tho_kva2 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Bedriften skal ha en ny server, denne serveren må ikke være så veldig stor, siden den skal fraktes fra norge til india (derfor så liten at den passer i en koffert) Det som er satt at den trenger er: i7 CPU Minst 12Gb RAM; best med 24Gb noe slikt: CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 (Socket 1366) HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482535 (socket 1366, maks 24gb RAM) RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585023 (24gb ram, 6x4) Ramen var noe dyr Innspill!! trenger hjelp Takker for svar Endret 17. februar 2010 av tho_kva2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Passe i en koffert? Hadde det ikke vært en bedre ide å enten bestille serveren levert til India eller å sende den med et fraktselskap? Da kan du også bestille en skikkelig server, i stede for å sy sammen en "server" selv Eg ville aldri i verden stolt på at en datamaskin hadde overlevd behandlingen kofferter får på flyplasser. I hvertfall ikke en server. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Du har et poeng med flyplass transporten! Så vidt jeg har skjønt så er det en del dyrere nede i India.. Jeg er bare student/lærling her og har bare fått oppgaven.. Sendinga er ikke mitt problem Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Om du kjøper maskinen i Norge så må du også huske på at det kan være en del importregler i India du må forholde deg til for at det skal være lovlig. Som et eksempel om man kjøper en maskin i Tyskland og innfører denne til Norge så skal man kunne få tilbakebetalt momsen i Tyskland(VAT?) ved utførsel men så må man betale momsen i Norge ved innførsel. Mao er det ikke bare å pakke den ned og håpe på det beste. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Om du kjøper maskinen i Norge så må du også huske på at det kan være en del importregler i India du må forholde deg til for at det skal være lovlig. Som et eksempel om man kjøper en maskin i Tyskland og innfører denne til Norge så skal man kunne få tilbakebetalt momsen i Tyskland(VAT?) ved utførsel men så må man betale momsen i Norge ved innførsel. Mao er det ikke bare å pakke den ned og håpe på det beste. Hehe, skjønner at det sikkert er noe problemer med transport og slikt.. Men som sagt er ikke det mitt problem.. Jeg gjør bare den jobben jeg får fortalt Uansett så sa de at de hadde gjort det før Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Ferdig... Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Antagelig: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 24GB ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 Cooler Master Gladiator 600 Midi Tower ASUS GeForce 210 512MB PhysX CUDA SCSI et eller annet (rundt 1terabyte) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå