Gå til innhold

Hjelp! Mormor skal ha ny pc!


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt meningen med og skrive det der :o

 

Alle kan jo komme med sinn egen mening, man behøver jo ikke å følge

den.

 

Det er jo ikke sikkert alle er så god i data som deg "snekker'n".

 

Nok om det.

 

Jeg kjørte win xp pro med 64mb jeg og brukte den til det som "bestemora" hans skulle, bortsett fra og scanne.

 

Og da tror jeg det holder minimum med 128 siden hun skal scanne og.

Men det er klart xp "liker" seg best med 512 eller 256 mb.

 

Skal hun etterhvert begynne med videoredigering og bilde behandling, ville kjøpt en større harddisk med 7200rpm og ivertfall 512 mb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt meningen med og skrive det der :o  

 

 Alle kan jo komme med sinn egen mening, man behøver jo ikke å følge  

den.

 

Det er jo ikke sikkert alle er så god i data som deg "snekker'n".

 

Nok om det.

 

Jeg kjørte win xp pro med 64mb jeg og brukte den til det som "bestemora" hans skulle, bortsett fra og scanne.

 

Og da tror jeg det holder minimum med 128 siden hun skal scanne og.

Men det er klart xp "liker" seg best med 512 eller 256 mb.

 

Skal hun etterhvert begynne med videoredigering og bilde behandling, ville kjøpt en større harddisk med 7200rpm og ivertfall 512 mb.

 

Meningen med det er at det til stadighet dukker opp folk som skal kritisere og latterliggjøre så snart noen nevner mor,far eller bestefar,bestemor,dette bryr jeg meg ikke om men der kan jo vere andre som bryr seg og dermed ikke tør spørre om hjelp.

PS. Jeg er faktisk blitt bestefar selv,men jeg klarer meg :D:D:D

Lenke til kommentar
hva fanden skal en mormor med 256 ram. tror det greier seg med 128

 

Mormor begynner å bli gammel og glemsk, hun trenger derfor mer minne.

 

Spøk til alvor, tror faktisk jeg ville kjøpt 256 MB RAM. Kommer jo litt ann på hva hun skal bruke den til da, men jeg tror ikke jeg hadde orket å vente på at div vinduer skulle åpnet seg i windows.. Dersom du ikke kjører XP, holder det selvfølgelig med 128.. :shrug:

Lenke til kommentar

tenkte kanskje det var praktisk å ha brenner å brenne bilder o.l. på i og med at hun har 56k modem som internett-tilkobling, og disketter kan bli litt kjedelig i lengden.

 

hun har en skriver som duger.

 

tror ikke 256mb ram er nødvendig. har en amd k6-2 350mhz med 64mb ram som kjører xp. vel, så går den litt treigt innimellom, men gamle mennesker er treige også. tror ikke det er fare for at hun skal begynne med videoredigering, btw.

Lenke til kommentar
:roll: Bestemor trenger kanskje mer enn 200W psu for en 1800+ prosessor? Grannie gone surfin' the net :lol: (No offence, men tanken er litt morsom) 8) Hvorfor ikke 256MB RAM? Det koster ikke all verden for tiden, og systemet vil få et lite kick til. Eller?
Lenke til kommentar

syns du kan spandere 150kr til på 256mb minne til bestemora di..

Det ER verdt det....

 

 

IBM 40.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120GXP, IC35L040

 

koster like mye som den disken du har satt opp, vil nå si at det er et bedre kjøp

 

100kr til for å få et definitivt stabilt system er heller ikke dumt (250W over 200W)

 

Det er 200 kr for å gjøre et heller tregt og muligens ustabilt system, til et raskt og stabilt!....

Lenke til kommentar

Jeg tror heller jeg hadde gått for en liten shuttle pc. Mye mindre og hendigere, og så har den det meste integrert på hovedkortet.

 

Sleng deretter inn en billig P4 cpu, så maskina ikke støyer, en håndfull 256/512MB) RAM, og en passe rask disk. (Som ikke trenger å være så stor.

 

Og heller DVD spiller en CD brenner til mormor tror jeg da.... ;)

 

En liten digresjon...

Ikke for å ha noen stygge tanker, men dersom din mormor skulle falle bort, hvem arver da datamaskinen? :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...