DBM Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 CM 7.0.3 var en skuffelse. Lagging og ustabilt, overgangen mellom hjemmeskjermen og app drawer er ikke smooth i det hele tatt. Merket litt problemer med WidgetLocker også, har hendt at den har blitt byttet ut med den andre hvite. Likte ikke kamera-app'en heller. Er det mulig å slå av alt som heter lyd og speede det opp litt? Og når jeg slår på skjermen, går det an å forhindre at jeg får svart skjerm etter et par sekunder igjen? Finnes det andre roms som er verdt å teste ut, som kan være mer smooth enn CM 7.0.3? En annen ting, hvis jeg skal stille tilbake telefonen til slik den var, skal jeg bare gå inn i Rom Manager, velge "Manage and Restore Backups" og velge backup'en jeg lagde før jeg la inn CM? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 CM 7.0.3 var en skuffelse. Lagging og ustabilt, overgangen mellom hjemmeskjermen og app drawer er ikke smooth i det hele tatt. Merket litt problemer med WidgetLocker også, har hendt at den har blitt byttet ut med den andre hvite. Likte ikke kamera-app'en heller. Er det mulig å slå av alt som heter lyd og speede det opp litt? Og når jeg slår på skjermen, går det an å forhindre at jeg får svart skjerm etter et par sekunder igjen? Finnes det andre roms som er verdt å teste ut, som kan være mer smooth enn CM 7.0.3? En annen ting, hvis jeg skal stille tilbake telefonen til slik den var, skal jeg bare gå inn i Rom Manager, velge "Manage and Restore Backups" og velge backup'en jeg lagde før jeg la inn CM? Merkelig, jeg merker ingen lagging eller ustabilitet. Oppetid på flere uker uten så mye som en eneste krasj. WidgetLocker har jeg alltid hatt problemer med, på alle rom. Kamera-appen er det jo bare å bytte ut. Slå av all lyd skal også være fult mulig. Du kan selv stille hvor lang tid det skal ta før skjermen slår seg av. Har du prøvd å overklokke? Jeg kjører min på 1113 MHz. Last ned Set CPU om du vil prøve, veldig enkelt og du kan lage forskjellige profiler, for både ytelse og batterisparing. Jeg vet ikke om andre rom som overgår CM på Desire, men dette er jo også en smakssak, så andre kan mene noe annet. Selv prøvde jeg ut MIUI i går. Så unektelig bra ut, men jeg fikk problemer med at alle prosesser fikk tvungen avslutting, og jeg måtte til slutt ta ut batteriet for så å gå tilbake til CM. Veldig lyst til å få det til å funke, men har ennå ikke kommet frem til noen løsning. Om du vil tilbake, så velger du manage and restore backups, ja. Enten fra Rom Manager eller fra recovery (slå på telefonen med volum ned tasten inne og velg recovery). 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Det er mulig at det høres verre ut enn det er, men det er mer lagging enn jeg hadde før, og jeg forventet en oppgradering. Er ingen krise at widgetlocker er litt ustabil, det kan jeg leve med. Hvordan laster jeg egentlig ned ting fra Android Market uten marked-app'en? Angående det at skjermen blir sort, så er jo laveste tid for skjermsparing på 15 sek. Men her snakker vi kanskje 2 sek, selv om det står 2 min under skjermsparer-innstillingene. Det her er ganske variabelt. Nå som jeg skulle sjekke hva skjermsparer-tiden stod på, fikk jeg helt sort skjerm tre ganger på rad. Endret 4. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Høres ut som om du har problemer utenfor mitt kompetanseområde. For det første skal du jo fremdeles ha ha Market, og sort skjerm uten grunn har jeg aldri opplevd. Har du: Radioprogramvare 32.49.00.32U_5.11.05.27 Kjerneversjon 2.6.37.4-cyanogenmod-882245-g7f230e8 android@giulio-desktop #3 Mod versjon CyanogenMod-7.0.3-Desire 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kjerneversjon har 82245, men mulig du har sett eller tastet feil. Nok en gang sort skjerm når jeg går inn på innstillinger. Mener at jeg logget inn med Google-kontoen da jeg satte opp telefonen min da jeg kjøpte den, det har jeg ikke gjort nå. Skal jeg det, og hvor isåfall? I tilfelle det er grunnen til at Marked mangler, jeg aner ikke. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Tastefeil, ja. Hvis alt det stemmer, kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Da har jeg ikke peiling. Akkurat hvor og når du skal logge inn på Google-kontoen din husker jeg ikke, men jeg mener det var under oppstart. 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Ok, takk likevel Edit: tenkte meg tilbake til det opprinnelige for en stund, skal jeg da følge denne oppskriften? Etter du har lastet den ned legger du zip-filen på minnekortet (ikke i noen undermappe), slår av telefonen, slår den på igjen mens du holder inne volum ned, velger recovery (bla med volumtastene, velg med påknappen), velger wipe data/factory reset (dette sletter alt), velger install zip from sdcard - choose zip from sdcard, velger zip-filen, lar den installere og til slutt velger du reboot system now og du starter da opp ditt nye rom. Hvor finner jeg isåfall backup-fila? Fant ikke den da jeg var inne på kortet via dataen, men finner den i Rom Manager. Endret 4. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Slå på telefonen med volumknappen inne, velg recovery, velg backup and restore, velg restore, velg backupen din (dato + klokkeslett da den ble lagret)...vent til den får gjort seg ferdig og velg reboot system now. Du kan også gjøre det fra Rom Manager, men jeg ender som oftest opp med en feilmelding da... 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Takker og bukker, da er jeg tilbake til scratch. Så får jeg se om jeg skal teste ut andre roms etter hvert. Edit: hehe, nice. Jeg har beholdt meldingene, og der ligger koden til det trådløse nettverket Endret 4. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
Swome Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hvis dere vil ha en stabil og minimal rom kan jeg anbefale oxygen. Har brukt den lenge nå uten noen problemer. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvis dere vil ha en stabil og minimal rom kan jeg anbefale oxygen. Har brukt den lenge nå uten noen problemer. Har også Oxygen og er ganske fornøyd, fine men ikke for mange features og veldig, veldig rask, men av og til crashe den likevel da så sjelden at jeg ikke bryr meg særlig. veit dog ikke hvor up to date min er oxygen version er. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Når jeg hadde den gamle versjonen til Oxygen (android 2.2) crashet den av og til, men etter at eg skiftet til de nyeste med android 2.3 (oxygen 2.1.3 er vel nyeste versjon nå) har den ikke crashet en eneste gang de 3-4 ukene jeg har brukt den. Er veldig fornøyd. Edit: Link Endret 6. juni 2011 av Swome Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Fikk min nye HTC Desire S i går og jeg er kjempefornøyd! Enkel å bruke og jeg har selvsagt gått litt amokk på Android market, men men. Er en enkel sak når man bare kan fjerne de man ikke vil ha i etterkant. Utrolig artig. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Når jeg hadde den gamle versjonen til Oxygen (android 2.2) crashet den av og til, men etter at eg skiftet til de nyeste med android 2.3 (oxygen 2.1.3 er vel nyeste versjon nå) har den ikke crashet en eneste gang de 3-4 ukene jeg har brukt den. Er veldig fornøyd. Edit: Link Støtter opp om dette, har prøvd mange rom, men kommer alltid tilbake til Oxygen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Heh, jeg har en tendens til å alltid gå tilbake til Ginger Villain. Smak og behag. (Samt at Oxygen har chrashet noen ganger for meg selv etter Gingerbread-versjonene, mens GingerVillain ikke har det. Noen som bruker Theme-Chooser themes her, btw? T-mobile theme chooser-appen er jo med i de aller fleste AOSP-ROMS (inkl. Cyanogenmod), så det burde jo være en del der ute. Men de er ikke alltid så lette å finnje, bla. pga. folk kaller dem forskjellige ting "themechooser themes", "theme chooser themes" "t-mobile themes" "cm themes" osv. Hadde vært fint om det fantes en side der disse var samlet. Jeg kunne tenkt meg noen fine, enkle med mørke farger, for å spare litt strømbruk. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Vil 2.3 komme til den første Desiren? Den uten bokstav bak? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Vil 2.3 komme til den første Desiren? Den uten bokstav bak? Ja - etter planen i løpet av juni. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som vet hvor mye det koster å fikse litt på telefonen? Forsov meg i går, og måtte stresse, buksa var ikke tørr og telefonen havna i lomma. Nå er hjemknappen blitt jævla dårlig. Koster vel gigantisk mye å få fiksa det vel? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som vet hvor mye det koster å fikse litt på telefonen? Forsov meg i går, og måtte stresse, buksa var ikke tørr og telefonen havna i lomma. Nå er hjemknappen blitt jævla dårlig. Koster vel gigantisk mye å få fiksa det vel? Spørs om de vil reparere i det hele tatt hvis det er fuktskade da. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Noen som vet hvor mye det koster å fikse litt på telefonen? Forsov meg i går, og måtte stresse, buksa var ikke tørr og telefonen havna i lomma. Nå er hjemknappen blitt jævla dårlig. Koster vel gigantisk mye å få fiksa det vel? Spørs om de vil reparere i det hele tatt hvis det er fuktskade da. Alt kan fikses, men prisen er en annen sak. Ville først prøvd å tørke telefonen i ett døgn eller så på baderomsgulvet. Skru av og ta ut batteriet og la den få tørket seg skikkelig. Har gjort underverker for andre før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå