BenSin Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei. Som dere ser, lurer jeg på om noen har noen tips til hvorfor jeg ikke klarer å komme høyere enn 151FSB. Jeg har prøvd å øke V-core med 15%, uten at det hjalp. Jeg har satt RAMen til 1:1. Temperaturen (CPU)ligger på ca 35 idle ved 10% økning av Vcore. Systemet er luftkjølt. Mitt oppsett er slik: P4 2,53 1GB TwinMos PC3200 CL2 Abit BH7 Radeon 9800 Pro. http://service.futuremark.com/compare?2k3=866214 Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 har du låst agp/pci bussen? Hvis ikke kan det fort være noen det stopper på der.. Eller så kan du hende du har vært uheldig med steppinga, og fått en som er lite klokkingsvenning.. Magnus Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 er låst, ja. Hvordan er dette stepping-greiene? Prosessoren er ca. et halvt år gammel. Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Vet at det finnes to typer p4 prosessore, en som er veldig klokke vennlig og en som er lite klokkbar..Vil tro at siden du har låst agp/pci må det være at du har av den ikke klokke vennlige typen. eller så har jeg hørt at twinmos ram svikter under overklokking. Jeg har det selv og den har fungert bra, men en av de to tingene tror jeg at det er.. Mest sannsynlig har du den ikke klokke vennlige prosessoren. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Den lite klokkevennlige p4 versjonen heter williamette, mens den gode heter northwood. Wiliamette kommer ikke i 2,53 utgave, så det er ikke den. Kan hende du har en dårlig stepping ja. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ram'en er underklokket hvis den kjører på 150FSB og divider 1:1. Da er det nok cpu'en... Hvis det er mindre enn 14 dager siden du kjøpte den (nettbutikk) så bør du bruke angreretten og heller bestille igjen fra en annen butikk (da er det mindre sjanse for å få samme dårlige stepping). Evt så kan du prøve å selge den å kjøpe en ny. Lykke til iallfall. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Da tror jeg du har vært ekstra uheldig med cpu'en din. Jeg har samme oppsett som deg, og klokker greit til 3,06Ghz med +5% vcore. Mulig 15% er for mye, prøv med 10%. Jeg klarte 3,15Ghz med 10%, men den startet ikke så høyt med 15%. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Den lite klokkevennlige p4 versjonen heter williamette, mens den gode heter northwood. Wiliamette kommer ikke i 2,53 utgave, så det er ikke den. Kan hende du har en dårlig stepping ja. Han mente sikkert core-steppingen. C1-core stepping bra, B0-core stepping suger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå