Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Liten til ingen effekt fra sukker, koffein og nikotin

Abishgal

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen kjente sykdommer som foråsaker dette?

Nikotin, koffein og sukker pleier gjøre folk våken, hyper osv. men jeg kjenner ingen til i beste fall liten grad noen effekt.

Har lurt på dette hele livet mitt uten å prøve få noe svar så tenkte lage en tråd her itilfelle det er noen som "Lider" av det samme eller vet hva som kan foråsake det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er lovlige - ergo ingen rus :)

Ehm tror du misforsto.

Jeg er ikke ute etter rus, men er nyskjerrig på om kanskje jeg lider av noe siden:

1) noen folk kan ta en sig og bli avslappet menst jeg føler ingenting

2) Noen kan drikke kaffe å bli våken menst jeg kjenner ingenting

3) De fleste som spiser noe som inneholder mye sukker blir "hyper" menst jeg blir beroliget eller i størst grad "litt" hyper menst andre tar ""helt av"

Lenke til kommentar
De er lovlige - ergo ingen rus :)

Ehm tror du misforsto.

Jeg er ikke ute etter rus, men er nyskjerrig på om kanskje jeg lider av noe siden:

1) noen folk kan ta en sig og bli avslappet menst jeg føler ingenting

2) Noen kan drikke kaffe å bli våken menst jeg kjenner ingenting

3) De fleste som spiser noe som inneholder mye sukker blir "hyper" menst jeg blir beroliget eller i størst grad "litt" hyper menst andre tar ""helt av"

Personlig tror jeg det kommer helt an på mengde.

1. Isteden for å ta deg en sig, så kan du ta to. Eller kjøpe en sterkere type.

2. Kaffi gjør deg ikke mer våken, men hindrer deg i å sovne. Hvis du vil ha koffeinsjokk, så drikk MYE kaffi. Snakker en liter eller mer sterk kaffe (for min egen del).

3. Tja, sukker er somregel raske karbohydrater. Altså de gir deg mye energi som når topp-punktet i et kort tidrom, og daler liker fort.

Lenke til kommentar

Enig med isbilen, jeg trenger en kopp kaffe om morgenen for å komme meg utav "søvnmodusen", men utover det gjør det egentlig ikke noe spesielt mye. Blir lett trøtt av det midt på dagen og veldig surrete om jeg drikker for mye av det. Ender opp med at jeg nesten ikke får gjort noen ting på en effektiv måte.

Lenke til kommentar

Merker samme "problemet" selv.

Drikker ikke mye kaffe, da jeg ikke er noe spessielt glad i smaken, og jeg får heller ikke det kicket som alle snakker om.

Når jeg er med venner og slikt (LAN og, forøvrigt) blir jo folk sykt gira på energidrikker (Burn, battery, monster, etc). Når jeg drikker det er det som om jeg drikker vanlig brus, altså ingen til veldig, veldig minimal effekt.

Holder meg unna nikotin, så kan ikke si noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...