pernillewk Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg har allerede en speilrefleks som jeg er kjempe fornøyd med, men trenger nå et digitalkamera til å ha med meg rundt om kring. Det er viktig for meg at kameraet tar bra bilder i dårlige lysforhold, siden jeg skal ta det med på fester og klubber. Noen gode tips? Pris er ikke så viktig. Moderator: Emnetittel endret. Endret 17. februar 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det er få kompaktkameraer som takler dårlige lysforhold. Men det er to som du kan ta en titt på. Panasonic Lumix LX3 og Canon S90. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) I tillegg kan du vurdere: Micro four thirds kamera (kanskje ikke så kompakte med zoom-objektiv), men f.eks. Panasonic GF1 med 20mm f1.7 objektiv er lite og lyssterkt. Sony DSC-WX1 (som jeg selv bruker mye som lomme/party kamera, har også S90 som jeg ikke bruker like mye): +Veldig kompakt og lett +Kjapt +Vidvinkel (24mm) +Lysstyrke og greie ISO-egenskaper +Bra med nyskapende funksjoner (f.eks. tar 4 bilder og setter sammen til 1 under dårlige lysforhold for å minske støy) -Ikke like bra bildekvalitet og RAW-filer (som S90 og LX3) Panasonic har også endel fine kompaktkamera, mange med vidvinkel (men ikke alle like kjappe osv). Leica og Ricoh har også noen alternativer bl.a. med fastoptikk. Endret 19. april 2010 av Zamot Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Samsung EX1 kommer snart på markedet, og kan også være verdt å vurdere. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Dersom det er lov til å komme med betraktninger utover bare nye modeller, så vil jeg si at Fuji serien F10 til F31fd er min absolutte favoritt. Disse finnes fortsatt på bruktmarkedet til en billig penge. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 EXR serien til Fuji skal også være ganske gode, F200, F70 + F80 Men ingen kompakte kommer i nærheten av dslr ang støy ved høy iso. Måtte vært micro four thirds med 17mm pancake (mtp størrelse) eller tilsvarende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå