Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cyanogenmod mangler a2sd+, noe som gjør den ubrukelig for de fleste uten å manuelt styre med å flytte programmer til sd-kortet (ordentlig, ikke på google a2sd-måten). Det er helt nødvendg på telefoner med å laterlig lite internminne som Desire, men er dessverre ikke en del av cyanogenmod. Og å styre med script selv er ingen optimal løsning, da det blir verre å få hjelp til feil som oppstår ("Det skyldes sikkert at du har lagt inn xx, og er ikke cyangenmod sin feil"). Synd de ikke innser at flere enheter fortsatt trenger gammeldags a2sd. (Før noen nevner CM7HBOOT - for det første er det feil måte å løse problemet på, for det andre løser det ikke problemet, ettersom dalvik cache fort fyller hele /cache partisjonen, og dermed er det ikke noe mer plass på flytte de dataene over på /data som man må med CM7HBOOT vs. Nexus HBOOT.)

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg synes grensesnittet til Oksygen ser så kjedelig ut. dontgetit.gif

Vis du snakke om Homescreenen/appmenyen så kan den alltid enderes, ellers(instillingsmenyer/popup) synes jeg den se mye penere ut en standard Android. Tror det er noe instillinger for å endre det også

Lenke til kommentar

Med oxygen kan jo dalvik cache også flyttes til minnekortet. Har aldri hatt noe problem med ledig plass på telefonen siden. :)

Ja, jeg har måttet gjøre det på GingerVillain nå fordi cachen legger seg på internminnet selv når jeg velger å flytte den til cachepartisjonen. Sikkert en symlink eller bindmount et sted, tenker jeg, men jeg gidder ikke lete. Men mener faktisk at jeg merker en liten performance hit da, så jeg skulle helst hatt cachen på telefonen.
Lenke til kommentar

Trenger ikke noe ekstra script, det er innebygget i standard darktremor apps2sd som de aller fleste roms bruker. Kjøres simpelthen med a2sd cachesd. Flashable zips for å kjøre enkle scripts er en uting.

Merker det ikke sågodt jeg heller, men om jeg f.eks. spiller av musikk eller video fra sd.kortet merkes det bedre.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg synes grensesnittet til Oksygen ser så kjedelig ut. dontgetit.gif

Vis du snakke om Homescreenen/appmenyen så kan den alltid enderes, ellers(instillingsmenyer/popup) synes jeg den se mye penere ut en standard Android. Tror det er noe instillinger for å endre det også

Jaså. Hvilke alternativer har man isåfall? Noe som ligner Cyanogenmod eller Sense? :)

Lenke til kommentar

Sliter som faen med meldinger for tida. Det starta i vår en gang, tror det var etter jeg gikk tilbake til original 2.2 fra OxygenROM. Også etter Telenor-fuckupen her om dagen har det blitt enda verre.

Før Telenor var nede var det ganske ofte at jeg fikk feilmelding om at den ikke klarte å sende mld, da prøvde den automatisk på nytt og klarte alltid å sende på andre forsøk.

Nå etter Telenor var nede sliter jeg enda mer. Til noen får jeg sendt på første, til noen på andre forsøk, noen trenger 3-4 forsøk, mens noen får jeg ikke sendt mld til i det hele tatt. Virker som dette er noe som går på forskjellige folk, for det er liksom likt hver gang jeg prøver.

Har også en kamerat med Desire som sliter med å ikke få sendt på første forsøk ganske ofte. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar

ErlendRU: Jeg vil tippe simkortet. Test gjerne simkortet i en annen mobil. Hvis simkortet fungerer bra i en annen telefon er det nok telefonen, hvis det er like ille er det som regel simkortet, eventuelt dekning. Etter feilen har man opplevd at eldre simkort (ofte de fra før 2010) har fått problemer og en del må bytte dem ut. Ellers ville jeg ringt kundeservice og fått de til å legge inn en feilmelding til teknisk avdeling slik at de kan ta en titt på det.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Aha, da skal jeg teste ut litt! Takk for hjelpen. :)

Edit: Bare for å presisere fra mitt forrige innlegg. Har ikke Telenor selv, men har OneCall som er på nettet til Telenor, så var jo uten tlf i nesten et døgn jeg også. Veit ikke om det har noe å si jeg.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...