Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting der...

NgZ sa det var en setting el. som gjorde at jeg kunne bytte. Det var det ikke, men derimot bruker jeg ikke huet nok til å finne ut at det går gikk ann å trykke på trackballen for å låse opp skjermen. Jeg er fortsatt stuck på power-knappen, though, men det får gå. Om jeg ikke finner den noen andre steder.

Lenke til kommentar

Ja, flink som jeg er når jeg er ute på byen, så klarte ejg å miste mobilen et par ganger i bakken.

Den funka like fint, men den gikk tom for batteri i løpet av kvelden.

Når jeg nå plugger den i så bare starter den og slår seg av med en gang. Jeg rekker å se "HTC" i et halvt sekund, før den slår seg av og starter på nytt og repeterer denn prossessen.

Som dere nå vet så har jeg også roota telefonen, men jeg har slått den av og på flere ganger med ROM og root i bruk.

Men det virker som Power-knappen sitter fast, slik at det er derfor, men når jeg pirker den litt ut så skjer det ingenting.

Når jeg tar ut batteriet med laderen i, så blinker LEDen rødt(oransje) og grønt.

Mens telefonen driver å rs'er av seg selv, holder jeg inne Volum NED knappen, og da får jeg et glimt av recovery før den slår seg av igjen.

Er det bare å hoppe i det og få levert den inn til reparasjon? Eller kan jeg gjøre noe annet?

EDIT: er det forresten noen alternative måter å slå telefonen på, anna enn å bruke POwer-knappen?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Er det bare å hoppe i det og få levert den inn til reparasjon? Eller kan jeg gjøre noe annet?

Siden du ikke får dette dekket på reklamasjon/garanti uansett, kan du jo forsøke å demontere den selv, om du føler deg komfortabel med hverandre. "disassemble htc desire" bør gi deg ne del youtube-treff. Har du flask, er det et par skruer, og så kan du vippe ut mesteparten av innmaten. har du uflaks, er ting satt sammen lagvis, og du må demontere masse for å komme til.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du ikke får dette dekket på reklamasjon/garanti uansett, kan du jo forsøke å demontere den selv, om du føler deg komfortabel med hverandre. "disassemble htc desire" bør gi deg ne del youtube-treff. Har du flask, er det et par skruer, og så kan du vippe ut mesteparten av innmaten. har du uflaks, er ting satt sammen lagvis, og du må demontere masse for å komme til.

Da er det rooten som gjør at jeg ikke får garanti, amirite?

Men nå som det ikke går ann å slå den på, vil de finne det ut da? Og hvis jeg fjerner SD-Kortet?

Lenke til kommentar

Nei, det er fordi du har herpa den selv fysisk, og det koster alltid penger. :p I hvert fall dersom det er power-knappen som har skylden.

Ja, de kan finne det ut, men det varierer visst veldig om de gidder å sjekke.

Hvis du der på

(og klarer å ignorere den grusomme stemmen, ser det egentlig rimelig rett frem ut. Du kan jo ignorere veldig mye av det de gjør der, som ikke er relevant for p komme frem til power-knappen. Merk at det sitter to "void" klistremerker ved to av skruene, og at du ihvertfall mister grantien om disse er brutt. SKjønt man får alltids kjøpt slike på ebay.

Høreskanskje skummelt ut, men jeg hadde forsøt selv. Bare med arbeidstid og frakt frem og tilake, er det nok fort opptil tusen kronr du må vinke farvel til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er fordi du har herpa den selv fysisk, og det koster alltid penger. :p I hvert fall dersom det er power-knappen som har skylden.

Ja, de kan finne det ut, men det varierer visst veldig om de gidder å sjekke.

Hvis du der på

(og klarer å ignorere den grusomme stemmen, ser det egentlig rimelig rett frem ut. Du kan jo ignorere veldig mye av det de gjør der, som ikke er relevant for p komme frem til power-knappen. Merk at det sitter to "void" klistremerker ved to av skruene, og at du ihvertfall mister grantien om disse er brutt. SKjønt man får alltids kjøpt slike på ebay.

Høreskanskje skummelt ut, men jeg hadde forsøt selv. Bare med arbeidstid og frakt frem og tilake, er det nok fort opptil tusen kronr du må vinke farvel til.

Skjønner...

Men de sa på elkjøp da en bekjent skulle kjøpe forsikring, at skjerm og alt kan knuse, og du får fiksa det gratis. Ikke at det var spesifikt skjermen, men generelt.

Men er det noe anna på powerknappen liksom?

EDIT:

Forresten, etter å ha hatt telefonen (med ab.) i 12 mnd, hva er det som forsvinner i avtalen?

Jeg meiner å ha blitt fortalt at månedsprisen el. blir borte (Kanskje ikke så heftig som mndsprisen, men poenget^).

Stemmer det?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Men de sa på elkjøp da en bekjent skulle kjøpe forsikring, at skjerm og alt kan knuse, og du får fiksa det gratis. Ikke at det var spesifikt skjermen, men generelt.

Har da aldri sagt at idiotforsikringen blir borte. :p Har du den, er det jo bare å levere den inn.
Lenke til kommentar

Nei dæven altså. Nå er det ikkeno lys på LED'en lenger med lader i :p

Klarte vel å kortslutte no finurlig inni der : )

Men da hra jeg prøvd, og feila, så da lærte vi det.

EDIT:

herregud jeg fikk ordna så led-en funker, og det er strøm, og den lader.

Men fortsatt får jeg ikke skrudd på telefonen...

herre min hattifnatt

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Nå har jeg mikset og makset litt, også klarer jeg å slå på telefonen ( JEg vet det fordi den vibrerer én gang, og ladelyset forsvinner).

Jeg finner den faktisk også i devmgmt.msc på PCen.

Men jeg har ikke lyd, bilde eller lys... Annet en LED'en.

Nå er jeg vel så langt ut i prosessen at sikekrt ingen har peiling, men jeg spør likevel!

Noen råd om hvorfor bilde osv ikke funker?

Lenke til kommentar

Hovedkortet går nok varmt. Kjent problemstilling. Reklamasjonssak.

Jepp. Har nylig fått skiftet hovedkort på min, etter at den begynte å starte på nytt ved den minste bruk av mobil nettverk.

Bare lever den til reparasjon og legg ved link til denne tråden på XDA og krev nytt hovedkort (så de ikke bare re-flasher ROM og påstår alt er ok):

http://forum.xda-dev...ad.php?t=676402

Utrolig mange som opplever dette. Må være utrolig dyrt for HTC å skifte alle de hovedkortene (komponenter, frakt, arbeid osv).

HTC har gitt ut service advisory til verkstedene sine om at det skal byttes hovedkort uansett dersom kunde klager på at telefonen henger seg opp/restarter/slår seg av under bruk. Kjent, stor feil, og Desire-hovedkort oppleves som en forbruksvare på verksted. Med det sagt er Desire den av mine telefoner gjennom tidene som jeg har vært mest fornøyd med, selv nå etter overgangen til Sensation.

Lenke til kommentar

Nå har jeg mikset og makset litt, også klarer jeg å slå på telefonen ( JEg vet det fordi den vibrerer én gang, og ladelyset forsvinner).

Nå er jeg vel så langt ut i prosessen at sikekrt ingen har peiling, men jeg spør likevel!

Det høres mistenkelig ut som om en eller flere av rekkekontaktene mellom hovedkortet og rigid-flexen har løsnet. Muligens har også kontakten til display løsnet, men det er større sjanse for at det er en sprekk i det. Det er ikke uvanlig at displayet knuser/knekker mens touch-vinduet ("glasset" som ligger over) fremdeles er helt. Studer skjermen nøye i godt lys - de fleste sprekker syns godt bare du får lyset fra rett vinkel. Bildet under viser rigid-flexen uten hovedkort, og det er de to rekkekontaktene du ser helt nederst som antagelig har løsnet - enten én eller begge.

13123003681.jpg

Har du "idiotforsikring" kan du bare sende inn telefonen for å få den reparert. Den dekker reparasjon av alle feil inntil prisen for ny telefon, også dersom display og/eller touch-vindu er sprukket/knust. Spør gjerne hvis det er noe du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres mistenkelig ut som om en eller flere av rekkekontaktene mellom hovedkortet og rigid-flexen har løsnet. Muligens har også kontakten til display løsnet, men det er større sjanse for at det er en sprekk i det. Det er ikke uvanlig at displayet knuser/knekker mens touch-vinduet ("glasset" som ligger over) fremdeles er helt. Studer skjermen nøye i godt lys - de fleste sprekker syns godt bare du får lyset fra rett vinkel. Bildet under viser rigid-flexen uten hovedkort, og det er de to rekkekontaktene du ser helt nederst som antagelig har løsnet - enten én eller begge.

13123003681.jpg

Har du "idiotforsikring" kan du bare sende inn telefonen for å få den reparert. Den dekker reparasjon av alle feil inntil prisen for ny telefon, også dersom display og/eller touch-vindu er sprukket/knust. Spør gjerne hvis det er noe du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne.

Takk for godt svar!

Godt mulig det er noe som har løsnet. At skjermen har knust eller er sprukket tviler jeg på, etterosm jeg ikke har mistet den i bakken el. etter jeg fikk første problem.

Jeg får sjekke kontaktene igjen litt senere : )

Jeg har ikke forsikring, men jeg har 2 års garanti på SpaceWorld. Det hjelper vel lite, da jeg allerede har skrudd opp telefonen og røket "Void"-klistremerkene hehe.

Void

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...