phpnuke Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Heei! Jeg begynte på lappen i slutten av 2007. Fikk utlevert trafikalt grunnkurs i desember 2007, og startet med timer hos kjørelærer i begynnelsen av januar 2008. Fikk ikke unnagjort mer enn drøye 7-8 timer, skulle begynne på glattkjøring, da jeg fikk meg jobb, og jeg gled ut med lappen. Har ikke gjort noe i ettertid på den. Saken er at jeg ble fratatt retten til å ta lappen en stund, og nå i februar 2010 kan jeg starte på den igjen. Er det sånn at jeg må ta trafikalt grunnkurset på nytt, eller er det gyldig enda? Og timene jeg begynte på, må jeg også ta opp igjen de 7-8 timene? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 TK er gyldig evig, så lenge mørkekjøring var inkludert da du tok det og du har gjennomført det. Om du må "ta opp" timer spørs jo hvor flink du er til å kjøre. Kjørelærerern din vil jo se deg kjøre før han/hun synes du ser klar ut til landevei- og glatt-kjøring. Det er ikke noe visst antall kjøretimer som er obligatorisk. Kan du kjøre bil bra, trenger du nok ikke mer enn et par-tre kjøretimer før kjørelærern lar deg ta glattkjøring og landevei. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ok...Ja tok da mørkekjøring etter det jeg hugset. Var ute på en flystripe der hvor vi satt på og så hvor lite sikt man hadde i mørket ved møtende kjøretøy osv. så antar det var mørkekjøringen. Er jo 3 år siden så...Men har da fortsatt lappen på at jeg har trafikalt grunnkurs. Men daså..Da er det bare å starte på lappen igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå