oholles Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg vil gjerne forlenge levetiden på Desiren min, men er det mulig å roote den når jeg har 2.3.3? Er så sinnsykt lei av å ikke ha noe minne ledig.. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Sjekk ut om unrevoked funker. Ganske enkel måte å roote på. Hvis du vil ha en guide kan eg skrive det når eg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg vil gjerne forlenge levetiden på Desiren min, men er det mulig å roote den når jeg har 2.3.3? Er så sinnsykt lei av å ikke ha noe minne ledig.. På 2.3.3 må du bruke revolutionary. Lenke til kommentar
oholles Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Sjekk ut om unrevoked funker. Ganske enkel måte å roote på. Hvis du vil ha en guide kan eg skrive det når eg kommer hjem fra jobb. Jeg har prøvd unrevoked tidligere, men da fikk jeg det ikke til. Forstod det slik at dette hadde noe med 2.3.3 versjonen å gjøre? Jeg vil gjerne forlenge levetiden på Desiren min, men er det mulig å roote den når jeg har 2.3.3? Er så sinnsykt lei av å ikke ha noe minne ledig.. På 2.3.3 må du bruke revolutionary. Finnes det noen bra, enkle guider for denne? Er ikke særlig erfaren på dette med rooting. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Finnes det noen bra, enkle guider for denne? Er ikke særlig erfaren på dette med rooting. Klikk. Steg to trenger du ikke bry deg om, sannsynligvis (om du ikke har alternativet under innstillinger). Lenke til kommentar
oholles Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Klikk.Steg to trenger du ikke bry deg om, sannsynligvis (om du ikke har alternativet under innstillinger). Flott! Da var det gjort. Men: Det virker ikke som det er mer plass til å installere apps. Intern lagring er fremdeles på ca 150MB. Har prøvd meg på ROM Manager som var innpå men lite skjer. Endret 29. januar 2012 av oholles Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Du trenger og å flashe en ny rom. For.eks cyanogenmod. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Cyanogenmod har ikke apps2sd inkludert.Og om du beholder den standarpartisjonstabllen som følger med, vil du ikke få noe mer plass. Jeg vil anbefale 1: Last ned PB99IMG_cm7r2 fra alpharv.nl. Følg instruksjonene (You can also download the PB99IMG zipfile, put it on your sdcard, and rename it to PB99IMG.zip. Then start the phone in HBOOT mode (VolDown+POWER) to flash the HBOOT without a PC. It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this. The partition LAYOUT has changed, the actual data still needs to be 'moved'.) 2:NB! Merk "It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this" Så pass på at du har ROMen du ønsker å flashe (Cyanogenmod er ikke noe dårlig valg, men da må du ha google apps på sd-kortet tilleg.). Etter at du har installert ny partisjonabell ved å flashe zip-filen i punkt 1, restarter du i recovery-modus, og installerer ROM-en du vil ha. Merk også at du mister al data på telefonen, så ta backup med titanium backup eller mybackup. Det kan hende du får nok pla da til at du ikke trenger noen moddet apps2sd-løsning (a2sd+)ettersom du får 140MB mer plass tl data - nesten dobbelt så mye som u har som standard. Du kan jo alltids bruke den innebygde funksjonen i Android til å flytte de største appsene til sd-kortet, og om du ikke trenger å herje med noen ekstra apps2s-løsniner r det det beste og enkleste for deg. Hvis du fortsatt trenger mer plass, kn du bruke s2e fra Android maket. Endret 29. januar 2012 av NgZ Lenke til kommentar
oholles Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Cyanogenmod har ikke apps2sd inkludert.Og om du beholder den standarpartisjonstabllen som følger med, vil du ikke få noe mer plass. Jeg vil anbefale (...) Er dette noe for en amatør å våge seg ut på? Holder på å prøver ut dette: Klikk. Men dette er kanskje ikke samme greia ? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 <Ville heller flashet en annen partisjonslayou. Det gir deg faktisk mere plass, i stedet for å stye med symlinker og ulike løsninger som kan gå galt på mange nivåer. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Knust skjerm på Desire. Reparere eller kjøpe ny telefon? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Da er spørsmålet hvor lang tid det tar før noe annet går galt på telefonen. Ut i fra denne tråden på xda, så ser det ut til at du må ut med en god tusenlapp for å fikse den. Når du får ny Desire til ca kr 2.000,- så ville jeg ikke gjort det personlig. Du kan jo evt se etter gjør-det-selv pakker på e-bay. Selv hadde jeg benyttet meg av situasjonen som en god unnskyldning til å kjøpe ny. Min telefon begynner å bli litt herjet, men fungerer finfint fortsatt. Regner med at jeg bytter den mot "the next big thing" som måtte komme. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Okidoki. Nedre halvpart av skjermen funket fint inntil mobilen gikk tom for strøm, da kunne jeg ikke bruke den optiske musa til å velge pin-kode. Får sjå. Motorola Razr ser artig ut. Lenke til kommentar
kakaomannen Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 BAre mulig med rootet telefon. Feil, det er mulig å gjøre også uten root på Desire. Du må bruke et verktøy som ligger i Android SDK'et. Det ligger en finfin guide for hvordan du gjør det her. Hehe, mot den veiledningen i 19 trinn har jeg et totrinnsløsning - spørreren ville jo ha det enkelt: 1) Finn frem Leicaen (går sikkert med Nikon også). 2) Ta bilde av skjermen. Men takk for korreksjonen. Joda, det var bare et svar til at det er mulig, det er heller ikke så vanskelig som 19 trinn høres ut som, så detaljert som den guiden er må man jo gjøre ca 14 trinn bare for å laste ned og pakke ut en .zip-fil på pcen /Espen Det er egentlig ganske enkelt, man trenger ikke roote eller noe som helst.. Bare trykk på av/på knappen og deretter på hjem knappen så får du screenshot Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Klippeklipp Det er egentlig ganske enkelt, man trenger ikke roote eller noe som helst.. Bare trykk på av/på knappen og deretter på hjem knappen så får du screenshot Dette fungerer på en del telefoner (bla. Samsung), men er ikke en standart Android funksjon før ICS (om jeg ikke husker helt feil). Min Desire hadde ikke denne funksjonen når jeg kjørte stock rom. Har aldri hatt offisiell Gingerbread på min Desire, så mulig funksjonen her kommet der. Har i dag root, så da er løsningen veldig enkel Lenke til kommentar
Halky Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Bare ett kjapt spørsmål her... Min HTC Desire holder nå på å ta kvelden grunnet vanskeligheter med og få ladet den ;( Sliter med å få kontakt mellom laderen og telefonen, tror det er noe feil i enden på telefonen min ;( Flere som har opplevd noe lignende? Eller er det bare meg som har hatt uflaks :S Greit har jo nå hatt den i over ett år da den ble kjøpt inn sommeren 2010, så har planer om å bytte den ut uansett siden jeg vil ha større minne, da minne mitt er fult sånn ca. Lite internt minne på Desire :/ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Eventuelt batteri-bytte Men merker nok kanskje det at Desire har utspilt sin rolle jau...lukter veldig på noe med ordentlig internminne og mindre knoting med. 1 Lenke til kommentar
Halky Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hjelper ikke å skulle bytte/kjøpe nytt batteri da det ikke er selve batteriet som det er noe feil med. Det er noe med lade dingsen på telefonen som slitt, laderen detter ut av hullet liksom, problemer med og få kontakt der inne :/ Selve laderen funger helt fint Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Skal kanskje selge telefonen, som nå kjører MIUI. Hva er enkleste måten for å installere offisiell rom og ha minst mulig innhold på telefonen? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Last ned PB99IMG_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_151783_signed (.zip) fra shipped-roms.com, endre navn til PB99IMG.zip, kopier over på sd-kortet, start telefonen med volum ned+power, følg instruksjonene. Sletter alt samtidig. Har allerede byttet ut min Desire med en S II, nå er Desire-en inne på rep (igjen, kanskje de klarer å sette den riktig sammn igjen denne gang, etter over to måneder og fire mail uten svar - btw aldri bruk moobi tl noe som helst!) og så sal en selges. Mulig en lillesøster med lite behov for mye plass har lyst på den med cyanogenmod 7.1 og cm7r2 HBOOT med ca. obbelt av originalt lagringsplas. Tror ikke jeg tør å gi dn bort med a2sd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå