andreyy Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann, noen som har peiling på hvor man kan få kjøpe seg munnspill? gjerne på nettet siden det er ikke så mye musikk butikker her omkring. Ellers vil jeg ha tips til bøker(helst under 600-700kr) og gratis nettsteder som lærer bort slikt:) Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 ingen som kan hjelpe? :/ Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 De har på Imerslund (4sound.no) og de hadde faktisk et stort utvalg på Norsk Musikkforlag (norskmusikkforlag.no) Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 har du peiling på hva som er noe å kjøpe da? hva som er bra for en nybegynner liksom? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hva skal du ha da? bluesmunnspill? Kromatisk? Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) er ikke sikker jeg, har lest litt rundt, finner bare ut att ett diatonisk munnspill stemt i C er bra å starte med? EDIT: en liten leif Endret 18. februar 2010 av andreyy Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Ja har da tenkt å gå til innkjøp av Munnspill: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=3848:3e324d9c66e587d627120ce285337b14 Bok: http://www.notebutikken.no/product_Info.asp?Pid=9941 Er det noe brukbart?? Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ja du har valgt greitt her, eit tips til du skal setja igang er å læra notar med ein gong, så kan du etter kvart kjøpa vanlege notebøker og bruka(når det vert mangel på kjekke melodiar). Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 flott, ja begge deler er bestilt, boka kom idag. Venter på munnspillet:) Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 å herregud. Ja idag kom pakken. Meeeen. Da jeg bestilte sendte jeg email om att dette måtte sendes i C-dur. De svarte meg å sa det ble sendt i C-dur. men tror dere det ikke kom i D-dur da! Ble litt skuffa jeg nå. Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Viss dei rotar slik, er det berre til å be dei senda eit spel i C-dur òg, uten ekstra kostnadar. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Vel, jeg fant ut att de sendte ett D-dur for de var tom for C-dur. Og de HÅPTE på det kom inn neste uke, å det tar 1 uke å få det ned hit så ikke faen om jeg venter 2-3 uker på en liten pakke. Så jeg avbestilte og jeg kjøpte heller ett hos http://www.myhrbraaten.no virket som de jobbet litt raskere. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 jaja, tror dere ikke kovolutten ble skadet under frakt da, så munnspillet hadde falt ut.... intet munspill idag heller Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 hehe, har ikkje flaksen på di side du, det enklaste hadde vel i bunn og grunn vore å kjøpt eit munnspel i ein musikkforretning. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 ja, men, er så langt til nærmeste:( Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Dette er et råd som ofte faller på døve ører, det gjorde ihvertfall det i mitt tilfelle da jeg først begynte å spille munnspill. Lær deg å spille etter øret! Ikke bruk tabulatorene i instruksjonbøker og lignende! Det er veldig gøy å spille etter tabulatorer de første månedene, fordi man kan spille "musikk" med engang, men gleden er kortvarig, og dagen vil komme da du ser på tabulatorspilling som mekanisk og kjedelig, berøvet for frihet til egen utfoldelse. Om du vil spille etter tabulatorer dette til tross, så er det likegyldig hvilken dur munnspillet ditt går i. C eller D, tabulatoren vil fortsatt være den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå