Swome Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hva er den beste ROM-en til henholdsvis Froyo og Gingerbread? Jeg bruker Oxygen (versjon 1.x.x for froyo og 2.x.x for gingerbread) og har vært veldig fornøyd med de så langt. Er en minimal, rask og stabil ROM. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Men hva er adb? adb står for android debug bridge. dette er egentlig en program pakke som er for utviklere. som du kan laste ned her dette gjør at man slette system programmer via recovery på telefonen, men man må bruke pcen. det står en full guide om hvordan installere adb på theunlockr.com Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hva er den beste ROM-en til henholdsvis Froyo og Gingerbread? Jeg bruker Oxygen (versjon 1.x.x for froyo og 2.x.x for gingerbread) og har vært veldig fornøyd med de så langt. Er en minimal, rask og stabil ROM. Hva med Cyanogenmod 7? Lenke til kommentar
DBM Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hva med Cyanogenmod 7? Den er det veldig delte meninger om. Jeg ble anbefalt å bruke den, men hakket og var ustabil hos meg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Cyanogenmod mangler a2sd+, noe som gjør den ubrukelig for de fleste uten å manuelt styre med å flytte programmer til sd-kortet (ordentlig, ikke på google a2sd-måten). Det er helt nødvendg på telefoner med å laterlig lite internminne som Desire, men er dessverre ikke en del av cyanogenmod. Og å styre med script selv er ingen optimal løsning, da det blir verre å få hjelp til feil som oppstår ("Det skyldes sikkert at du har lagt inn xx, og er ikke cyangenmod sin feil"). Synd de ikke innser at flere enheter fortsatt trenger gammeldags a2sd. (Før noen nevner CM7HBOOT - for det første er det feil måte å løse problemet på, for det andre løser det ikke problemet, ettersom dalvik cache fort fyller hele /cache partisjonen, og dermed er det ikke noe mer plass på flytte de dataene over på /data som man må med CM7HBOOT vs. Nexus HBOOT.) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hva hvis du har minnekort da? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Med oxygen kan jo dalvik cache også flyttes til minnekortet. Har aldri hatt noe problem med ledig plass på telefonen siden. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Problemet er at jeg synes grensesnittet til Oksygen ser så kjedelig ut. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Problemet er at jeg synes grensesnittet til Oksygen ser så kjedelig ut. Vis du snakke om Homescreenen/appmenyen så kan den alltid enderes, ellers(instillingsmenyer/popup) synes jeg den se mye penere ut en standard Android. Tror det er noe instillinger for å endre det også Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Med oxygen kan jo dalvik cache også flyttes til minnekortet. Har aldri hatt noe problem med ledig plass på telefonen siden. Ja, jeg har måttet gjøre det på GingerVillain nå fordi cachen legger seg på internminnet selv når jeg velger å flytte den til cachepartisjonen. Sikkert en symlink eller bindmount et sted, tenker jeg, men jeg gidder ikke lete. Men mener faktisk at jeg merker en liten performance hit da, så jeg skulle helst hatt cachen på telefonen. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Merker ikke noe spess lag i telefonen selv med dalvik på sd. De som er interessert i å prøve kan flashe denne etter ROM flash. Endret 12. juni 2011 av Swome Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Trenger ikke noe ekstra script, det er innebygget i standard darktremor apps2sd som de aller fleste roms bruker. Kjøres simpelthen med a2sd cachesd. Flashable zips for å kjøre enkle scripts er en uting. Merker det ikke sågodt jeg heller, men om jeg f.eks. spiller av musikk eller video fra sd.kortet merkes det bedre. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Problemet er at jeg synes grensesnittet til Oksygen ser så kjedelig ut. Vis du snakke om Homescreenen/appmenyen så kan den alltid enderes, ellers(instillingsmenyer/popup) synes jeg den se mye penere ut en standard Android. Tror det er noe instillinger for å endre det også Jaså. Hvilke alternativer har man isåfall? Noe som ligner Cyanogenmod eller Sense? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Launched pro, adw launcher og go launcher er vel de mest populære. Tror det er adw som blir brukt i cyanogenmod. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Sliter som faen med meldinger for tida. Det starta i vår en gang, tror det var etter jeg gikk tilbake til original 2.2 fra OxygenROM. Også etter Telenor-fuckupen her om dagen har det blitt enda verre. Før Telenor var nede var det ganske ofte at jeg fikk feilmelding om at den ikke klarte å sende mld, da prøvde den automatisk på nytt og klarte alltid å sende på andre forsøk. Nå etter Telenor var nede sliter jeg enda mer. Til noen får jeg sendt på første, til noen på andre forsøk, noen trenger 3-4 forsøk, mens noen får jeg ikke sendt mld til i det hele tatt. Virker som dette er noe som går på forskjellige folk, for det er liksom likt hver gang jeg prøver. Har også en kamerat med Desire som sliter med å ikke få sendt på første forsøk ganske ofte. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Har du prøvd å bytte til et nytt simkort? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) ErlendRU: Jeg vil tippe simkortet. Test gjerne simkortet i en annen mobil. Hvis simkortet fungerer bra i en annen telefon er det nok telefonen, hvis det er like ille er det som regel simkortet, eventuelt dekning. Etter feilen har man opplevd at eldre simkort (ofte de fra før 2010) har fått problemer og en del må bytte dem ut. Ellers ville jeg ringt kundeservice og fått de til å legge inn en feilmelding til teknisk avdeling slik at de kan ta en titt på det. Endret 13. juni 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Aha, da skal jeg teste ut litt! Takk for hjelpen. Edit: Bare for å presisere fra mitt forrige innlegg. Har ikke Telenor selv, men har OneCall som er på nettet til Telenor, så var jo uten tlf i nesten et døgn jeg også. Veit ikke om det har noe å si jeg. Endret 13. juni 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har også blitt fortalt av tele2 at måten en smarttelefon og en eldre telefon bruker nr. til meldingsentralen er forskjellig. Derfor er det lurt å skaffe et nytt simkort når en kjøper seg en smarttelefon for første gang. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Vil bare si at det har vært for kunder både med og uten smarttelefon. Uansett, å bare ta ut og inn simkortet fungerer i mange tilfeller også. Ihvertfall i 95% av alle tilfeller der jeg får inn kunder med lignende problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå