Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i dag MIUI GB 2.1.7 innstallert på min Desire. Jeg har lyst til å prøve ut andre builds som Sandvolds ICS eller Android Open Kang Project. Imidlertid er jeg skeptisk til disse buildene i forhold til stabilitet siden jeg benytter telefonen i jobb sammenheng.

 

Er det noen som har erfaring med buildene jeg nevner over og som kan anbefale dem? Jeg kommer fra CM7, men har kjørt MIUI i et halvt år omtrent.

 

Noen som har fanget opp når det kan komme en "stable" ICS versjon til Desire?

 

Hører gjerne fra forumets opplyste herrer og damer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Vet ikke om jeg kan kalle meg for "opplyst herre", men er ikke helt nedsnødd heller :D

 

Har selv kjørt både Sandvold sine bilds og BCM av dk_zero_cool. Ikke testet AOKP foreløpig. Min erfaring er at rom med HW-hack er mer stabile enn de med "ekte" HW-akselerasjon (begge rommene kommer i begge versjoner). Dette vil nok endre seg fremover, men det er ihvertfall min opplevelse pr i dag. Når det er sagt, så er CM7 og MIUI mer polerte og flyter bedre, men så er det moro med alt som er nytt da :)

 

Selv kjører jeg for tiden BCM9, og dette fungerer veldig bra til mitt daglige bruk. Har hatt en sjelden reboot innimellom, men ikke plagsomt. Da er det gjerne jeg som har "provosert" telefonen med mye belastning. Samtalekvalitet og daglig bruk er ingen problem. Prøver stadig nye versjoner av begge rommene, men har sansen for CM sine løsninger.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

siste ics jeg testa på min desire var sandvold sin 0.4.1.4 . veldig mange bugs, som at talk ikke fungerte, gallery ikke fant minnekortet (og dermed ikke starta) spontan reboots når du gjør 2 ting samtidig. div tregheter, mange bugs med video og kamera programmer (pga drivere? )

 

eneste positive jeg kan si om ICS til desire er innstallern hadde touch støtte.

Lenke til kommentar

Versjon 4.1.4 er vel med HWA? Som nevnt over, så finner jeg versjonen med HW-hack mer stabil. Mange kernel-endringer i forbindelse med HWA, og da er det mange nye bugs. Prøv versjonen med hacken, så tipper jeg du har mindre trøbbel. Kamera er forøvrig "alltid" et problem på disse tidlige versjonene. Her fungerer både talk og gallery som det skal. På HW-hacken fungerer preview på kameraet, noe det ikke gjør på HWA-versjonen (foreløpig).

 

Men som nevnt, så er CM7 og andre GB roms mer stabile for øyeblikket. Langt frem til ferdig rom med ICS enda.

Lenke til kommentar

Tror du skal lete lenge etter noe som ikke er mer stabilt/raskt enn MIUI så lenge du styrer unna ICS-ROMs. Kan også være greit å styre helt unna sense-ROMs som krever at du har systemfiler på SD-kortet, det har en lei tendens til å ikke gå helt bra. Cyanogenmod er jo gjerne det "trygge" valget. VillainRom er jeg og veldig fornøyd med. Om du legger inn CM-HBOTen fra alharev.nl har du kanskje såpass med lagringsplass at du ikke trenger a2sd+ heller.
Lenke til kommentar

Jeg lurer på ang den 6.34 MB updaten som kom før jul en gang. Sliter med å finne detaljer på den. Husker det var noen problemer med den for noen. Men har dere som har kjørt den oppdateringen noen erfaringer å dele? Eventuelt detaljert info om den?

 

Siden jeg et par ganger hadde negative erfaringer med oppdateringer fra HTC så har jeg ikke installert den enda, da nå ting fungerer bra...

 

EDIT:

LitT skeptisk til å kjøre oppdateringer når jeg leser tråder som dette feks:

http://androidforums.com/htc-desire/462187-what-new-2-29-405-14-a.html

 

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Du får sjekke hva som bruker batteri når du kjører cyanognmod da....

Har kjørt watchdog de siste dagene.

 

Eneste som skiller seg litt ut er "Varsel fra yr" som ligger på andre plass over cpu bruk, 1,3%.

 

Kanskje eg skal fjerne den widgeten en periode og se om det bedrer seg. Til sammenligning bruker android system 1,7% ifølge watchdog.

Lenke til kommentar

Det bør jo ikke gi noen voldsom markant nedgang, men.. Har du fortsatt batteriproblemer? Watchdog visr dessverre ikke alt på prosessnivå, da mådu ha noe annet debugopplegg som faktisk viser output av hvilke linuxproseser som kjører. Kan jo f.eks. være problemer med drivere. Kan være greit å dobbeltsjekke at du kjører med den radioen cyangenmod-folkene anbefaler.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken ROM anbefaler dere? Vil gjerne ha noe som er så stabilt som mulig, og ikke minner mer om en beta.

 

Hadde vært fint om dere har linket til en bra guide til hvordan man gjør det også, siden jeg ikke har gjort det før.

 

Takk :)

Endret av Mevon
Lenke til kommentar

Kameralyset har sluttet å fungere.

Sannsynligvis en løs rekkekontakt i telefonen. Det er snakk om samme kontakt som jeg har nevnt flere ganger tidligere i tråden, for de som har fulgt med litt. Årsaken er som oftest at den har gått i bakken, men så lenge det ikke er synlige skader på telefonen har ikke verkstedet noen måte å dokumentere det på. I så tilfelle er det bare å sende den inn til reparasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Irriterende ting her nå.... Jobbmail krever passord vedScreen lock... Men hver gang eg har trykket passordet så er tastaturet oppe. Irriterende å måtte fjerne det hvert eneste gang.

 

Noen tips?

 

Cm7 forøvrig.... Gjelder alle tastaturene eg har

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...