Gå til innhold

Acpi og nytt hovedkort

kaofbc

Anbefalte innlegg

Cpu: Amd athlon xp 2500+

Ram: Ddr pc2700 (333mhz)

Hovedkort: Asus a7v8x-x

Alt fungerer helt fint sammen og windows forsøker å starte opp som normalt. Den kommer halveis inn i oppstarten når jeg mottar følgende feilmelding:

Denne biosen er ikke helt Acpi kompatibel. Jeg har oppgradert biosen selv om den var av 2003 modell til å begynne med. Dette hjalp ingenting i det heletatt. Det jeg vanligvis ville ha prøvd var å installere windows på nytt, men jeg finner rett og slett ikke windows cdn min. (Rart hvordan dette dyre produktet gir rare feilmeldinger som blir borte på magisk vis etter en re-install?) Så mitt spørsmål er; finnes det noen annen måte å slå av acpi enn å la være å installere det? Det virker som om acpi ikke kan de-aktiveres når det først er slått på.

Om det trengs mer info, bare spør...:) Jeg er desperat og har kjøpt meg nytt utstyr som er verdt 0kr. om det ikke funker. heh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ACPI: Advanced Configuration and Power Interface. En spesifikasjon introdusert i 1997 fra Intel, Microsoft og Toshiba for hvordan komponenter i en PC skal spare strøm. ACPI lar operativsystemet kontrollere strømforbruket til de ulike enhetene i en PC, f.eks. skru av strømmen til eksterne enheter (f.eks. en CD-ROM-spiller) når enheten ikke er i bruk. ACPI vil også gi stasjonære PCer mange av de funksjonene vi har hatt lenge på bærbare, bl.a. at datamaskinen fortsetter der du slapp neste gang du slår den på (eller trykker en tast på tastaturet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...