Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Hmmm...har et par små-issues med siste Miui. Får ikke lastet ned noe fra Market, står kun "downloading" og progress bar, men ingenting mer skjer. Noen som har vært borti det samme og har en løsning ? Googlet, og leste et par innlegg om partisjonering av sd kort, uten at jeg blei mye klokere av det.

Så skjer det også at lyset dempes når jeg bruker browser...akkurat som om den tror jeg ikke har gjort noe på 10-15 sek selv om jeg skroller på f.eks VG Nett. Diskusjon.no får jeg ikke logget inn på og facebook får jeg bare opp "The page you requested was not found.".

Browser har også låst seg i tiltet posisjon, altså at jeg har den på siden...får den ikke tilbake til stående uansett hvor mye jeg snur på den :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen min blir tom for strøm når den viser ti prosent. Slik har den vært siden jeg kjøpte den, eneste problemet jeg har med den. Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Prøv dette.

overcharging skader batteriet anbefaler å droppe, batteriet skal aldri bli 0% men telefonen kan godt holde til rundt 5%

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm

Hmmm...har et par små-issues med siste Miui. Får ikke lastet ned noe fra Market, står kun "downloading" og progress bar, men ingenting mer skjer. Noen som har vært borti det samme og har en løsning ? Googlet, og leste et par innlegg om partisjonering av sd kort, uten at jeg blei mye klokere av det.

Så skjer det også at lyset dempes når jeg bruker browser...akkurat som om den tror jeg ikke har gjort noe på 10-15 sek selv om jeg skroller på f.eks VG Nett. Diskusjon.no får jeg ikke logget inn på og facebook får jeg bare opp "The page you requested was not found.".

Browser har også låst seg i tiltet posisjon, altså at jeg har den på siden...får den ikke tilbake til stående uansett hvor mye jeg snur på den :hrm:

Jeg hadde samme problemet selv og fikk dette svaret på Miui forumet: For anyone that Isn't aware, go to 'Downloads', 'Menu', and 'Allow downloads over mobile Data'

Forøvrig gå inn her for mange gode tips og problemløsninger: Min lenke

Lenke til kommentar

Har hatt Desire i snart ett år uten root, men er blitt lei av den evige masingen om lite plass til apps.. Vil ha en rom der jeg ikke trenger å tenke noe særlig på det.

Er noob når det gjelder rooting/custom roms, men jeg har akkurat roota min Desire med unrevoked metoden.

Hvilken Miui versjon er det dere bruker eller anbefaler?

På xda så er det flere versjoner, Au, XJ etc. er som sagt litt usikker hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm

Har hatt Desire i snart ett år uten root, men er blitt lei av den evige masingen om lite plass til apps.. Vil ha en rom der jeg ikke trenger å tenke noe særlig på det.

Er noob når det gjelder rooting/custom roms, men jeg har akkurat roota min Desire med unrevoked metoden.

På xda så er det flere versjoner, Au, XJ etc. er som sagt litt usikker hva jeg skal velge.

Jeg bruker versjonene som legges ut her på MIUI dev forumet. Jeg kom fra Cyanogen 7 RC2 og har ikke S-OFFet og ext, xj osv fordi jeg ikke har peiling på hva alt er.. Høres ut som vi er på samme nivå. Har lest meg opp på det meste, men har ikke turt å prøve det. Skal prøve ut alt når jeg kjøper meg et nytt minnekort med litt mer plass.

Tilbake til MIUI, for meg fungerer det utmerket. Ser jo ikke minst strålende ut, men fungerer også svært bra. Meget stabilt system med enkle løsninger og god batterilevetid.

Lenke til kommentar

Jeg kopierer inn posten min fra homescreentråden i håp om mer hjelp jeg! Har prøvd å innstallere nyeste versjon av MIUI, men det funker fortsatt ikke. I denn posten forklarer jeg problemet i første omgang. Hadde satt veeeldig pris på hjelp, klarer liksom ikke gi meg før det funker! :p

Uansett, her er det jeg har gjort og skrev i den andre tråden:

Det funket ikke med 1.4.1 heller. Kan du/noen bekrefte at denne fremgangsmåten stemmer, eller om det er noe jeg har glemt/driter meg ut på. Helt fra scratch:

1. Roote tlf

2. Backup - titaniumbackup + mybackup

3. Innstallere ROM Manager

4. Slenge over .zip-filene med MIUI og Language pack på SD-kort

5. Boote inn i recoverymode (ClockworkdMOD) gjennom ROM Manager f.eks

6. Cleare data + cache (visstnok bare nødvendig når man kommer fra annen ROM? Men gjort det for det jeg)

7. Velge .zip-fila med MIUI - her det failer for meg

8. Velge language packen

9. Reboote

Det er hvertfall det jeg har prøvd på til nå. I tillegg har jeg formatert minnekortet og prøvd å partisjonere det med en egen EXT2 partisjon. Kanskje jeg skal prøve å unroote, sette tlf til fabrikkinnstillingene og prøve fra scratch igjen. Jeg har jo backup av alt uansett. :hmm:

Føler det er et eller annet jeg ikke har fått med meg jeg skal gjøre, eller noe jeg gjør feil altså.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jeg kopierer inn posten min fra homescreentråden i håp om mer hjelp jeg! Har prøvd å innstallere nyeste versjon av MIUI, men det funker fortsatt ikke. I denn posten forklarer jeg problemet i første omgang. Hadde satt veeeldig pris på hjelp, klarer liksom ikke gi meg før det funker! :p

Uansett, her er det jeg har gjort og skrev i den andre tråden:

Det funket ikke med 1.4.1 heller. Kan du/noen bekrefte at denne fremgangsmåten stemmer, eller om det er noe jeg har glemt/driter meg ut på. Helt fra scratch:

1. Roote tlf

2. Backup - titaniumbackup + mybackup

3. Innstallere ROM Manager

4. Slenge over .zip-filene med MIUI og Language pack på SD-kort

5. Boote inn i recoverymode (ClockworkdMOD) gjennom ROM Manager f.eks

6. Cleare data + cache (visstnok bare nødvendig når man kommer fra annen ROM? Men gjort det for det jeg)

7. Velge .zip-fila med MIUI - her det failer for meg

8. Velge language packen

9. Reboote

Det er hvertfall det jeg har prøvd på til nå. I tillegg har jeg formatert minnekortet og prøvd å partisjonere det med en egen EXT2 partisjon. Kanskje jeg skal prøve å unroote, sette tlf til fabrikkinnstillingene og prøve fra scratch igjen. Jeg har jo backup av alt uansett. :hmm:

Føler det er et eller annet jeg ikke har fått med meg jeg skal gjøre, eller noe jeg gjør feil altså.

Du skal vel helst ha ext3/4. Selv har jeg 1 gb ext 4.

Lenke til kommentar

Jeg vurdere å bestille Talkmore Link med Fastpris data til 239,- per mnd. Etter 5 gb reduseres hastigheten. Dette bruker Telenors nett mtp dekning. Er det noen som har erfaring med hvilken hastighet man får i gjennomsnitt med 3G på Desire? Går det å streame endel fra youtube, tv3play osv? Skal selvsagt bruke den både på mobilen og til pcen gjennom hotspot. Kjøper heller dette abonnementet enn Telenor Mobilt bredbånd som er dyrere og kun funker på pcen. 

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med overfølsom optisk styrekule?

Når jeg er utendørs så løper telefonen løpsk. Det virker som om det er den optiske styrekula

som er synderen, for hvis jeg holder en finger over den så oppfører den seg normalt.

Endret av freildre
Lenke til kommentar

Jeg bruker versjonene som legges ut her på MIUI dev forumet. Jeg kom fra Cyanogen 7 RC2 og har ikke S-OFFet og ext, xj osv fordi jeg ikke har peiling på hva alt er.. Høres ut som vi er på samme nivå. Har lest meg opp på det meste, men har ikke turt å prøve det. Skal prøve ut alt når jeg kjøper meg et nytt minnekort med litt mer plass.

Tilbake til MIUI, for meg fungerer det utmerket. Ser jo ikke minst strålende ut, men fungerer også svært bra. Meget stabilt system med enkle løsninger og god batterilevetid.

Tror vi er i noenlunde samme båt ;)

Eneste jeg er redd for er å bricke telefonen.. skjønner meg ikke helt på recovery mode, men jeg regner med at det er en slags bios for telefonen?

Jeg har lest litt angående ext3/4.. dette er linux filsystemer tidligvis? men jeg vet ikke ennå hvilke fordeler det skulle gi.

Tok tipset ditt og lastet inn en rom fra MIUI dev forumet.

Gikk smertefritt, nå vil jeg leke mer.

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med overfølsom optisk styrekule?

Når jeg er utendørs så løper telefonen løpsk. Det virker som om det er den optiske styrekula

som er synderen, for hvis jeg holder en finger over den så oppfører den seg normalt.

Det ser ut til at problemet har løst seg. Løsninga var å fargelegge styrekula med svart sprittusj. Plukket opp tipset på et utenlandsk forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...