Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå lagt telefonen min ligget helt ubrukt på nattbordet siden søndag, fordi jeg testet en annen telefon i mellomtiden. Batteri og minnekort står i, sim-kort flyttet.

Når jeg nå skulle ta på telefonen kunne jeg bruke den i 5 minutter, så klikket den fullstendig. Gav null respons. Jeg prøvte å slå av/ restarte telefonen, men greide det ikke. Null respons. Tok så ut batteriet og satte det inn igjen, det samme skjedd om igjen.

Hvorfor? Hva er galt? Hvordan takle dette?

Telefonen er splitter ny, fikk den for to uker siden. Dette er fordi den forrige telefonen ble sendt inn for samme feil 3 ganger, og jeg fikk ny.

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer det noe opp på skjermen eller er den helt svart?

Er den helt svart kan det være fordi batteriet har blitt utladet og dermed må den ligge med laderen i veldig lenge før den begynner å lade. Har hatt telefoner inne på jobb der batteriet har gått tomt, og det har tatt over 24t med laderen i før telefonen i det hele begynte å lade.

Lenke til kommentar

Skulle filme i dag med mobilen, det var ikke så lett, den klikket etter bare ett sekund, flere ganger etter hverandre...

Vanlig problem som jeg har hatt lenge med min Desire - fra stock rom via diverse MoDaCo-roms til Cyanogenmod 7.03. Det kommer og går. Tror i dag at det har med minnekortet å gjøre. Forsøk å løse det ut manuelt fra telefonen (uten usb-ledning i) - det er et valg du finner et sted i "Innstillinger".

Jeg deler forresten ikke skuffelsen over CM 7, tvertimot er jeg henrykt. Det er riktig koselig å leke seg med innebygde goodies som Dropbear ssh-server og bash-terminal. Kameraappen er ikke fantastisk, men kameraet til Desire er ikke noe særlig uansett.

Lenke til kommentar

Jeg må bare kommentere ift batterilevetid, siden det er så mange som har påpekt det. Nå har jeg hatt mobilen i litt over en uke og jeg vil egentlig si at jeg ikke har merket så veldig mye negativt til batteriet, men så er ikke jeg en som bruker telefonen så voldsomt. Hender jeg spiller litt nå og da hvis jeg kjeder meg på jobb f.eks, men ellers holder mobilen glatt to dager.

Hadde forøvrig på musikk på mobilen i seks timer i strekk i går mens jeg satt på bussen, hadde da fulladet den, og da jeg kom frem var batteriet halvfullt. Synes det er ganske bra jeg siden telefonen ble brukt mye (spilte litt i tillegg også). Kan kanskje ha noe med at jeg har slått av automatiske oppdateringer med mindre wifi er tilstede og lysstyrke på skjermen osv.

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke forstår? Folk jeg har snakket med, som jeg har fått kommentarer fra i diverse forum og på facebook skriver mye om dårlig batterilevetid på både HTC Desire og HTC Desire S, og jeg vil bare si at jeg ikke kan si jeg har lagt så mye merke til det.

Lenke til kommentar

Hei!

Har nå lagt telefonen min ligget helt ubrukt på nattbordet siden søndag, fordi jeg testet en annen telefon i mellomtiden. Batteri og minnekort står i, sim-kort flyttet.

Når jeg nå skulle ta på telefonen kunne jeg bruke den i 5 minutter, så klikket den fullstendig. Gav null respons. Jeg prøvte å slå av/ restarte telefonen, men greide det ikke. Null respons. Tok så ut batteriet og satte det inn igjen, det samme skjedd om igjen.

Hvorfor? Hva er galt? Hvordan takle dette?

Telefonen er splitter ny, fikk den for to uker siden. Dette er fordi den forrige telefonen ble sendt inn for samme feil 3 ganger, og jeg fikk ny.

Hjelp!!

Kommer det noe opp på skjermen eller er den helt svart?

Er den helt svart kan det være fordi batteriet har blitt utladet og dermed må den ligge med laderen i veldig lenge før den begynner å lade. Har hatt telefoner inne på jobb der batteriet har gått tomt, og det har tatt over 24t med laderen i før telefonen i det hele begynte å lade.

Nei, den slår seg på, så etter den har vært 10-20 sekunder på, så fryser bildet. Blir ikke svart, bare står stille.

Batteriet var på 35 prosent da jeg slo den på. Telefonen var slått av da jeg la den fra meg.

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke forstår? Folk jeg har snakket med, som jeg har fått kommentarer fra i diverse forum og på facebook skriver mye om dårlig batterilevetid på både HTC Desire og HTC Desire S, og jeg vil bare si at jeg ikke kan si jeg har lagt så mye merke til det.

Jeg tenkte bare at du skrev om dine erfaringer med Desire S, i en tråd om Desire, og at det ikke blir helt det samme.

Men fint at du ikke har problemer med batterilevetiden på din telefon, ingenting er bedre enn det :)

Lenke til kommentar

Jeg har Desire, og selv om batteriet ikke er mye å skrive hjem om holder det tross alt stort sett dagen gjennom med mye bruk. Og det er jo det viktigste. De fleste har jo både strøm og lader hjemme.

Et tips for å få mer ut av batteriet (ihvertfall hos de som har AMOLED-skjer, vet ikke med de som har s-lcd) er å skifte til svart bakgrunn, og ellers bruke svart over alt man kan. Som feks i Kindle. Fargen svart trekker ikkenoe strøm på AMOLED, og for mitt vedkommende utgjør det faktisk merkbart bedre batteri.

Og drit i taskkillers folkens, det gjør bare batteriet værre.

:)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare at du skrev om dine erfaringer med Desire S, i en tråd om Desire, og at det ikke blir helt det samme.

Men fint at du ikke har problemer med batterilevetiden på din telefon, ingenting er bedre enn det :)

Nå fikk jeg inntrykk av at denne var en tråd for begge typer telefoner, dvs både HTC Desire og HTC Desire S, siden det ble skrevet om HTC Desire S her tidligere.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Kan man slette apps som følger med telefonen, for å frigjøre mer plass på telefonminnet, når man har root?

det finnes 2 metoder på å gjøre det på :D den ene er via adb og da trenger man bare root. Den andre metoden kreves root og s-off(security off) noe som gir read/write tilgang til /system mappen på mobilen. Som enkelt betyr man kan slette filer i /system mappen mens mobilen er på med en fil explorer som har root funksjon og uten man trenger pc.

du kan stikke innom http://alpharev.nl/ for mer info om s-off :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...