Khani Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Update: 14 Nye sketchup tegninger Hei da er jeg tilbake med tegninger. Da har jeg laget nye tegninger i sketchup med et litt renere design og mindre farger. Jeg kommer til og gjøre det enkelt med mesh istedet for dyre viftegriller. Dette tror jeg blir det endelige designet. døren gjenstår selvfølgelig. Jeg har også en ordentlig dremel i huset som jeg kan bruke istedet for den kopidremelen fra verkstedet. Tegningene finner du på første post i spoiler nummer 2. Også har jeg forresten vurdert og bruke min gamle pc med am2 2.0ghz 3gb ddr2 til prosjektet siden det gamle kabinettet er bulkete og stygt. Eneste er at jeg trenger en ny psu, raid 5 kort, et par nye hardisker. Den psuen som er lager en tikke lyd og er i mine ører bråkete. Dette kommer til og senke prisen på prosjektet en god del og delene er ganske strømsparende. Endret 9. september 2012 av Khani Lenke til kommentar
Khani Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Miniupdate: Heisann, Skolen har startet og tar mye av tiden min nå. I tilleg flytter det to til inn i huset. Og vi skal snart bygge ett påbygg til huset. Derfor er hus og garasje er mer eller mindre overfylt av greier. Så jeg kan ikke jobbe med kabinettet. Men jeg skal fortsette med en gang innflyttningen/bygningsprosjektet er ferdig. Jeg har tenkt og bruke maskinen til multitasking istedet for bare en enkel fl og print server. Derfor kommer den til og kjøre som både media pc / fil server / print server og skal mulig spilles litt på av minstemann i familien. Så da er saken klar, at delene må ha litt kraft. Så derfor kommer jeg ikke til og bruke delene fra den gamle amd pcen min pga alderen dens og slappe specs. Har også forresten kjøpt inn 2 stk Samsung 1tb disker til prosjektet. I tilleg må jeg finne en metode og feste fronten til kabinettet uten og la det gå utover designet eller kvaliteten. Så en smart løsning er hva som skal til. Har vurdert og bruke dobbeltsidig tape til nettop dette. og lime på ett par klosser slik at tapen får et større kontaktområde. Endret 9. september 2012 av Khani Lenke til kommentar
Khani Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Enda en miniupdate: Da har jeg fått en lavprofil startknapp av ene IKT læreren. Skal modifisere den litt slik at jeg får en startknapp i tre. Jeg skal bare gjøre om litt på minste dekselet som egentlig er til usb porter. Og heller kjøpe en viftestyring og usb panel slik at jeg får usb i fronten (Hater spesielt og plugge minnepenner på baksiden). Dette istedet for et ekstra hdd kabinett siden jeg har ikke behov for så ekstremt mange disker. Jeg kommer til og borre hull til led diodene enten helt igjennom eller halveis. Siden lysene blir fortsatt synlige igjennom trebiten hvis det er tynt nok. Blir muligens en stilig lyseffekt ut av det. Kom gjerne med noen forslag i Kommentartråden. Endret 9. september 2012 av Khani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå