagt) og separert er det fine, men sammen er de gull Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 XTZ er absolutt noe å anbefale ja.. Hadde 12" selv. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det står et par Dynavoice F-6 i den store stuen her - og de leverer mer enn nok bass. Dog, de står nært bakveggen. Spørsmålet er om du vil ha mye bass, eller om du klarer deg med bass som kun høres - uten at man kjenner den på kroppen. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har også F6 uten sub og det fungerer egentlig helt greit til mitt bruk, nå bruker jeg å kjøre stereo signal i bakhøytalerne også(Northridge E20) så det blir jo litt mer lyd enn med bare F6. Har en sub under planlegging da, blir å skru sammen forsterkeren selv, har en MTX 12" liggende jeg vurderte å bruke, men må da lage ny kasse til den. Problemet er bare at jeg har 2851 forskjellige prosjekter gående parallelt, så ting blir ferdigstilt etter ttjlt prinsippet(ting tar jævlig lang tid). Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Bestilte uten subwoofer nå, sparte ikke så mye i frakt ved å bestille alt samtidig. Får heller satse på å kjøpe en sub hvis det blir alt for dårlig bass. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Må si jeg ble imponert over disse høyttalerne! Kjøpte som sagt ingen subwoofer og det fungerer fint uten, i alle fall til musikk. Får ikke testet de i et 5.1-system før PS3en min kommer fra service (noe som kan ta tid!) så jeg må dessverre vente med det... Typisk at den skal dø når man trenger den mest! Men kan vel si med en gang at mye vil ha mer og at subwoofer antageligvis blir kjøpt inn om litt. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bruk også litt tid på å plassere de rett i rommet. Avstand til bakveggen har mye å si på hvor mye bass du får ut av de. Husk også at det må til noen titalls-hundretalls timer før elementene er innspilt; bassen vil bli litt dypere. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Anlegget sto på stort sett hele dagen i går og i dag og hører allerede at bassen blir bedre! Har ikke prøvd meg på plasseringen ennå, men skal gjøre det når jeg får testet alle høyttalerne samtidig. Må bare vente til PS3en kommer tilbake fra service! Mangler optisk kabel som passer til min bærbare og har ingen andre dvd-spillere e.l som støtter mer enn stereo. Hvor stor avstand til veggen bør det være? Nå står de vel ca 15 cm fra veggen tror jeg, men har mulighet til å ha de alt ifra 5 til 30cm. Merker også nå at de er mye mer tungdrevne enn de gamle, noe jeg spesielt merker når jeg tvinger lyden over på alle høyttalerne. Lot forsterkeren justere alt automatisk med de gamle høyttalerne og merker nå at lyden foran er lav, så akkurat det må jeg justere. Må vel også kjøpe en mer ordentlig forsterker etterhvert (har sony 5.1 receiver nå) for å få litt mer lydinnstillinger og ikke minst støtte for å kjøre 1080p gjennom forsterkeren, har bare 720p nå. Og siden jeg da er i gang må jeg vel også ha ny tv... blir fort dyrt Samboeren synes de var litt vel store, men hun sa de kunne vært styggere (hun mener alle høyttalere er stygge)! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hadde en kamerat på besøk som har b&w cm9 og han gapa da jeg fortalte han hvor mye dynavoicene kostet. Rett plassert og kalibrert så spiller de drøyt bra, han trodde ikke på meg når jeg fortalte prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå