jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei! Jeg har fått ett problem når jeg spiller noen av spillene mine. Dette gjelder bl.a Need for speed shift, og Race driver GRID. Når eg har spillt 5-10 minutter blir skjermen svart, og jeg får opp en boks der det står signal out of range. Alt jeg hører er lyden fra spillet i 4-5 sekunder, etterpå kommer det hakkelyder, og dataen låser seg. Når jeg så trykker restart får jeg oppstartsproblemer, med diverse blue-screener, og windows sin "oppstartsreperatør".. Oppsettet mitt er: ASUS P5Q3 p45 hovedkort 4GB Kingston HyperX DDR3 1333MHz HD4870 skjermkort Samsung 7200rpm 500GB HDD Intel Core 2 Quad prosessor (Q8200) med OCZ gladiator kjøling. Kjører spillene på 1920x1080. Dette har gått helt fint tidligere, men siste mnd har jeg fått dette problemet.. Noen gode ideer? Kan det vere skjermkortet jeg har problemer med? Endret 17. februar 2010 av jsystad87 Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei! Jeg har fått ett problem når jeg spiller noen av spillene mine. Dette gjelder bl.a Need for speed shift, og Race driver GRID. Når eg har spillt 5-10 minutter blir skjermen svart, og jeg får opp en boks der det står signal out of range. Alt jeg hører er lyden fra spillet i 4-5 sekunder, etterpå kommer det hakkelyder, og dataen låser seg. Når jeg så trykker restart får jeg oppstartsproblemer, med diverse blue-screener, og windows sin "oppstartsreperatør".. Oppsettet mitt er: ASUS P5Q3 p45 hovedkort 4GB Kingston HyperX DDR3 1333MHz HD4870 skjermkort Samsung spinpoint 500GB HDD Intel Core 2 Quad prosessor med OCZ gladiator kjøling. Kjører spillene på 1920x1080. Dette har gått helt fint tidligere, men siste mnd har jeg fått dette problemet.. Noen gode ideer? Kan det vere skjermkortet jeg har problemer med? Kan det være at du har for høy oppløsning på skjermen i spillet? (Max 60 Hertz på LCD) Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Hei! Jeg har fått ett problem når jeg spiller noen av spillene mine. Dette gjelder bl.a Need for speed shift, og Race driver GRID. Når eg har spillt 5-10 minutter blir skjermen svart, og jeg får opp en boks der det står signal out of range. Alt jeg hører er lyden fra spillet i 4-5 sekunder, etterpå kommer det hakkelyder, og dataen låser seg. Når jeg så trykker restart får jeg oppstartsproblemer, med diverse blue-screener, og windows sin "oppstartsreperatør".. Oppsettet mitt er: ASUS P5Q3 p45 hovedkort 4GB Kingston HyperX DDR3 1333MHz HD4870 skjermkort Samsung spinpoint 500GB HDD Intel Core 2 Quad prosessor med OCZ gladiator kjøling. Kjører spillene på 1920x1080. Dette har gått helt fint tidligere, men siste mnd har jeg fått dette problemet.. Noen gode ideer? Kan det vere skjermkortet jeg har problemer med? Kan det være at du har for høy oppløsning på skjermen i spillet? (Max 60 Hertz på LCD) Vil ikke tro dt, står på 59Hz på spillene..Men kan det likevel skape problemer? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Fikk samme problem på en PC da jeg jobbet sted. 3rd_SQD skrev grunnen. Løsning: 1. Fiks det i config 2. Hvis ingen config Reinstaller skjermkort-driver (kanskje ikke) 3. Reinstaller spill (backup av save) Endret 17. februar 2010 av Jevrio Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Hei! Jeg har fått ett problem når jeg spiller noen av spillene mine. Dette gjelder bl.a Need for speed shift, og Race driver GRID. Når eg har spillt 5-10 minutter blir skjermen svart, og jeg får opp en boks der det står signal out of range. Alt jeg hører er lyden fra spillet i 4-5 sekunder, etterpå kommer det hakkelyder, og dataen låser seg. Når jeg så trykker restart får jeg oppstartsproblemer, med diverse blue-screener, og windows sin "oppstartsreperatør".. Oppsettet mitt er: ASUS P5Q3 p45 hovedkort 4GB Kingston HyperX DDR3 1333MHz HD4870 skjermkort Samsung spinpoint 500GB HDD Intel Core 2 Quad prosessor med OCZ gladiator kjøling. Kjører spillene på 1920x1080. Dette har gått helt fint tidligere, men siste mnd har jeg fått dette problemet.. Noen gode ideer? Kan det vere skjermkortet jeg har problemer med? Kan det være at du har for høy oppløsning på skjermen i spillet? (Max 60 Hertz på LCD) Foresten, ville jeg fått problemer med selve maskinen av den grunn? Ville ikke det bare påvirke skjermen? Fikk samme problem på en PC da jeg jobbet sted. 3rd_SQD skrev grunnen. Løsning: 1. Fiks det i config 2. Hvis ingen config Reinstaller skjermkort-driver (kanskje ikke) 3. Reinstaller spill (backup av save) Takktakk:) Skal prøve å se om ikke det kan fungere.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg tipper maskinen blir overopphetet dersom du får "out of range" midt i et spill uten at du gjør noen endringer. I tillegg så låser maskinen seg sier du. Jeg setter mynten på overoppheting av skjermkort. Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg tipper maskinen blir overopphetet dersom du får "out of range" midt i et spill uten at du gjør noen endringer. I tillegg så låser maskinen seg sier du. Jeg setter mynten på overoppheting av skjermkort. Der kom svaret jeg hadde forventet å høre. Ingenting annet en skjermkortet kan vere overopphetet. Har overvåking på resten, CPU aldri over 60 grader, system ligger på 45 grader, HDDen er jeg ikke sikker på, men det står en 120x120vifte å blåser rett på den, og tror heller ikkje det er rammen.. Løsningen er kansje å montere bedre kjøling på skjermkortet, eventuelt bedre skjermkort? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 4870 blir veldig varm. Jeg bruker manuell vifteinstilling når jeg spiller 3D spill. Mitt første 4870X2 gikk dukken p.g.a varme. Byttet til et Gainward kort med bedre kjøling, og problemene mine ble borte. Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 4870 blir veldig varm. Jeg bruker manuell vifteinstilling når jeg spiller 3D spill. Mitt første 4870X2 gikk dukken p.g.a varme. Byttet til et Gainward kort med bedre kjøling, og problemene mine ble borte. Takk for tipset. har sett på en kjøler med varmerørsteknologi, og to vifter som passer til 4870. Tror du det vil fungere med denne, eller burde jeg bare skifte kort? Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 4870 blir veldig varm. Jeg bruker manuell vifteinstilling når jeg spiller 3D spill. Mitt første 4870X2 gikk dukken p.g.a varme. Byttet til et Gainward kort med bedre kjøling, og problemene mine ble borte. Takk for tipset. har sett på en kjøler med varmerørsteknologi, og to vifter som passer til 4870. Tror du det vil fungere med denne, eller burde jeg bare skifte kort? Her er kjøleren jeg snakket om: http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakom...urbo-33719.aspx Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Et ord: nVidia. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 For noen år tilbake kjøpte jeg kjøler til mitt 8800GTS der det tydelig stod både hos produsent av kjøler og selger av kjøler at den skulle passe på 8800GTS-kortet mitt, det var en falsk sannhet. Siden da har jeg droppet tredjeparts kjølere og heller gått for bra kjølte skjermkort fra fabrikk. EN ting du kan prøve før du kjøper noe er å åpne CCC (catalyst control center) og overstyre skjermkortvifta og sette den til 80%. Prøv å spille med det oppsettet og se om maskinen fryser da. Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 For noen år tilbake kjøpte jeg kjøler til mitt 8800GTS der det tydelig stod både hos produsent av kjøler og selger av kjøler at den skulle passe på 8800GTS-kortet mitt, det var en falsk sannhet. Siden da har jeg droppet tredjeparts kjølere og heller gått for bra kjølte skjermkort fra fabrikk. EN ting du kan prøve før du kjøper noe er å åpne CCC (catalyst control center) og overstyre skjermkortvifta og sette den til 80%. Prøv å spille med det oppsettet og se om maskinen fryser da. Takk for tipset:) Skal prøve på det senere i dag:) Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har aldri hatt et eneste overhetings-problem jeg.. sikkert pga fabrikk-overklokket kort. Btw, har hørt at det er lurt å leke seg med vifta med rivatuner for å unngå slikt (vet ikke hvor mye effekt). Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 EN ting du kan prøve før du kjøper noe er å åpne CCC (catalyst control center) og overstyre skjermkortvifta og sette den til 80%. Prøv å spille med det oppsettet og se om maskinen fryser da. Jeg bruker CCC til å kjøre manuell viftehastighet. Bare å låse opp overdrive, og sette viften manuellt. (Sjekk at ikke ribbene er fulle av støv også) Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 EN ting du kan prøve før du kjøper noe er å åpne CCC (catalyst control center) og overstyre skjermkortvifta og sette den til 80%. Prøv å spille med det oppsettet og se om maskinen fryser da. Jeg bruker CCC til å kjøre manuell viftehastighet. Bare å låse opp overdrive, og sette viften manuellt. (Sjekk at ikke ribbene er fulle av støv også) Thanx:) Har lastet ned, skal teste når jeg kommer hjem:) Lenke til kommentar
jsystad87 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 EN ting du kan prøve før du kjøper noe er å åpne CCC (catalyst control center) og overstyre skjermkortvifta og sette den til 80%. Prøv å spille med det oppsettet og se om maskinen fryser da. Jeg bruker CCC til å kjøre manuell viftehastighet. Bare å låse opp overdrive, og sette viften manuellt. (Sjekk at ikke ribbene er fulle av støv også) Thanx:) Har lastet ned, skal teste når jeg kommer hjem:) Var problemer med skjermkortet, så fikk ett XFX Radeon HD4890 på garantien, dette fungerer SUPERT!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå