Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sjekke ut Redux siden cyanogenmod har vist seg å være litt for ustabil !

 

Hvordan er det jeg går fram for å synce kontaktene mine med google kontoen min ? Husker å ha lest noe om det tidligere her inne, digg å slippe det simkort surret ! :-)

 

Følger google aps'ene med Redux eller må det installeres etterpå ? Noen som evnt har en link ?

 

Takker

 

gå inn på instillinger og velg kontoer/synkronisering

så legger du til google kontoen din og velg synk nå.

logg inn på gmailen din fra en pc og velg kontaker, da får du opp en liste over alle som er synkronisert.

 

redux er en lett rom, så det følger bare med ting som utvikleren syns er viktig (som gmail kontakt app etc)

Endret av mellow_d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips til dere som ønsker synkroniserte kontakter med gmail er å sette opp gmail som activesync/exchange .

 

Kontakter som da legges inn i telefon blir automatisk lagret på gmail.

Kalender oppføringer likeså.

 

 

Oppsett:

 

E-postadresse

[email protected]

 

Serveradresse

m.google.com

 

Domene

google

 

Brukernavn

[email protected]

 

Passord

"ditt gmail passord"

 

"V" på Denne serveren krever kryptert SSL-tilkopling

 

Instillinger i Exchange Activesync

 

Synkroniser e-post "på"

Synkroniser kontakter "på"

Synkroniser kalender "på"

 

 

PS!

Kontaktene som ligger i telefonen "forvinner" når man setter det opp 1'ste gang.

 

 

 

Bytter man telefon senere , er det bare å sette opp activesync/exchange mot google igjen - så vips har man alle kontakter i den nye telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt htc Desire noen uker nå.

 

Hver eneste gang jeg sjekker hva som har dratt batteri, så viser cellestandby at mobilradio drar som bare pokker. Men kjørende viser ikke mobilradioen? Har gått inn for å prøve å fjerne radioen, men det går ikke. Får den ikke avsluttet, hva gjør jeg? Vil ikke ha den! Dette er en av de appsene som allerede var lagt inn da jeg kjøpte telefonen :(

Lenke til kommentar

haha, det er mobilradioen, altså den biten av telefonen som sørger for at du har mobildekning. Sikker på at du ikke vil ha den? :tease:

 

Du kan prøve å switche til kun 2G-dekning hvis du har hjem/arbeidsplass et sted med dårlig 3g-dekning, slik at telefonen ikke konstant bytter mellom 2g og 3g eller prøver å koble seg til 3g.

Lenke til kommentar

haha, det er mobilradioen, altså den biten av telefonen som sørger for at du har mobildekning. Sikker på at du ikke vil ha den? :tease:

 

Du kan prøve å switche til kun 2G-dekning hvis du har hjem/arbeidsplass et sted med dårlig 3g-dekning, slik at telefonen ikke konstant bytter mellom 2g og 3g eller prøver å koble seg til 3g.

 

Tusen takk for svar, nå ble jeg myyye klokere faktisk! :thumbup:

Forøvrig så elsker jeg denne telefonen :love:

Lenke til kommentar

Men nå synces jo kontakter med google med mindre du aktivt velger noe annet, så det trenger man jo kke exchange for å oppnå,

 

 

instillinger -> kontoer/sync -> google -> sync kontakter

 

 

Men det dukker ikke noe opp når jeg går inn på gmail-web -> kontakter

Det som ligger her er det som jeg alltid har hatt her, altså epost/navn til folk jeg har sendt eposter til.

 

Peiling? Skal ikke telefonkontakter ligge her også?

----

 

Litt annet spm :

Går det an å ta vekk syn med facebook? Jeg vil bare ha en telefonliste av den gode gamle sorten.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...