Gå til innhold

Pace TDS 855 NV (Viasat HD Plus)

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne tuneren?

Jeg har ikke hatt annet enn problemer siden den ble installert.

- Den må resettes flere ganger daglig med å ta strømmen. Tar så 3-5 min før den er klar igjen.

- Låser seg på kanaler, bildet fryser mens lyden funker. Resett retter dette ei stund.

- Tekst og bilde henger ikke med hverandre

- Opptak feiler ofte grunnet små dipp i singalstyrke

- Lyd på enkelte kanaler forsvinner innimellom

- Noen ganger kommer det ikke bilde på noen kanaler, resett retter dette ei stund.

Største dritt tuneren jeg har hatt til nå og jeg har brukt Viasat via parabol i mange mange år nu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei!

Jeg har som nevnt i en annen post her bare positiv erfaring med denne tuneren. Vet Viasat hadde problemer med bilde/lyd synk en periode på enkelte kanaler, men de var kjapt ute med software oppdatering som fikset dette. Er du sikker på du har siste software versjon innstallert? I teorien skal denne tuneren selv finne og laste ned siste versjon, men det er ikke alltid det virker. Det er derfor mulig å "tvinge" den til å se etter ny software, ta ut og sett inn stikk, når alle leds lyser trykk stb - pil opp - pil ned - stb.

Lenke til kommentar

Prøvde å tvinge den men ingen forskjell, aner ikke om jeg gjorde det rett.

Hadde programmert den til å ta opp en hel del programmer i helgen da jeg var bortreist og den klarte å ta opp 2 av 15 program fra torsdag til søndag. Resten sto bare "Opptak feilet av ukjent årsak"

Jeg vil kalle meg selv teknofil og er rimelig oppegående på ting som dette og denne tuneren er noe av det verste jeg har vært bort i. Sysla med en Get HD boks i helgen og den var helt konge i forhold til denne skrot haugen.

Blir nok å returnere utstyret

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde å tvinge den men ingen forskjell, aner ikke om jeg gjorde det rett.

Hadde programmert den til å ta opp en hel del programmer i helgen da jeg var bortreist og den klarte å ta opp 2 av 15 program fra torsdag til søndag. Resten sto bare "Opptak feilet av ukjent årsak"

Jeg vil kalle meg selv teknofil og er rimelig oppegående på ting som dette og denne tuneren er noe av det verste jeg har vært bort i. Sysla med en Get HD boks i helgen og den var helt konge i forhold til denne skrot haugen.

Blir nok å returnere utstyret

Vi kjenner oss igjen:

- har oppdatert software

- vi må restarte TVn mange ganger pr kveld ( 2 ganger i løpet av Himmelblå, uff)

- TVn henger seg/faller ut. Først låser bilde seg, lyden fortsetter, så stopper alt og det må restartes

- veldig ofte er det "ingen info" på programmer, og opptaksmuligheten er borte

- vi har ikke fått logget oss på mine sider

- henvendelser på dette til viasat har blitt svart med SOFTWARE

- vi har bare 45 % signalstyrke, vet noen her på nettet hva vi kan gjøre for å få bedre signalstyrke? (Ikke fått svar av viasat)

- noen som har bedre erfaring med viasat?

Tror vi gjør som innlegg over - vi kommer til å returnere hele greia! Utrolig skuffende produkt

Lenke til kommentar

Fikk omsider dette fra kundeservice

Hei.

Svar på dine spørsmål:

Spesielt på filmkanalene:

- Tekst og tale er sjelden i synk på film kanalene.

- Tekst faller noen ganger ut under film avspilling.

- Tale og lyd er av og til ikke i synk på film kanalene.

Svar: Det har kommet en ny programvare som løser disse problemene, vi ber deg derfor gjøre følgende:

Forced Download

· Trekk ut strømledningen.

· Trykk inn og hold inne HØYREPIL på frontpanelet.

· Sett inn strømledningen.

· Slipp HØYREPIL når alle lysdiodene på frontpanelet er tent.

· Nedlastingen starter og forløpet vises på TV-skjermen.

· Tar ca 25 minutter.

La deretter mottakeren starte opp igjen av seg selv.

Alle kanaler:

- Bildet fryser mens lyd fortsetter, re-settes av og til av seg selv etter ei stund (tuner skrur seg av og på igjen)

- Bildet og lyd fryser, re-settes av og til av seg selv etter ei stund (tuner skrur seg av og på igjen)

- Bestilte opptak feiler ofte - Opptak feilet av ukjent årsak.

Svar: Årsaken til dette er at din mottaker har dårlig signalmottak. Det første du bør gjøre er å sjekke om din mottaker er direktekoblet med 2 antennekabler ut på 1 LNB-hode på din parabolantenne. Dersom dette er gjort, ber vi deg sjekke om LNB-innstillingene er riktige:

Trykk Setup på fjernkontrollen.

Trykk pil ned til "OPPSETT", trykk OK.

Trykk inn mottakerens pinkode, "0000" (trykk inn din egen kode dersom du har endret denne), trykk OK.

Trykk pil ned til "LNB", trykk OK.

Her skal det stå "UNIVERSAL" øverst, trykk pil ned til "ANTALL LNB". Dersom det står 2 der, trykk høyre pil og endre til 1, trykk blå knapp for å lagre.

Ta deretter ut strømmen på mottakeren i 10 sekunder, la den deretter starte opp igjen av seg selv.

Med Vennlig Hilsen/Best Regards

Viasat Kundeservice

Har gjort alt dette og det er ikke noe galt med signalstyrken. Eneste ny software hjalp mot var sync mellom tale og bilde.. Resten funke like dårlig, bare søppel med andre ord!!!

:(

Lenke til kommentar

Fikk omsider dette fra kundeservice

Hei.

Svar på dine spørsmål:

Spesielt på filmkanalene:

- Tekst og tale er sjelden i synk på film kanalene.

- Tekst faller noen ganger ut under film avspilling.

- Tale og lyd er av og til ikke i synk på film kanalene.

Svar: Det har kommet en ny programvare som løser disse problemene, vi ber deg derfor gjøre følgende:

Forced Download

· Trekk ut strømledningen.

· Trykk inn og hold inne HØYREPIL på frontpanelet.

· Sett inn strømledningen.

· Slipp HØYREPIL når alle lysdiodene på frontpanelet er tent.

· Nedlastingen starter og forløpet vises på TV-skjermen.

· Tar ca 25 minutter.

La deretter mottakeren starte opp igjen av seg selv.

Alle kanaler:

- Bildet fryser mens lyd fortsetter, re-settes av og til av seg selv etter ei stund (tuner skrur seg av og på igjen)

- Bildet og lyd fryser, re-settes av og til av seg selv etter ei stund (tuner skrur seg av og på igjen)

- Bestilte opptak feiler ofte - Opptak feilet av ukjent årsak.

Svar: Årsaken til dette er at din mottaker har dårlig signalmottak. Det første du bør gjøre er å sjekke om din mottaker er direktekoblet med 2 antennekabler ut på 1 LNB-hode på din parabolantenne. Dersom dette er gjort, ber vi deg sjekke om LNB-innstillingene er riktige:

Trykk Setup på fjernkontrollen.

Trykk pil ned til "OPPSETT", trykk OK.

Trykk inn mottakerens pinkode, "0000" (trykk inn din egen kode dersom du har endret denne), trykk OK.

Trykk pil ned til "LNB", trykk OK.

Her skal det stå "UNIVERSAL" øverst, trykk pil ned til "ANTALL LNB". Dersom det står 2 der, trykk høyre pil og endre til 1, trykk blå knapp for å lagre.

Ta deretter ut strømmen på mottakeren i 10 sekunder, la den deretter starte opp igjen av seg selv.

Med Vennlig Hilsen/Best Regards

Viasat Kundeservice

Har gjort alt dette og det er ikke noe galt med signalstyrken. Eneste ny software hjalp mot var sync mellom tale og bilde.. Resten funke like dårlig, bare søppel med andre ord!!!

Vi har idag finkjemmet nettet for å finne ut hvordan vi kan få bedre signalstyrke. Er det noen som vet om det går ann å ha noen form for forsterker. Viasat anbefaler Sirius - og i tillegg har vi idag testet ut Thor. Ingen kom over på grønt signal, ingen over 45 %. Vi vet ikke annet enn å returnere dette. Viasat har vi ikke hørt noe fra - untatt automatsvar på henvendelse nr XXXX. Lite hjelp i det....

Ingen her på nettet som har tips om å få bedre signalstyrke?

Får vi ikke svar - har vi idag sagt opp viasat, benytter oss av angrerett. Dette fremstår noe useriøst. Et artig produkt, om det hadde virket....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har erfaring med denne tuneren?

Jeg har ikke hatt annet enn problemer siden den ble installert.

- Den må resettes flere ganger daglig med å ta strømmen. Tar så 3-5 min før den er klar igjen.

- Låser seg på kanaler, bildet fryser mens lyden funker. Resett retter dette ei stund.

- Tekst og bilde henger ikke med hverandre

- Opptak feiler ofte grunnet små dipp i singalstyrke

- Lyd på enkelte kanaler forsvinner innimellom

- Noen ganger kommer det ikke bilde på noen kanaler, resett retter dette ei stund.

Største dritt tuneren jeg har hatt til nå og jeg har brukt Viasat via parabol i mange mange år nu.

Etter å ha lest innlegget ditt så er det ikke noe galt med Viasatboksen, men styrken på signalet ditt....har du gamle eller nye hoder...har du satt opp parabolen selv, eller fått en proff til å hjelpe deg?....jeg ville aldri drømme om å sette opp en parabol selv...

har begge Viasat Plus boksene og de fungerer helt fint...mitt signal er 68 % og 100% kvalitet....

Lenke til kommentar

Har vært i en lengre dialog med Viasat teknikere i det siste og de skal nu sende en ny boks til meg. De mistenker selv at den jeg har er full av feil. Til opplysning så har jeg 2 nye kabler, en ny LNB og montert alt selv. Har gjort dette flere ganger selv og firmaet mitt montere å Viasat utstyr.

Så blir spent å se om ny boks hjelper, om ikke så må det være selve parabolen, må kanskje ha ny og i tillegg flytte den. Men trur ikke det da vi har en Viasat+ boks uten PVR og den funke fett

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vært i en lengre dialog med Viasat teknikere i det siste og de skal nu sende en ny boks til meg. De mistenker selv at den jeg har er full av feil. Til opplysning så har jeg 2 nye kabler, en ny LNB og montert alt selv. Har gjort dette flere ganger selv og firmaet mitt montere å Viasat utstyr.

Så blir spent å se om ny boks hjelper, om ikke så må det være selve parabolen, må kanskje ha ny og i tillegg flytte den. Men trur ikke det da vi har en Viasat+ boks uten PVR og den funke fett

Hei

Fikk tilsendt en pace TDS 855NV fra viasat for en uke siden.Denne funket fint i 30 min!! Da låste den seg og jeg måtte dra utav strømmen får og få den til å funke igjen.No låser den seg etter 5-10 minutter!!! Er ikke noe feil med signalstyrke eller kvalitet,dei ligger på rundt 90%.SÅ jeg lurer på om det kan vere noe galt med programvaren til den.Får jeg har ny LNB som jeg fikk med boksen og nye kabler.Fant du ut om det var boksen eller hva feilen var?

Endret av rooooney
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd hd plus-boksen fra viasat, men resten av boksene de leverer er jo det mest sinnsyke møkket som noen gang er laget. Overrasker absolutt ikke at hd plus-boksen hører til i samme kategori. Og hvis noen finner på å mene noe annet (med forbehold om de boksene jeg ikke har testet selvsagt) så vet de virkelig ikke hva de snakker om. Kanskje hvis du aldri har prøvd en skikkelig STB og det mest avanserte du gjør er å bytte mellom nrk1 og nrk2, så kan du unngå å oppleve de vanvittige feil og mangler og hindringer som finnes i viasat sine bokser. Men fyttigrisen altså. Det skulle ikke vært lov å selge sånt søppel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...