twb Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Du har trolig et abonnement som leier linje hos Netcom, da må du slå på roaming for å motta mms (advarselen om datatrafikk gjelder bare mellom land, ikke internt i Norge). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Ikke hørt noe om denne oppdateringen, men det er lenge siden jeg kjørte stock rom, og ut i fra aktiviteten her i tråden så er det ikke mange av oss på forumet igjen med Desire. For oss med root, kan vi trolig glede oss til Cyanogenmod 9 med ICS. Tror og Oxygen vil komme til Desire med ICS. Da tenker jeg at jeg holder ut en stund til med min telefon. Problemet er at det alltid kommer noe nytt og bedre hvis jeg venter litt til. Får jo aldri kjøpt ny telefon på dette viset Det er jo en smart måte å spare penger på. Selv har jeg lyst å vente til det kommer noe som likner på en tech-demoen av en Samsung med bøyelig skjerm. Jeg har fortstt min Desire, den fungerer fint med root og A2sd+, uten det kunne jeg ikke brukt den i det hele tatt. Dessverre sliter den litt rent fysisk etter en forsikringsreparasjon der de satte på skjermen feil. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Du har trolig et abonnement som leier linje hos Netcom, da må du slå på roaming for å motta mms (advarselen om datatrafikk gjelder bare mellom land, ikke internt i Norge). Vedkommende med problemer har Netcom. Jeg sjøl har telenor, hun har ikke fått mine to mms. Ikke engang varsel. Disse sendte jeg henne i går kveld. Da skal jeg be henne slå på roaming, os se om det blir noe forandring. -- Rett plass tro? Hun sier hun setter på dataRoaming, om fikk et varsle om at dette kunne koste mye penger? Endret 25. desember 2011 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Har nå gått igjennom mms-oppsettet igjen. Fikk ikke automatisk innstillinger ved å sende nr til netcom (fant ikke telefonen??) Men så har vi funnet fo forskjellige oppsett MMS-oppsett Velg Menu Velg Settings Velg Wireless controls Velg Mobile networks Velg Access Point Names Velg Menu og New APN Fyll inn som beskrevet nedenfor: Name: NetCom MMS APN: netcom Proxy: not set/blank Port: not set/blank Username: mms Password: netcom Server: not set/blank MMSC: http://mm/ MMS proxy: 212.169.66.004 <------------ MMS port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN type: mms Velg menu og trykk på Save har funnet en med MMS proxy: 212.169.66.4 <---------- Hva er rett, det med bare 4 til slutt, eller 004? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Bare 4 skal gå bra det. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Bare 4 skal gå bra det. Takker. Ikke noe mms som kommer inn likevel. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det fungerer å sende mms. Er også tilkoblet og kommer på trådløst nett. Ps, Autohent er aktivert Jeg vet det er et gammelt spørsmål, men jeg har sett at Android i visse tilfeller har problemer med å motta MMS hvis man er på WiFi. Prøv å slå av WiFi og skru på mobildata, da skal det gå an å laste ned MMS... Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Takk for tipset. Men jeg tror det har ordnet seg. Skal uansett gi beskjed videre. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Noen som sliter med at telefonen roter vekk meldinger? Opplever ved flere brukere at smser som skal inn ikke kommer. Brukeren sier han/hun har sendt smsen. Skjer på random tidspunkt og helt random dager. Ingen sammenheng med sms'ene som forsvinner heller. Skjer på flere forskjellige ROM. Lenke til kommentar
Blyantkvesser Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Noen som vet hvormye jeg kan få for en nesten helt ny Desire som kun er brukt i 2 dager, med pakke alt som var med i pakken? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 1000 kroner er nok en sannsynlig pris. Lenke til kommentar
Nanostorm Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei folkens, har en vennine med en Desire som har fått et problem. Hun får ikke til å se bilder som blir sendt pr epost i gmail appen. Det dukker kun opp en boks med et blått spørsmålstegn der bildet skulle ha vært. Det ser ut som om dette gjelder bilder (og emoticons) som er "limt inn" i mailen, ikke bilder som sendes som vedlegg. Mun mener hun fikk til å se slike bilder tidligere, men har nylig gjort en "factory reset" for å "rense telefonen for dritt" som hun selv sa Jeg har googlet litt rundt, men finner ikke noe klart svar på dette. Er det noen av dere brukere som har opplevd det samme, og funnet en løsning eller workaround? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Mangler sikkert flash player da. Sjekk om den er installert. Lenke til kommentar
Nanostorm Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar. Flash player er installert fra markedet ja (burde ha sagt det i førsteposten). I tillegg får hun til å se alt (bilder, smilies osv) når hun logger seg på gmail gjennom telefonens nettleser. Bare ikke gjennom gmail appen. Sære greier. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Prøvd å tømme cache? Skudd i blinde, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 når jeg går inn å ser hver jeg har lagret kontaktene mine oppdager jeg at jeg har lagret litt på sim, litt på telefon, litt på google-konto.. veldig rotete å ha det slik. hvordan kan jeg flytte alle over på f.eks google-kontoen min ? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Noen som har funnet en bra rom med ICS? Prøvde meg på denne i går, men fikk aldri apps2sd til å fungere skikkelig. Ellers fungerte den bra. Minst like smooth som siste versjon av oxygen, men uten a2sd er lagringsplassen på desire håpløs. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Hei. Har ikke prøvd den, men har for tiden Sandvold versjonen på min telefon. Fungerer overraskende bra, så tror jeg kommer til å beholde den fast fremover. Har lagt dahlvik over på sd (via terminal), og foreløpig holder det for min del. Sjekk Sandvold.as for detaljer, evt tråden på xda. Liker ICS veldig bra så langt :-) Nb: Krever stock hboot. Endret 14. januar 2012 av learntofly Lenke til kommentar
Swome Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Installerte Sandvold nå eg også. So far so good. Fikk apps og dalvik til sd med a2sdgui-appen. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Noen som kan hjelpe meg? Er litt på villstrå nå. Skal: Ordne S-OFF (rootet slik at jeg kunne skifte ROM for sikkert et år siden, husker ingenting mer) Formatere SD-kortet slik at telefonen tror deler av det er internminne. Tja, det var vel det... Så lurer jeg på hva Dalvik cache er? Har forresten hboot 0.80 om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå