Gå til innhold

Eltax Discovery sorround pakke på komplett- noe tess?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har altså ventet i 1 time og 30 minutter , tror du må ha tålmodighet . det er ikke alle som har kommet hjem fra skole/jobb enda eller så kan det hende at folk ikke har prøvd settet . har kun erfaringer med eltax millenium da en kamerat tvang meg til å høre på dem og det var mildt sagt skuffende. Var jeg deg ville jeg lagt til mer og kjøpt noe som var hakket bedre , men hvis økonomien er et problem så er jo logitech z-560 et godt alternativ. :wink:

Lenke til kommentar

Ikke så mye å rope hurra av, det settet der. Til penga er det jo greit nok, men tviler på at du finner en reciever i riktig prisklasse som rettferdiggjør kjøpet.

Skal du ha hjemmekino må du ut med minst 6-7000 kr for høyttalere og forsterker. Ellers blir kompromissene så store at det er mye bedre med et høyttalersett som feks logitech z-560.

Lenke til kommentar

Kompis av meg har Eltax surround kit, tror det er det samme som dette sammen med en billig JVC eller noe slikt reciever og det fungerer fakisk utrlolig bra. Tror alt kom på 3500 eller slikt totalt. Brukes til Film, PS2 og Xbox og litt slikt.. :o

Lenke til kommentar
Eltax er ikke det høyttalermerke jeg ville annbefalt. Det er et "billig merke" og ikke serlig god kvalitet :-?

Eltax har glimrende kvalitet på produktene sine. Har faktisk aldri hørt om noen som har fått høyttaler fra eltax med feil eller mangler. At LYDkvaliteten ikke alltid er så mye å skryte av kommer jo som en naturlig følge av prisen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne dette settet med aktive høyttalere, for du trenger en surroundforsterer til å drive disse høyttalerne. Du kan vel hende du kan få kjøpt en superbillig forsterker ned mot 3000 kr, men totalprisen blir jo likevel meget høy.

Nei, spar pengene dine til noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på dette, men jeg tror det ville gitt bedre lyd enn en av logitech sine løsninger. Hvis du kjøper en receiver på tilbud til rundt 3k vil nok dette være en grei løsning for folk som ikke stiller så store krav.

Kan anbefale denne på http://serviceavdelingen.no/home.htm

STR-DB780 Fin hjemmekino-receiver i QS-serien, FM, AM, DPL./AC3/DTS, 5x100w, RDS, fj.kontr., sort eller sølv kr. 4.500,- nå kr. 3.300,- [/url]

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil bli godt fornøyd med disse høytalerne, men du må ha en sub for å få fult trøkk. Til alle dere "forståsegpåere" som sier at når prisen er så lav, må jo lyden bli dårlig: Har dere Eltax høytalere?

Jeg har Eltax høytalere og har ingen ting å klage på, lyden er bra, de vrenger ikke og kan spille høyt. :D

Ingen av dere har vel AMD cpu i sin maskin da den er billig og dermed dårligere...

Lenke til kommentar
Jeg tror du vil bli godt fornøyd med disse høytalerne, men du må ha en sub for å få fult trøkk. Til alle dere "forståsegpåere" som sier at når prisen er så lav, må jo lyden bli dårlig: Har dere Eltax høytalere?  

Jeg har Eltax høytalere og har ingen ting å klage på, lyden er bra, de vrenger ikke og kan spille høyt.  :D  

Ingen av dere har vel AMD cpu i sin maskin da den er billig og dermed dårligere...

Ja, jeg har hatt eltax høyttalere. De var glimrende, men de var jo i en litt høyere prisklasse en dette her da. Jeg har også hørt endel av de billigere settene også. Helt greie forsåvidt, men du får MYE mer for penga når du kjøper et sett fra logitech. Disse billigste settene fra eltax er beregnet for folk uten pc som vil ha surround i stua, uten egentlig å betale noe for det.

Legger man litt mer penger i det, er det mange færre kompromisser i konstruksjonen. Kjøper man feks Denon 1403 pluss Eltax Liberty settet eller 5xEltax monitor III+sub, får man mer for penga enn noe annet jeg vet om.

For selv om folka på eltax er flinke, er de ikke trollmenn, de greier ikke å trylle ut godlyd ut av noen planker og litt plast. Men de får plankene og plasten til å spille musikk, og det er jeg imponert over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...