Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel slik at klokken stiller seg automatisk til sommertid i natt? Skal opp kl 0800, så da er jeg usikker på om jeg sette alarmen på 0800 eller 0700 for å ta høyde for timen som forsvinner.

Så lenge du ikke har iPhone skal det gå bra.

Ikke noe problem for Iphone, nei :).

Lenke til kommentar

Du har ikke lyst å kjøre den så mye lenger ned, da dette kan ta batteriet. Min og slår seg av når den kommer nedi rundt 10% tror eg, eller om det var 6%.

Har da opplevd at når eg lader den igjen en stund etter så viser den 0-1% og det tar veldig lang tid å lade den.

Lenke til kommentar

Har prøvd å innstalere den nyeste MIUI-rommen nå, men det vil seg ikke altså. Har ikke installert noen ROMs før, så har ikke noe erfaring med det. Har lagt .zip-fila til ROMen og den engelske språkpakka på SD-kortet og rebooter til ClockworkMod Recovery og velger .zip-fila med ROMen der, men får bare "instalation aborted" til slutt.

Når jeg prøver å slette data + cache først vil den ikke førstnevnte, kommer feilmelding der også, men cachen står det at den klarer å slette da. Så når jeg rebooter kommer jeg bare tilbake slik tlf alltid har vært.

Når jeg prøver å trykke "Install ROM from SD Card" via ROM Manager APPen (og huker av på "Wipe Data anda Cache"), så kommer jeg bare til recovery uten at det skjer noen ting.

Jeg har ikke nok peiling på dette til å skjønne hva jeg gjør feil. Har fulgt denne guiden hele veien, men hjelper ikke. Er det noe som mangler der?

Har skrevet ned feilmeldingene jeg får i recoverymode om det hjelper:

Når jeg skal slette data/factoryresete eller hva det står i recoverymoden.

No app2sd partition found. Skipping format of /sd-ext.
Formatting SDCARD:/.android_secure...
Data wipe complete.
E: Can't mount CACHE:recovery/log
E: Can't find MISC:

Wipe Cache:

--Wiping cache...
Formatting CACHE...
Cache wipe complete

Når jeg prøver å installere fra .zip-fila:

--Installing: SDCARD:miuidev-desire-1,3.25-deodexed_2.3.zip
E: Can't find MISC:
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...
assert failed: write_raw_image("/tmp/boot.img","boot")
E: Error in /sdcard/miuidev-desire-1.3.25-deodexed_2.3.zip
(Status 7)
Instalation aborted.

Er det SD-kortet som er problemet eller er det noe jeg har hoppet over/gjort feil? Når jeg prøver å installere den engelske språkfila som hører til ROMen, så står det at den installerer uten noe problem, men det har jo ikke noe for seg når det ikke er noe ROM der. :p

Lenke til kommentar

Er det bare jeg some r skeptisk til telefonprogramvare fra Kina? :p Kjøpe-telefoner derifra kan jo fort inneholde "funksjoner" som å sende SMS-er til Kina innimellom med Gud vet hvilken informasjon, og gjøre hvem vet hva annet. Vet ikke hvor betryggende det er at MIUI er laget av frivillige.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg some r skeptisk til telefonprogramvare fra Kina? :p Kjøpe-telefoner derifra kan jo fort inneholde "funksjoner" som å sende SMS-er til Kina innimellom med Gud vet hvilken informasjon, og gjøre hvem vet hva annet. Vet ikke hvor betryggende det er at MIUI er laget av frivillige.

Men Redux som er laget av en 19 år gammel skoleelev fra Romania er ok? :tease:

Lenke til kommentar

Haha, fair point! Det er i hvert fall OSS, noe som ikke gjelder alle ROM - men det gjelder vel MIUI.

Egentlig foretrekker jeg teamwork-ROM, slik GingerVillain (delvis) er, men GV har "messed up" når det gjelder cache-partisjonen - av en eller annen grunn kan man ikke ha den på cache-partisjonen, slik man kan med alle andre normale ROM, men må velge mellom å ha de åp"systempartisjonen eller sd-kortet. oO år cahce2sd i tilleg ikke har fungert som det skal de to siste versjonene,gadd jeg ikke mer og byttet. Cyaogen har dessverre slitt lenge med både stabilitet og ytelse. Stabiliteten er greit nok for en RC/beta, men når det ofte hakker med ytelsen og blir det verre.

Lenke til kommentar

Jeg boota inn i recovery, wipe data/factory settings, og så wipe cache. Så tok jeg install zip from sd-card, valgte miui-fila, så engelsk-fila etter det, før jeg restartet.

Ser jo dritfet ut den miui ! hvor fant du rom'en og språkfila ? Og hvordan er det med norsk språkstøtte ? Kun engelsk ?

Edit: Fant det på hjemmesiden dems. Burde jeg slette alt på sd-kortet og kun legge til zip-filene jeg trenger til miui installasjon ? Installerte Redux her om dagen fra Cyaogenmod og da lå alt av programmer jeg hadde installert under Cyaogenmod fortsatt inne. Selv om jeg valgte wipe data/factory reset og wipe cache før installasjon.

Er også en stund siden jeg root'et Desire'n min, så jeg må fortsatt kjøre en "update.zip" som jeg har liggende på sd kortet for å komme til clockwork recovery. Minns å ha lest at dette går ann å fikse på sånn at jeg kan reboot'e tlf rett til clockwork recover. Noen med peil?

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Da fikk jeg innstallert siste miui'en med engelske oversettelsen. Ser jo helt sinnsyk lekker ut ved første test, får teste den litt mer i løpet av helgen ! Gjorde akkurat som Ginecólogo Necrolamedor, ingen problemer. Google kontakter synket opp perfekt, noe Redux ikke klarte. Alt topp så langt !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...