Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Ellers så har jeg et lite spørsmål @kolaf: Gir andre musikkavspillerapplikasjoner mulighet for å pause/bytte sang på lockscreen?

I have no idea, I have not tried any other music player applications as I am happy with the default one. If you have a specific one in mind I would be happy to download and test.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var bare et tenkt eksempel. Er det noen som vet hvor mange programmer som faktisk kan kjøres samtidig? Jeg så en video der det virket som om det var 4 (eller 5?). Kan noen bekrefte/avkrefte/korrigere dette?

The number of simultaneously running applications depends entirely on the size of the applications themselves. Android operates with six memory limits, and every time the available memory decreases beyond one of these levels, the applications that satisfy a set of given criteria are shut down until the available memory has increased sufficiently. Applications that are inactive in the background are shut down first, and actively running applications in the foreground are shut down at the very latest. In between this we have the four remaining levels.

 

Given the amount of RAM available on the desire compared to my previous HTC hero, I would not be very worried. Of course, web browsers, mapping applications, Google Earth, etc can potentially consume large amounts of memory.

 

Hope this clears things up for you. I think I might be able to dig up a link which explains this better if required.

Lenke til kommentar

Tenkte egentlig på radioen. Men dersom du har abonnement på WiMP/Spotify, hadde jeg vært svært interessert i finne ut om de også fungerer.

 

@Spurs: Den sorte versjonen vil ikke bli bestilt inn til Norge.

 

Kommentar til multitasking: Et program trekker ikke strøm når det er åpent så lenge det ikke krever prosessorsykluser. Android delegerer selv hvor stor andel av prosesskraften som skal fordeles til de åpnede programmene. Det er heller ikke stor vits å bruke taskkill'ere for å frigjøre minne. Dersom det er behov for minne, vil operativsystemet selv lukke prosesser som kjører i bakgrunnen basert på de prioriteringer fra de seks "levels" som kolaf nevner.

 

Edit: La til kommentar om multitasking

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Tenkte egentlig på radioen. Men dersom du har abonnement på WiMP/Spotify, hadde jeg vært svært interessert i finne ut om de også fungerer.

 

@Spurs: Den sorte versjonen vil ikke bli bestilt inn til Norge.

The radio does not make any controls available on the look screen. I can, however, confirm that it is RDS capable (at least it displays the name of the radio station).

 

I do not have a subscription either to WiMP or Spotify.

Endret av kolaf
Lenke til kommentar

Synd.

Skulle gjerne sett det var mulig å scanne eller bytte kanal med de samme kontrollene som ved musikkavspilling.

Nytt lite spørsmål: Dukker album-art opp på låseskjemen? (ala ipod)

Yes, it fills about half the screen (upper half). The player controls auto hide after a few seconds, but can be dragged up, much like the look screen is dragged down.

Lenke til kommentar

@kolaf:

 

Ser mange klager på lav lyd i høytaler og i headset på diverse forum, hva er din mening om lydnivået?

I have also read this. I find that the sound level from the speaker is adequate, i.e. it is a bit too loud in an otherwise quiet room. It does of course lack anything resembling dynamic range.

 

In the case of headphones, I have just tried it with a pair of cheap skullcandy earbuds, and I think it is safe to say that the sound level is eardrum piercing. I would be more worried about keeping my hearing intact than not hearing what is playing while on the subway.

Lenke til kommentar

Sitter og kikker på verdige etterfølgere for min kjøre SE w710i, og har som resten her siklet på Desire en god stund nå.

 

Det eneste jeg lurer på er, er det en "smart-phone" typ slike man bruker i jobbsammenheng?

Eller kan den også fungere som en multemedia-telefon ala noe som iPhone.

Det er da det siste jeg er ute etter. Slik jeg har forstått det så er det mange(?) spill tilgjengelig for android, iallefall flere en for vanlige telefoner?

Endret av Creaxz
Lenke til kommentar

Sitter og kikker på verdige etterfølgere for min kjøre SE w710i, og har som resten her siklet på Desire en god stund nå.

 

Det eneste jeg lurer på er, er det en "smart-phone" typ slike man bruker i jobbsammenheng?

Eller kan den også fungere som en multemedia-telefon ala noe som iPhone.

Det er da det siste jeg er ute etter. Slik jeg har forstått det så er det mange(?) spill tilgjengelig for android, iallefall flere en for vanlige telefoner?

I would say it is mostly a multimedia device, even though it has exchange support and other enterprise functions.

 

The android market is growing quickly, so there are plenty of games available, but it is worth remembering that it is not possible to buy things from the marketplace in Norway. You are therefore limited to everything that is freely available. There are ways to get around this, but then you need to root your phone, which is not yet easily possible with the desire.

Lenke til kommentar

@kolaf:

 

Ser mange klager på lav lyd i høytaler og i headset på diverse forum, hva er din mening om lydnivået?

I have also read this. I find that the sound level from the speaker is adequate, i.e. it is a bit too loud in an otherwise quiet room. It does of course lack anything resembling dynamic range.

 

In the case of headphones, I have just tried it with a pair of cheap skullcandy earbuds, and I think it is safe to say that the sound level is eardrum piercing. I would be more worried about keeping my hearing intact than not hearing what is playing while on the subway.

 

Takk. Ingenting å bekymre seg for da :D

Lenke til kommentar

Jeg var i London tidligere i uken pga jobb, og fikk da trykket på en HTC Desire i noen minutter i en butikk der borte.

 

Den virket veldig smooth når du trykket rundtom i Sense og programmer. Jeg er opptatt av videotitting på mobilen, og testet et par klipp. Ble da skuffet over lyden fra høyttaleren, jeg syntes den ble høy nok, men som kolaf påpekte ovenfor så var det ikke mye "dynamikk". Tilsvarende det jeg har opplevd med Sony Ericsson Xperia X10'en min. Skulle ønske de hadde plassert høyttaleren på forsiden av mobilen, eller i det minste på over- eller undersiden.

Lenke til kommentar

^^^ For høyttaleren sitter på baksiden, gjør den ikke?

 

@kolaf:

 

Ser mange klager på lav lyd i høytaler og i headset på diverse forum, hva er din mening om lydnivået?

I have also read this. I find that the sound level from the speaker is adequate, i.e. it is a bit too loud in an otherwise quiet room. It does of course lack anything resembling dynamic range.

 

In the case of headphones, I have just tried it with a pair of cheap skullcandy earbuds, and I think it is safe to say that the sound level is eardrum piercing. I would be more worried about keeping my hearing intact than not hearing what is playing while on the subway.

Så du sier at lyden i grunn er litt for høy i stille omgivelser, selv på laveste innstilling? Det plages jeg av og til litt med med min N82 også. Jeg vil jo helst ikke miste hørselen, så er det noen som vet om det er noen måte å tvinge volumet ned ytterligere? Kan det f.eks. gjøres gjennom apps eller rooting?

Lenke til kommentar

^^^ For høyttaleren sitter på baksiden, gjør den ikke?

 

@kolaf:

 

Ser mange klager på lav lyd i høytaler og i headset på diverse forum, hva er din mening om lydnivået?

I have also read this. I find that the sound level from the speaker is adequate, i.e. it is a bit too loud in an otherwise quiet room. It does of course lack anything resembling dynamic range.

 

In the case of headphones, I have just tried it with a pair of cheap skullcandy earbuds, and I think it is safe to say that the sound level is eardrum piercing. I would be more worried about keeping my hearing intact than not hearing what is playing while on the subway.

Så du sier at lyden i grunn er litt for høy i stille omgivelser, selv på laveste innstilling? Det plages jeg av og til litt med med min N82 også. Jeg vil jo helst ikke miste hørselen, så er det noen som vet om det er noen måte å tvinge volumet ned ytterligere? Kan det f.eks. gjøres gjennom apps eller rooting?

I was talking about the problem of too low volume which has been encountered by various people on the web. Both the tests I described consider only the maximum volume of the phone.

 

But now that you mention it, the lowest volume on the earphones is, for me, too loud in a quiet environment. I hope someone can fix this with an app soon.

Lenke til kommentar

@kolaf. Hva kan du si om batterikapasiteten? Vurderer desire opp mot iphone, men engstelig for batterikapasiteten til desire.

Batterikapasiteten i iphone er uansett ikke bra, det er den heller ikke på x10, hva den er i desire vet jeg ikke enda

Uansett rager iphone 3gs langt over hva x10 gir meg så er jeg da spent på hvordan det blir med desire med tanke på gadget feeling og brukeropplevelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...