Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Min Desire begynner å slite med batteriet. I dag klarte den å tømme det fra fullt ned til under 25% på tre timer med surfing på WiFi (uten flash). Slår seg også av med det samme første melding om lavt batterinivå kommer.

Skjerm på full lysstyrke kanskje? Synest det var raskt ned, men prøv det samme via Edge du :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et batteri skal vare i to år før det blir veldig merkbart dårligere.

Dette er det da ingen fasit på. Kommer jo helt an på bruken; hvor mye du bruker den og hvordan du lader telefonen. Hvis du klattlader ofte, vil du også ha kortere batterilevetid. Andre ting kan også spille inn, er det f.eks. dårlig dekning der du for det meste befinner deg, vil telefonen stadig forsøke å søke etter bedre dekning. Dette går også utover batterikapasiteten. De fleste mobiltelefoner har 2 års garanti, og opptil 5 års reklamasjonsrett ifølge norsk lov. Batteriet på telefoner er det imidlertid mange som bare gir 6 mnd garanti på. Selvfølgelig kan du reklamere på saken, noe jeg også ville gjort, men at et batteri skal vare i to år før det blir veldig merkbart dårligere, er direkte feilinformasjon.

Lenke til kommentar

Drit i iTunes, last dem ned rett på telefonen. Hva skal duy med et crappy datamaskinprogram for å få filer over på telefonen? :p

Med mindre du hører på podcast på pc-en og mobilen om hverandre, og er avhengig av å ha total sync, synes jeg det er en mye bedre løsning. De fleste podcastprogrammene kan stilles inn til å laste ned podcasts automatisk til gitte tidspunkt. Da jeg hørte mer på podcasts lastet telefonen ned podcasts hver natt, foutsatt at telefonen ladet og hadde wfi-dekning. Virkelig enkelt og smertefritt.

Hvordan får du til dette da? Prøvde Google Listen, men fant ikke P4 sine podcasts i den.

Lenke til kommentar

Google Reader på PC-en funker bra, så legger du bare inn RSS-feeden. (Er en url-adresse spesifikk for hver podcast, google finner det for deg)

Så finnes det en rekke programmer for mobilen. Jeg bruker beyondpod, og her kan du importere feeds fra Google Reader, og så er de der for alltid. Funker svært bra, eneste jeg er misfornøyd med er nedlastingsfarten i forhold til iTunes.

Lenke til kommentar

Google Reader på PC-en funker bra, så legger du bare inn RSS-feeden. (Er en url-adresse spesifikk for hver podcast, google finner det for deg)

Så finnes det en rekke programmer for mobilen. Jeg bruker beyondpod, og her kan du importere feeds fra Google Reader, og så er de der for alltid. Funker svært bra, eneste jeg er misfornøyd med er nedlastingsfarten i forhold til iTunes.

Okey, har hørt lovord om Beyondpod så skal teste det. Det er ikke mulig å laste ned på pc og overføre til Beyondpod over USB? Har ikke Wifi hjemme.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Innlegget fra Superparanoid er så totalt feilinformasjon at jeg må reagere.

Dette er det da ingen fasit på. Kommer jo helt an på bruken; hvor mye du bruker den og hvordan du lader telefonen. Hvis du klattlader ofte, vil du også ha kortere batterilevetid.

Klattlading er overhodet ikke noe problem med moderne mobilbatterier. Dette er noe som henger igjen fra riktig gamle dager (90-tallet) da mobilbatteriene hadde en annen teknologi enn dagens. Faktisk er dagens mobilbatterier laget nettopp for klattlading, og skal ikke lades ut for ofte, men klattlades desto oftere, og gjerne fra ulike nivåer. Så din advarsel mot klattlading er derimot skadelig for dagens mobilbatterier.

men at et batteri skal vare i to år før det blir veldig merkbart dårligere, er direkte feilinformasjon.

Igjen, totalt skivebom, og desto verre når du så skråsikkert avviser korrekt informasjon fra en meddebattant uten annet belegg en ren synsing.

Når man kjøper en mobil i Norge kan man forvente at mobilen skal ha en levetid på fire år, og et lithium-ion batteri skal tåle to års bruk.

For noen år siden (bedre i dag) ble det sagt at et slikt batteri skal tåle 4-600 fulle ladinger før det tar kvelden. Kjører du mobilen veldig hardt og lader ut hver eneste dag, så skal det altså likevel vare i to år. Apple opplyser om sin iPhones at batteriet blir merkbart dårligere etter 1,5-2 år. Legg merke til at jeg skrev "veldig merkbart", det er slik Teitur opplever det.

Saken er altså nokså krystallklar: Når batteriet til Teitur er såpass dårlig etter mindre enn ett år, så er det en defekt vare. Det spiller ingen rolle hvordan han benytter mobilen. Den slår seg av pga. for lite gjenværende tid når kapasiteten går under 25 %, det taler sitt tydelige språk. En opplagt reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Min Desire begynner å slite med batteriet. I dag klarte den å tømme det fra fullt ned til under 25% på tre timer med surfing på WiFi (uten flash). Slår seg også av med det samme første melding om lavt batterinivå kommer.

Skjerm på full lysstyrke kanskje? Synest det var raskt ned, men prøv det samme via Edge du :p

Skjermen på 12%, faktisk. Men fant ut at mobilnettet var noe funky her i går, så mulig det gjorde at batteriet raste. Uansett holder den ikke mer enn tolv timer med min bruk nå, og avslutter med en gang den første advarselen om lavt batterinivå kommer.

Edit: sjekket status nå, og har 29% etter snaut 8 timer ute av laderen. "Android system" og "celle standby" er de største strømtyvene med 21% hver, etterfulgt av "telefonen ikke i bruk", med 17%.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Finnes det noen gode SMS-apper? Har brukt Handcent lenge, men for et par måneder siden begynte den å komme med type "Cannot send message"-feilmeldinger og når jeg trykket retry sendte den ut meldingen 3-10 ganger. Har brukt standard SMS-appen, men den er jo ganske håpløs. Er det noen brukbare alternativer?

Lenke til kommentar

Et par spørsmål:

1) Jeg har brukt Handscent til SMS siden jeg fikk telefon på release, men nå har de forandret tastaturet!? Den har ikke noe særlig til ordbok lengre, den husker ikke norske bokstaver, så hver gang jeg skal skrive æøå så må jeg gjøre det manuelt.. f å r, og holde inne a-en for å.. skrev jeg "far" før, så kom nå i det minste "får" opp som alternativ.. noen som vet noe om dette!? For, dette kan jeg ikke ha.. :(

2) Jeg har en rootet versjon, med LeeDroid.. det er lenge siden nå, men jeg blir ofte minnet på om en systemoppdatering.. jeg har valgt å IKKE installere den.. men, kan jeg trygt gjøre det, eller skal jeg holde meg unna!?

Takk for all hjelp! :)

1 : Har du skiftet tastatur på telefonen. Handsent har ikke noe med ordlisten å gjøre.

2 : Du skal IKKE ta den systemoppdatringen. Bare skru av sjekk etter oppdatering. Du må gå inn å manuelt legge inn en nyere versjon viss du vil ha det. 2.4.1 er vel den siste som er ute. Selv har jeg 2.3D og den funker fint. Er også ute en 3.0 versjon med gingerbread men den er ikke helt stabil enda etter det jeg har sett.

2.4.1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703&

3.0.3 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1038195

Glemte å svare her jeg.. :(

Når det gjelder 2, så takk! :) Da skal jeg ikke gjøre det..

Men, når det gjelder 1-ern, så har jeg mistet(?) den norske ordboken min!? Når jeg går inn på settings for å velge språk, så kan jeg huke av mange språk, og jeg har valgt engelsk (og under der står det dictionary), og jeg har valgt norsk, men der står det ikke noe om dictionary.. Hva har skjedd!?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Må bare spørre igjen..

Jeg får ikke norsk(bokmål) ordliste lengre.. den er borte! :(

Går til innstillinger -> Språk og tastatur -> Android keyboard -> Input languages

Så kan jeg huke av hvilke språk jeg vil ha.. har valgt engelsk (og der står det med mindre skrift under: dictionary available), og norsk (bokmål), men de har ikke ordbok..

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette!? Det er et herk å skrive meldinger nå..

Dessuten har de forandret keyboard-layouten til Handscent, og det syntes jeg ikke noe særlig om.. men, dette er vel ikke noe å få gjort noe med..

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Gå inn på markedet og last ned norsk tastatur og ordliste til dette (tror det heter norwegian keyboard)

Når det er lastet ned og instalert, går du inn på handcent-ny melding også holder du fingern i tekstboksen, da får du opp en liten meny hvor du velger "inndata medtode" så velger du norwegian keyboard.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelp! :)

Jeg løste et par problemer nå.. var ukjent med den input-metoden, så når jeg prøvde meg på Norwegian Keyboard, så fant jeg også ut etter litt testing at inputen har blitt skiftet fra Touch Input til Android Keyboad, og den siste var den jeg hadde som ikke var noe bra.. Touch Input er den jeg var/er vant med.. men, jeg prøver nå uansett Norwegian Keyboard, for den virket som om den var veldig bra den også, med æøå i tillegg! :)

Takk!

Lenke til kommentar

Bare jeg som er litt overrasket over hvor godt Desire holder stand mot konkurranse fra nye telefoner? Telefonen er vel nesten halvannet år gammel, men har fortsatt en av de beste skjermene på markedet. Den er fortsatt kjapp, den er godt skrudd sammen (ingen knirking og knarking i chassis, selv etter mange turer i bakken) og alt fungerer fortsatt knall. Filmer i HD og har godkjent kamera har den og.

DHD har rævva batteri, Incredible hadde skuffende lite nytt, og Nexus S var vel heller ikke mye å rope hurra for. Eneste telefonene som er merkbart bedre enn Desire nå er vel Arc og kommende SGS 2 og Sensation. De koster til gjengjeld cirka dobbelt så mye som Desire i skrivende stund.

Jeg elsker å bytte telefoner, og alltid ha det nyest, men jeg ser ennå ingen grunn til å bytte.

Jeg er imponert over gode gamle Desire.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Telefonen er vel ganske nøyaktig ett år gammel? Husker eg var tidlig ute og eg kjøpte den i slutten av april i fjor. Kommer dog uansett ikke til å bytte min desire med det første. Etter eg begynte med rooting og custom roms skal eg nok overleve en stund til. Får se når HTC kommer med nye i Q3. Sensation virker fristende, men det kan vel være greit å ha en telefon med NFC-brikke. Håper at at betaling og diverse andre tjenester som bruker NFC kommer til å bli mer tilgjengelig innen ett år.

Er fremdeles strålende fornøyd med min Desire :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor kalenderen viser ting som skjer i dag som "i morgen"? Har standard HTC-kalender i sånn mini-view. Mener å ha sett at den viser riktig til tider, men som oftest ligger den én dag på etterskudd. :hmm:

Har sjekket at den er stilt til riktig dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...