Uxzuigal Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Nok et actionbilde av hund i snø, denne gangen har jeg prøvd å komme meg enda lengre "ned" i kameravinkelen. Har også valgt å sentrere "bulldoseren" midt i bildet for å få det til å kommer mer "rett på og mot deg". - - - - Vurderer å lage en liten serie av bildene som følger denne for å vise litt av hunders bevegelser.. Føler at jeg har fått dokumentert det ganske bra. Er det noen interesse for dette? Da legger jeg dem til i samme tråd i tilfelle. - - - - Jeg er også på utkikk etter noen med hun som ønsker å bli tatt bilde av i litt arbeid... Tenker da i form av vanlig lydighet, litt springpole ol. aktiviteter! Har du 2 hunder er dette enda mer intressant! Ta kontakt.. - - - - Edit: Fordel å legge ved bildet... Her er også EXIF: 1/640sec ISO-250 F/5.6 100mm - - - - - Har nå tatt turen i Photoshop, bilde nr.2(nederst) er justert hvitbalanse, +0.75 exposure, +7 blacks. Endret 17. februar 2010 av Kennel Orthrus Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jepp, bikkja er på vei rett i fanget... Men. Bildet virker litt undereksponert. Bruker du noen form for eksponeringskompensajon når du tar bilder i snøen? Hvis ikke vil kamera tilstrebe å få den hvite snøen nøytralt grå, noe det nesten har klart i dette tilfellet. Jeg ville ha brukt +0,7 eller +1. takk for titten Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei, Nei, det gjør jeg ikke- men det skal jeg prøve Godt råd, takk! Det var meget mørkt denne dagen (ligger nedi en skygget stedet jeg besøkte), få var vansklige forhold til tider... Ønsker meg et mer lyssterkt objektiv!! - - - - Skal ta en tur i Photoshop for å se hvorvidt jeg greier å "fikse" litt Har nå fått lagt opp et redigert bilde hvor jeg har gitt +0.75 i exposure, +7 i blacks, og justert litt på hvitbalansen. Foresten b0bleJet: Jeg har nå lagt til +0.75 i exposure via Photoshop fra råfil justeringen. Er det noen nevnverdig forskjell fra å ha dette som instilling på kamera og det å etterbehandle en råfil på denne måten? Endret 18. februar 2010 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg synes bildet er kult. Jeg liker spesielt godt det "lave" perspektivet du har. Personlig ville jeg ha croppet på en litt annen måte. Tar meg friheten å vise hva jeg mener i stedet for å forklare, håper det er greit Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Det går bra! Ja vurderte denne croppen selv, fungerer ganske bra, men var på utkikk etter et mer firkantet fotografi denne gangen, dermed croppen. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har nå fått lagt opp et redigert bilde hvor jeg har gitt +0.75 i exposure, +7 i blacks, og justert litt på hvitbalansen. Foresten b0bleJet: Jeg har nå lagt til +0.75 i exposure via Photoshop fra råfil justeringen. Er det noen nevnverdig forskjell fra å ha dette som instilling på kamera og det å etterbehandle en råfil på denne måten? Forskjellen er at ved å foreta kompensasjonen i kamera er at du får mindre støy spesielt i skyggepartiene, da det er her det er mest støy. Dette merkes best når du kommer opp i litt høyere iso hastigheter. Det som skjer når du foretar kompensasjonen i etterbehandlingen er at du forsterker og gjør mer synlig den støyen som befinner seg i skyggepartiene. Det er heller ikke sikkert at du klarer å få frem særlig mye informasjon fra områder som ligger i skyggen, men som ville ha inneholdt detaljer ved korrekt eksponering. Håper dette var litt oppklarende Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Flott:) Takk for informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå