Khani Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jeg kommer til og ta meg en pause framover og se etter deler til prosjektet. Men forresten, en Pentium 4 630 bruker vel ikke noe annet enn vanlig 775 socket? Og da burde den vel være støttet av nyere 775 hovedkort. Isåfall blir alle deler inkudert en 550W psu på ca 2700kr. Endret 4. juli 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ja Pentium 4 vill fungere med alle hovudkort så lenge socket er 775. Er det ikkje litt mye for dei delene for 2700kr? Snakker vi om Hovudkort, PSU, CPU, RAM og GPU? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Takker. Ja alt sammen. Gpu er et asus gt 220, er ikke helt sikker på hva som lønner seg når det kommer til de svakere gpuene. Jeg har tatt med en cpukjøler og 2 gb ram. Hardisker og cpu har jeg. Endret litt og fjernet noe og jeg endte opp med en psu på 450W fra chieftech og sparte 200. Nå har jeg regnet ut at det koster 2400kr for alt. Velger jeg et annet hk kan det godt være et jeg går under 2000 kr også. Endret 5. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Tru ikkje valge er så domt på GT 220. Den er litt svakere en ATI 4670 men igjen er den 100kr biligere sån ca. (Spørst butikk osv) Tru det er eit smart valg. Holde bra med 450W siden GPU skal vere ganske sparsom på strøm. Tru anbefalt er 350W eller noe. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Tror nesten jeg går for noe svakere. Men hvis jag skal ha 6 disker og mulig oppgradere hadde vel 450W vært bedre? Har tatt et par bilder av prosessoren jeg fikk av en bekjent. Han sa den var defekt men alt annet jeg har fått av han som har vært "Defekt" har fungert til nå Bilde av prosessoren: Funker den ikke, så funker den ikke. Men takk til han for og donere den til meg. Endret 9. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Khani Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Tror jeg skal lage nye tegninger. Har tid nå siden det ble ikke noen 2. eksamen på meg. Så jeg kommer til og komme opp med noe snart. Endret 22. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Khani Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Da er Update 14 her med nye sketchup tegninger. Lenke til kommentar
marc1 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Veldig imponerende! Ser veldig bra ut sålangt Du får ha lykke til videre med prosjektet Lenke til kommentar
Khani Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Tusen takk Må ordne meg noe ordentlig arbeidstøy før jeg begyner med dremelen igjen. Sist hadde jeg små metalspon som stakk på kroppen i 5 dager. Og det orker jeg ikke igjen. Endret 20. september 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Khani Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Skal se om jeg får startet litt igjen med og kutte i kabinettet iløpet av denne uken. Siden nå er garasjen ganske ryddig. Metallnetting kommer jeg til og bestille snart fra Preformance PC samme med noe annet småtteri. Har forresten tenkt og modde spillpcen min også snart. Må få lakkert den stygge grå innsiden av kabinettet. Også skal jeg bytte ut led pærene i den med uv istedet for røde og blå. Så det kommer vel snart enda en arbeidslogg fra meg anng det prosjektet. Endret 1. november 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Stå på. Blir veldig bra! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Beklagelig vis kom noe i veien denne helgen. Og dette var en lekse som jeg fikk på fredag og skal leveres på mandag. Slik at i denne helgen også fikk jeg ikke gjordt noe på prosjektet... Men jeg skal tegne opp til kuttingen på kabinettet, bestille varer nå til uka tror jeg og så starte og kutte i kabinettet neste helg. Edit: skriveleif Endret 7. november 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Veldig inspirerende. Stå på! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Heisann, har vært minimalt med aktivitet pga en syk far med dobbel skiveprolaps som skal til operasjon snart. Men i allefall kommer det mulig enda en arbeidslogg. Har fått et Fujitsu siemens Scaleo x kabinett. Med alu front. Skal lakkere det svart og børste sidene på fronten. Men dette blir neppe før min far blir frisk. Da jeg har dobbelt opp med ting som må gjøres i huset. Endret 29. november 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kult prosjekt. Morsomt at du jobber med treverk. Har du vurdert å olje treverket i stedet for å bruke lakk? Blir imho mye penere. Synes også du skal bytte til den opprinnelige fronten. Den var mye penere! Ellers, så er det imponerende at en gutt på 18 klarer å håndtere treverk med så stor presisjon. Har du fått mye hjelp? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Den fronten som er nå er deler av den opprinnelige. Den første ble helt skakk. Også var jeg tom for valnøtttre. Og jeg gidder ikke akkurat bruke 5000 på tømmer. Jeg har heller ikke vekstedet tiljengelig lenger heller. Da jeg har begynt på IKT istedet fordi jeg syns det passer meg bedre og personlig jeg likte ikke lønna som møbelsnekker. (Rundt 150000kr) Har egentlig ikke helt lyst til og olje treverket. Blir så utroligt mye mer jobb og pusse ned 5 lag med lakk for og så få det pent igjen. Endret 19. desember 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Nei, jeg skjønner jo det! Det er dyrt med trevirke. Men er prosjektet skrinlagt til fordel for IKT, eller snakker vi ferdigstilling allikevel? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Blir nok bare en lang pause. Pga mye styr her i hjemmet. Men jeg kommer nok tilbake prosjektet blir ikke lagt ned. Kommer nok med en update når jeg får kuttet litt metall. Men det er ikke gøy og bruke dremel i -20*c så jeg venter til senere på vinteren. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ser veldig bra ut. Hva har du tenkt til å gjøre med glippen under den store plata i front ? Lykke til, og god bedring til faren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå