Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som forklarte at jeg måtte ha ClockWork Recovery!

Men det skjønnte jeg da jeg ga det ett forsøk til.

Nå er jeg stuck på denne: "E: Error in /sdcard/<ROMnavn>.zip"

Så snart gir jeg opp. Har sitti i typ 3 timer for å ordne detta skvipet, men det skulle være å be om for mye. Har prøvd meg på LeeDroid.

Kanskje jeg gjør noe feil ettersom det er noe som heter A2SD og DATA, som jeg ikke aner hva er. Samme med ext3 osv.

I tillegg til LeeDroid-ROMen prøver å få igang "Sense 3.0 pack V4 A2SD++" (Eller "Sense 3.0 pack V4 DATA++"), men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal gå frem når jeg får E: erroren.

All hjelp fra tålmodige sjeler der ute settes stor pris på!!

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg. JEg lastet ned en app fra markedet - "MD5 Hash Checker" - og da fant jeg koden nevnt ovenfor.

Men skal den sumen sammenlignes med noe på telefonen?

EDIT: Her er forresten full installatsjons-tekst fra installasjon av LeeDroid, om dette skulle åpne for nye muligheter:

Finding update package...

Opening update package...

Installing update...

-Now Flashing LeeDrOiD HD V3.3.5-R5 A2SD+

-Please be patient

-1st boot may take a few minutes

-Writing Data

-Removing old system Files from sdtext if ext3

-Writing new system files to sdtext

-Removing old system Files from sdtext if ext4

-Writing new system files to sdtext

-Wiping system

-Writing system

-Creating toolbox symlinks

-Creating busybox symlinks

-Creating additional symlinks

-Setting permissions

-Writing boot.img

assert failed: write_raw_image("/tmp/boot.img","boot")

E:Error in /sdcard/LeeDrOiD_HD_V3.3.3_GB-Port-R5-A2SD.zip

(Status 7)

Installation aborted.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Den klarer ikke skirve bot.img til telefonen. Det er den partisjonen telefonen starter opp fra, der kjernen ligger. Det kan være at du har en for liten boot-partisjon, en korrupt boot-partisjon (dårlig HBOOT), eller noe annnet. Har dy prøvd å wipe boot-partisjonen i recovery? (Husker ikke i farten om Clockwork har det valget. Om du har gjort/jør det, og det fortsatt eiler, ille jeg forsøkt å flashe en ny HBOOT. Se alpharev.nl. Det er ikke det helt enkleste du gjør med telefonen din, men skal i utgangspunktet gå greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

beklager korte svar. (skriver fra mobilen) ser ut til at det er noe feil med sdkortet. Prøv å ta backup av sdkortet. deretter formater det, for så å bare legge inn de nødvendige filene.resten av filene legges inn etter vellykket flash

edit: ngz var raskere med et mer fornuftig svar :)

Endret av Stagga89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den klarer ikke skirve bot.img til telefonen. Det er den partisjonen telefonen starter opp fra, der kjernen ligger. Det kan være at du har en for liten boot-partisjon, en korrupt boot-partisjon (dårlig HBOOT), eller noe annnet. Har dy prøvd å wipe boot-partisjonen i recovery? (Husker ikke i farten om Clockwork har det valget. Om du har gjort/jør det, og det fortsatt eiler, ille jeg forsøkt å flashe en ny HBOOT. Se alpharev.nl. Det er ikke det helt enkleste du gjør med telefonen din, men skal i utgangspunktet gå greit.

Så det er egentlig ikke no særlig for en nybegynner som såvidt har fått til ClockWork?^^

EDIT: Fant en ny en: Revolutionary - Unrevoked & AplhaRev

beklager korte svar. (skriver fra mobilen) ser ut til at det er noe feil med sdkortet. Prøv å ta backup av sdkortet. deretter formater det, for så å bare legge inn de nødvendige filene.resten av filene legges inn etter vellykket flash

edit: ngz var raskere med et mer fornuftig svar :)

SD-Kortet er helt nytt fra en HTC Sensation (Det er på 8GB).

Forresten, om jeg nå wiper/data-factory reset, må jeg roote på nytt?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Haha, du har jo lastet ned ROM for Desire. Ikke Desire HD :p Det er i hvert fall det du har linket til. Du må laste ned ROM til Desire HD, selvfølgelig. :p Ikke rart ingen ting fungerer. Installer Clockwork på nytt og i riktig versjon, om du har installert feil.

Endret av NgZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, du har jo lastet ned ROM for Desire. Ikke Desire HD :p Det er i hvert fall det du har linket til. Du må laste ned ROM til Desire HD, selvfølgelig. :p Ikke rart ingen ting fungerer. Installer Clockwork på nytt og i riktig versjon, om du har installert feil.

Jeg har jo Desire? : (

Ta backup og formater kortet og påbegynn prosessen en gang til.

Jeg formaterte kortet til FAT32 etter jeg fikk det, men jeg får vel prøve :) Takk for hjelpen så lenge!

Jeg kommer garantert tilbake hit, så tro ikke jeg er ferdig med spørsmål :)

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Haha, sorry, blandet med en annen support-tråd.

red: Det kan kansje også skyldes at du har for liten plass på temp-partisjonen (cache). Wipet du den også først? Altså, wipe både cache og boot.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, sorry, blandet med en annen support-tråd.

red: Det kan kansje også skyldes at du har for liten plass på temp-partisjonen (cache). Wipet du den også først? Altså, wipe både cache og boot.

aaah det er så mange ord...:p

Men jeg prøvde å ta Wipe data/factory reset, men det skjedde ingenting. Den bare kom tilbake til menyen (Dette er fortsatt på ClockWork. Har ikke byttet enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...