RaGE_light_elf Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei! Nå har jeg strevet i 2 dager, uten å få til hverken wow, wc3 eller cs. DEPSERAT? JA! Internetten ser ut til å fungere plettfritt bortsett fra tiloblingen til spill...browsere og alt slikt går helt fint. Har forøvrig hatt det samme problemet med chat.no, noe som fikk meg til å tenke at problemet kan ligge i tilkoblingen til eksterne servere?! har prøvd både gjennom routeren og direkte gjennom modemet. Ingen forskjell. Når jeg restartet modemet kommer jeg meg inn på wow (regner da også med alle andre spill) i ca 20-30sek, så jeg akkurat rekker å joine en random hc, før jeg detter ut, og jeg må restarte modemet for å få ytterligere 30 sek...bruker telenor Noen som har en fjerneste anelse om hva dette kan være? har også prøvd systemgjennoppretting samt cmd --> ipconfig/flushdns Takker for alle svar! -frustrert gamer... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 ja, det KAN være noe sånt... i slike abusetilfeller der en av datamaskinene dine er blitt infisert og bruker din linje til å sende masse dtrafikk osm kan infisere andre maskiner stenges som regel alle porter utenom de som brukes for vanlig webbrowsing, og det vil kunne påvirke en haug med programmer slik som spill. Men, da bør du også ha fått et advarsel om dette fra din ISP. Sjekk eposten din trådstarter. -Stigma Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har du prøvd å slå av brannmuren? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Klag til ISP? (si JA til at du har prøvd å koble til direkte, og om du har lys stemme, prøv å fake eldre, mørk, da får du hjelp), iallefall og telenor. Lenke til kommentar
RaGE_light_elf Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 jeg sendte mail til telenor og spurte dem, de sa at jeg hadde et helt vanlig abbonement uten noen form for blokkeringer eller liknende. Allikevel, det må jo være internetten vår det er noe galt med, siden oppkobling opp mot andre nettverk, naboer etc. løser problemet. Så nå har jeg egenetlig ikke peiling.... og nei, det er ikke brannmuren siden jeg får logget meg på spill gjennom nabo-nettverk (selv om disse gir svake signaler) Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Da vil jeg tro det er noen porter som er sperret i ruteren din. Logg inn på ruteren og sjekk. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 10.0.0.138 xyzel? Navn: admin Pass: (blank) Lenke til kommentar
RaGE_light_elf Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 hmm, er ikke så god på dette:P hvordan åpner man porter når man først er inne på routeren?=) Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvis du ikke har noe peiling er vel det enkleste å resette allt til factory default, men husk før du gjør dette å ha for hånden brukernavnet og passordet til internettleverandøren for det må legges inn på nytt etter en reset. Men du skrev vel at du hadde et modem som så trådløs ruteren var koblet inn i. Vil tro at det er en ruter innebygd i modemet og det blir i så fall den du må logge deg inn på for å fjerne blokkerte porter. Lenke til kommentar
RaGE_light_elf Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 for noe surr....ringte telenor, og nå viste det seg at det var begrenset tilgang allikevel. Så nå måtte jeg finne ut av problemet som forårsåket dette, også sende mail til dem, så de kunne oppheve blokkeringen....bare jeg visste hva det var:P Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Først må du finne ut om du har kryptert trådløsnett. Er nettverket åpent, så behøver ikke problemet ligge på dine maskiner. Sett på kryptering om du ikke har gjort det. Deretter scanner du maskinene dine for virus mm. Start maskinene i sikkermodus med nettverk (F8 ved oppstart) og bruk f.eks http://portableapps.com/apps/utilities/clamwin_portable Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 for noe surr....ringte telenor, og nå viste det seg at det var begrenset tilgang allikevel. Så nå måtte jeg finne ut av problemet som forårsåket dette, også sende mail til dem, så de kunne oppheve blokkeringen....bare jeg visste hva det var:P De kan lett se rett inn i ruteren din.. late folk som ikke gidder å hjelpe mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå