Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med batteriet mitt, og har fått "beskjed" fra HTC som å gjøre en test. Da trenger jeg fabrikktilbakestilling først. Hva mister jeg da på telefonen? Meldinger? Mailer? Telefonnummer osv?

 

Skal teste batteriet, og har fått en oppskrift jeg skal følge. Men vil gjerne ha minst mulig jobb å gjøre etter denne testen.

 

Du mister meldinger, men det finnes mange programmet på markedet som tar backup av disse. Hvis du har kontaktene knyttet til gmail kontoen din mister du dem ikke, og mailer er vel lagret på en server så vidt jeg vet. Alt blir som da du kjøpte den, foruten alt du har på minnekortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har problemer med batteriet mitt, og har fått "beskjed" fra HTC som å gjøre en test. Da trenger jeg fabrikktilbakestilling først. Hva mister jeg da på telefonen? Meldinger? Mailer? Telefonnummer osv?

 

Skal teste batteriet, og har fått en oppskrift jeg skal følge. Men vil gjerne ha minst mulig jobb å gjøre etter denne testen.

https://market.android.com/details?id=com.keramidas.TitaniumBackup

https://market.android.com/details?id=com.rerware.android.MyBackupRoot

 

For å ta vare på SMS så vil jeg anbefale Backup to Gmail: https://market.android.com/details?id=net.cpedia.backup2gmail&feature=search_result

Lenke til kommentar

Er det en ting som kunne brydd meg mindre enn om sms'ene mine ligger hos gmail så må det være analkløen til andre folk.

 

Smsbackup+ bruker eg. Helt konge til sitt bruk, og spesielt til mitt bruk der den sender sms'en til gmail når eg ikke har tilgang til mobilen over lengre tid.

Lenke til kommentar

Har prøvd med wifi deaktivert og roaming aktivert, uten hell. Ser ut som om det er helt tilfeldig når det virker og ikke virker.

Da vet jeg ikke. Med minde du har dårlig dekning, hopper mellom 3g og edge e.l. Hjemme sliter jeg av og til ned å sende selv sms fordi det er elendig 3g, men god edgedeknkng. Batteriet tappes også mye raskere her enn andre steder. :-/

Lenke til kommentar

Har et lite problem, mobilen når jeg ringer og blir oppringt går rett på høytaler. Et annet problem er at jeg ikke får justert lyd-volumet på mobilen når jeg har hode telefoner tilkoblet i mini-jacken. Volumet blir på en måte forhåndssatt.. Jeg får justert volumet når jeg kobler fra headsettet.. Anyone?

Lenke til kommentar

Er det noe å gjøre med radio'en på denne telefonen? er så utrolig mye dårligere dekning enn på mine gamle nokia'er.

Altså FM radio'en

Svært lite egentlig annet en å ha en god ledning til headsett/ørepropper. Skulle høre på 5-mila under WM og noe mer grusomt har jeg ikke vært med på..vanvittig dårlig FM-dekning og dette på NRK P1 av alle ting.

Lenke til kommentar

1: Får ikke inn MMS

 

Det er en Gingerbread-relatert bug såvidt jeg har forstått. Slett MMS APN (det holder ikke å redigere det som ligger der) og legg inn på nytt med info fra operatør, men la det siste feltet "APN Type" stå blankt selv om instruksjonene fra operatør skriver at det skal stå noe her (Telenor sier "mms" i alle fall). Dette fikset både sending og mottak av MMS for meg på Oxygen 2.0.1.

Lenke til kommentar

Er det noe å gjøre med radio'en på denne telefonen? er så utrolig mye dårligere dekning enn på mine gamle nokia'er.

Altså FM radio'en

Svært lite egentlig annet en å ha en god ledning til headsett/ørepropper. Skulle høre på 5-mila under WM og noe mer grusomt har jeg ikke vært med på..vanvittig dårlig FM-dekning og dette på NRK P1 av alle ting.

Har testet med de orginale, beats by dr dre og sennheiser handsfree og synes kansje at de orginale er best dekning på men de er jo forferdelig dårlig lyd i :(

Men takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...