Liquid Crystal Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei, Jeg kjører for øyeblikket en apache2 server på en ubuntu kasse. Det jeg vil oppnå er å referere til samt se på, la oss si filmsnutten /tmp/lolz.avi. Tror dette kan oppnås ved å bruke (hvis dette er feil trenger jeg hjelp med en annen løsning) <a=href"somethingsomething/tmp/lolz.avi">lolz.avi</a> Problemet mitt akkurat nå er at jeg ikke vet hvordan den fullstendige lenket skal se ut i forhold til filsystemet til ubuntu. Mangler delen der det står "somethingsomething" om det var uklart. Noen som vet hvordan denne linjen burde se ut? -LC Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 <a href="somethingsomething/tmp/lolz.avi">lolz.avi</a> Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Måtte lese innlegget ditt en gang til. Er du sikker på at tmp-mappen som innholder lolz.avi ligger i www-mappen (standard ligger denne i /var/www )? Hvis ikke, så må du flytte den dit, med mindre du definerer en annen www-sti i filen /etc/apache2/sites-available/default isåfall blir linken din slik: <a href="tmp/lolz.avi>lolz.avi<a/> Endret 17. februar 2010 av Asbjørn T. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kris - Forklarte meg kanskje ikke godt nok. Jobber med serveren gjennom en ssh tunnel. Derfor ser det anderledes ut enn når du jobber i windows. Hvor du gjerne har C://tmp/lolz.avi. Jeg ser kun root@minserver:/tmp# når jeg er inne i denne mappen. Og regner ikke med at jeg kan bruke dette innenfor href taggen. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) OK, du må flytte filen du har jobbet med. Den skal selvfølgelig ikke ligge i /tmp mappen men i www mappen under var mappen. Kommando for å flytte filer gjennom ssh er (bruk sudo hvis du ikke har tilgangsrettigheter til filen): sudo mv lolz.avi ../var/www Etter det, lager du filen som skal henvise til denne (den må også ligge i www-mappen (som igjen altså har stien /var/www som standard) <a href="lolz.avi">Link til film<a/> Endret 17. februar 2010 av Asbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå