Gå til innhold

Senz lysbildeduplikator for Nikon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, har ingen erfaring, men kan tenke meg at det kan gi svært tilfredsstillende resultater dersom optikken holder mål. Synes jo den virket veldig billig jeg da, men det er jo billigere å lage bra optikk med fast fokus; antirefleksbelegg burde også være mindre nødvendig.

Jeg er i hvert fall veldig interessert i å få høre om resultatene dine, har man satt opp kameraet et sted med noen lunde konstant belysning bør man jo kunne få svært gode resultater i ettertid, og alle filene i råformat. Spennende :-)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en av et annet merke en gang i tiden, som ga SVÆRT dårlige resultater. Kopiene ble uskarpe og kontrastløse.
Var den av samme konsept - altså med ekstern bakbelysning og integrert optikk? Uskarpheten kan jo skyldes fokusfeil; på en D300 eller høyere får man jo mulighet til å prøve å korrigere noe. Kontrasten kan jo styres en tanke av hvor mye lys man kjører på.
Lenke til kommentar
Jeg hadde en av et annet merke en gang i tiden, som ga SVÆRT dårlige resultater. Kopiene ble uskarpe og kontrastløse.
Var den av samme konsept - altså med ekstern bakbelysning og integrert optikk? Uskarpheten kan jo skyldes fokusfeil; på en D300 eller høyere får man jo mulighet til å prøve å korrigere noe. Kontrasten kan jo styres en tanke av hvor mye lys man kjører på.

Sårri, det glemte jeg å skrive, men ja, den så akkurat lik ut. Den var av merket Onhar, som jeg aldri har hørt om før eller siden.

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet det på posten og til min store fortvilelse er det et OHNAR Zoom Slide Duplicator. Selgeren på www.scandinavianphoto.no, vet ikke hva slags produkt han selger. Jeg spurte han om at det var et OHNAR Zoom Slide Duplicator, nei det var det ikke. Senz Lysbildeduplikator er et OHNAR Zoom Slide Duplicator, så vent med å kjøpe det. Kommer tilbake med en test mellom denne OHNAR Zoom Slide Duplicator og Nikon coolscan V ed.

Endret av esc12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...