NgZ Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Vil anbefale de å laste ned "s2e" fra Market, og evt. google etter en grei beskrivelse. Merk at det beste sannynligvis er å installere en custom ROM først som sist, stock ROM har som regel ikke de nødvendige bitene for å gjøre dette smertefritt. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det stilgste med Gingerbread er egentlig animasjonen når du slår av skjermen. Denne får man riktignok allerede med CM 7, som jeg stadig er like fornøyd med. Jeg har ikke den på min Desire S... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er fordi HTC er kjipe og skal skille seg ut for enhver pris. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er vel bare Nexus S som har den animasjonen som standard? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er dette som jeg ikke skjønte, og det er dette som virker er blitt endret i 2.2 eller annen oppdatering. Det stemmer at etter 2.2 er det slik at epost som slettes på telefonen også slettes på pop3-serveren. Jeg har ikke brukt IMAP fordi det er en bug/funker ikke med oppsett av HTC email appen og MS Live Activesync. Men skal visst fungere med sstock Android Email app (HTC erstatter den med sin egen på HTC telefoner). Har du undersøkt om dette fortsatt er tilfelle etter at du oppgraderte til 2.2? Om det er samme problemet som beskrives her skal dette være fikset i 2.2 og nå fungere. Var det jeg regnet med ja, endringe i 2.2 førte til sync av sletting på mobilen, men som sagt det er ikke 100% eller så er det delays inne i bildet. Men kan leve med slik det nå er, ikke hatt problemer med slettede emails etter jeg sluttet å slette fra mobilen. Når det gjelder activesync og siste oppdatering så i henhold til denne tråden så funker det fortsatt ikke. Noen får det til, men det er bugs etc. Så venter med å prøve sette det opp, er for redd jeg skal miste emails pga sync problemer og bugs. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770192&page=5 jarle Grøss og gru!! Nå har de sannelig endret det tilbake igjen i 2.29.405.5 updaten som kom for noen månender siden som jeg først kjørte i går. Har ikke kjørt den før fordi jeg ville ikke ha mer problemer, jeg hadde jo store problemer før 2.2 med Market som rett og slett var borte i oppdateringen. Når skal de bestemme seg!?!? Nå er det igjen slik at det er ikke sync mellom Mail appen og hotmail/live ved sletting. Sletter jeg emails i live, blir de ikke lenger slettet på mobilen, der ligger de fortsatt... Begynner å bli håpløst å bruke denne Mail appen. Får se hva som skjer i Android 2.3. Tviler ikke på at den da blir endret enda en gang slik at det igjen blir sync av sletting... jarle Lenke til kommentar
DBM Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 adb står for android debug bridge. dette er egentlig en program pakke som er for utviklere. som du kan laste ned her dette gjør at man slette system programmer via recovery på telefonen, men man må bruke pcen. det står en full guide om hvordan installere adb på theunlockr.com Prøver å få til det her, men sliter litt. Har AndroidSDK-greia, og jeg lastet ned og pakket ut ADB-filene som vist nedenfor. Hva er det egentlig jeg har gjort feil? Det her er ganske gresk for meg bare for å ha det sagt. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Må du ikke bare ned i katalogen ADB? (ref siste bildet) Lenke til kommentar
DBM Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Det skjønte jeg ikke så mye av. Jeg må dessverre ha det inn med teskje. Edit: mener du slik? har jeg kommet noe lengre? haha Endret 18. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Et tips til Desire. Etter hvert så blir cam bilde jævlig dårlig, og det har jeg sett på flere modeller. Om man pirker bort den plastikken på bakdekselet som er forran cam, så blir bilde bra igjen. Den plastikken blir veldig matt etter ei stund. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Det skjønte jeg ikke så mye av. Jeg må dessverre ha det inn med teskje. Edit: mener du slik? har jeg kommet noe lengre? haha Etter å gå kastet et blikk på guiden tror jeg du først må flytte filene i "ADB" opp i "tools", så kan du prøve på nytt. Vent ev på noen som har gjort dette. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Det skjønte jeg ikke så mye av. Jeg må dessverre ha det inn med teskje. Edit: mener du slik? har jeg kommet noe lengre? haha Etter å gå kastet et blikk på guiden tror jeg du først må flytte filene i "ADB" opp i "tools", så kan du prøve på nytt. Vent ev på noen som har gjort dette. det stemmer teitur adb filene må være i samme mappe som tools og ikke i mappe igjen inni tools. det skal være tools/adb filene og ikke tools/ADB/adb filene. når du har gjort det skal det normalt virke Lenke til kommentar
twb Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Et tips til Desire. Etter hvert så blir cam bilde jævlig dårlig, og det har jeg sett på flere modeller. Om man pirker bort den plastikken på bakdekselet som er forran cam, så blir bilde bra igjen. Den plastikken blir veldig matt etter ei stund. Alternativt kan plastikken poleres med Disc Repair, da blir den blank og fin igjen. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Virker som at det gikk bra når jeg fikk flytta filene til tools-mappa. Men hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Virker som at det gikk bra når jeg fikk flytta filene til tools-mappa. Men hva gjør jeg nå? Det er beskrevet her : http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/309227/how-to-remove-system-apps-from-the-htc-desire-with-adb-in-windows/ Det er en skrivefeil i howto ved move to sdcard Les post #19 Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Virker som at det gikk bra når jeg fikk flytta filene til tools-mappa. Men hva gjør jeg nå? nå kan du bare følge den guiden her da skal du være i boks 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Guiden på XDA virket relativt grei, men jeg finner ikke "/system/app/". Skal jeg ikke kunne det ved å bruke Astro? Edit. funnet. Bare jeg som kløner i Astro Edit2: prøvde å skrive inn det som står i punktene b til e, men noe må jeg ha gjort feil. Skal jeg skrive inn nøyaktig det som står etter hver av de bokstav-punktene? Skrive inn ENTER med store bokstaver, bruke de samme mellomrommene før skråstrek, bruke bindestrek på e osv? Endret 19. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Guiden på XDA virket relativt grei, men jeg finner ikke "/system/app/". Skal jeg ikke kunne det ved å bruke Astro? Edit. funnet. Bare jeg som kløner i Astro Edit2: prøvde å skrive inn det som står i punktene b til e, men noe må jeg ha gjort feil. Skal jeg skrive inn nøyaktig det som står etter hver av de bokstav-punktene? Skrive inn ENTER med store bokstaver, bruke de samme mellomrommene før skråstrek, bruke bindestrek på e osv? sånn her skal du skrive det: adb devices adb shell su- cd /system/app mount -o rw,remount /system så skriver du rm -r og hva programmet heter, der det står ENTER mener han at man skal trykke enter får håpe det blir riktig nå Endret 19. juni 2011 av ungkar1 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Da jeg skrev inn "su-" fikk jeg permission denied Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Da jeg skrev inn "su-" fikk jeg permission denied hm, merkelig da må du gjøre det igjennom recovery modus. da må du skru av mobilen helt. og når du starter den igjen må du holde volum ned knappen og på knappen inne til det kommer opp en meny på skjermen. det vil stå hboot øverst, så vil fastboot og recovery. da bruker du volum tastene til å finne fram til recovery og trykker på av/på knappen til å starte opp recovery. nå vet ikke jeg helt hvilket recovery du har, men du må finne igjen mount og mounte system. så må du skrive inn adb devices adb shell cd /system/app rm -r og program navnet nå trur jeg det blir riktig ble litt dårlig forklart, men håper du skjønner 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg følger deg helt til "mounts and storage", men finner ikke mount system. Bare "unmount /system", "mount /data", "mount /sdcard", "mount /sd-ext" og "mount USB storage" som ligner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå