Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt HTC Desire siden juni 2010. Veldig fornøyd med tlf, bortsett fra at man ikke kan lagre programmer på minnekortet og at widgeten virker like bra etter det. Minne er for dårlig til tenkt. Men det er ikke derfor jeg er inne her og leser nå.

 

Jeg rootet tlf før jul for å prøve noen roms. Først ut testet jeg Oxygen RC3 og fulgte den helt til RC7, store problemmet med den var bootfrezen eller hva dem kaller det. Tlf rebooter bare sånn plutselig (trur det er noe med minne eller cpu som kjører seg fast) og oxygen logoen står der i all evighet. Løsningen er å ta ut batteriet og starte tlf. Dette blir for meg helt ubrukelig.

Derfor gikk jeg for Oxygen stable, tidligere version. Den har begynt etter 1-2mnd bruk å bli noe ustabil. Henger seg noen ganger. Samtale volumet går ikke ant å skru ned etter jeg har brukt bluetooth headsett og slått headsettet av for å bruke bare tlf i samtale, blir jo døv av å prate i tlf.

 

Nå tenkte jeg å teste CyanogenMOD siden noen her har anbefalt den. Lettere å teste ut roms enn å lese om hva andre synes om den. Så lenge den ikke klikker og er stabil, rask så er jeg fornøyd.

Da tenkte jeg å bruke Rom manager, gjorde det. Lastet ned CyanogenMOD, programmet spurte om jeg ville ta backup og slette alt på tlf. Ja takk begge deler svarte jeg.

Da restartet tlf, et ikon dukket opp, jeg trykket på meny og denne infoen og feilmeldingen sto på tlf:

ClockworkMod Recovery v2.5.0.7

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:failed to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:signature verification failed

Installation aborted..

 

Hva er feilen her egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC Desire siden juni 2010. Veldig fornøyd med tlf, bortsett fra at man ikke kan lagre programmer på minnekortet og at widgeten virker like bra etter det. Minne er for dårlig til tenkt. Men det er ikke derfor jeg er inne her og leser nå.

 

Jeg rootet tlf før jul for å prøve noen roms. Først ut testet jeg Oxygen RC3 og fulgte den helt til RC7, store problemmet med den var bootfrezen eller hva dem kaller det. Tlf rebooter bare sånn plutselig (trur det er noe med minne eller cpu som kjører seg fast) og oxygen logoen står der i all evighet. Løsningen er å ta ut batteriet og starte tlf. Dette blir for meg helt ubrukelig.

Derfor gikk jeg for Oxygen stable, tidligere version. Den har begynt etter 1-2mnd bruk å bli noe ustabil. Henger seg noen ganger. Samtale volumet går ikke ant å skru ned etter jeg har brukt bluetooth headsett og slått headsettet av for å bruke bare tlf i samtale, blir jo døv av å prate i tlf.

 

Nå tenkte jeg å teste CyanogenMOD siden noen her har anbefalt den. Lettere å teste ut roms enn å lese om hva andre synes om den. Så lenge den ikke klikker og er stabil, rask så er jeg fornøyd.

Da tenkte jeg å bruke Rom manager, gjorde det. Lastet ned CyanogenMOD, programmet spurte om jeg ville ta backup og slette alt på tlf. Ja takk begge deler svarte jeg.

Da restartet tlf, et ikon dukket opp, jeg trykket på meny og denne infoen og feilmeldingen sto på tlf:

ClockworkMod Recovery v2.5.0.7

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:failed to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:signature verification failed

Installation aborted..

 

Hva er feilen her egentlig?

 

Skru av signature verification i recovery.

Lenke til kommentar

Fått lagt inn CyanogenMOD nå, men hvordan får jeg satt opp googlekontoen min og marked? Finner ikke en dritt, haha :D

På akkurat samme måte som du kanskje la inn CyanogenMOD.

Installer filene herifra:

http://goo-inside.me/gapps/latest/7/universal/

 

Legg den på det SD-kortet ditt.

Start opp i ClockworkMod Recovery.

Velg bootloader mode.

Så velger du: Choose zip from sdcard.

Deretter finner du filen som du lastet ned: gapps-gb-20110120-signed.zip

Installer og reboot og vips du er med google-konto :)

Lenke til kommentar

Sliter en del med ROM'en jeg har installert..modaco...mer spesifikt nettleseren. Den vil aldri vise lenker fra f.eks Facebook riktig. Får opp en feilmelding om at siden ikke kan vises. Flash gjør også tlf veldig treig...har prøvd FireFox, men den brukte også sinnsykt med ressurser og gjorde tlf veldig treig. Er det noen andre ROM's folket kan anbefale der nettleser fungerer perfekt, også med Flash ?

Er det mulig å spare på savegame fra angry bird når man legger inn ny ROM?

 

Anbefaler CyanogenMOD. Last ned siste nightly-utgivelse hvis du vil ha the "latest and greatest".

 

Grunnen til at du får feilmeldinger i nettleseren er på grunn av en bug som jeg riktingok ikke vet helt hvor kommer fra, men fikset er den ihvertfall i CyanogenMod. Problemet var at når du trykker på en link så gjør URL-håndteringen det slik at istedet for å gå til www.facebook.com så prøver den å gå til www.facebook.com/www.facebook.com (eller noe slikt) slik at du får en 404-melding.

 

Anbefaler ihvertfall CyanogenMOD hvis du ikke absolutt vil ha Sense UI. Da får du eventuelt ta en titt her og se om du finner noe du liker.

 

Lykke til ;)

 

Støtter den oppdatering med ROM Manager ? Kjekt hvis man velger nightly builds lissom :-)

Og hva er forskjellen på 1-8 av de man kan laste ned ? Forskjellige utgaver av samme rom ?

 

I Cyanogenmod har du en egen updater som kan varsle om nye stabile utgivelser. Nye nightlies kommer hver dag uansett men ved å gi en liten donasjon kan du får varsling om disse også.

 

1-8 er versjon-nummeret av de nattlige utgivelsene. Telleren restartet nylig av en eller annen grunn, så foreløpig er det vel #9 som er nyeste.

 

 

Da lastet jeg ned CyanogenMOD med ROM Manager. Nyeste RC utgaven. Virker veldig stilig så langt (etter ca 5 min), men ser at jeg får 2 bindestreker mellom nummerne (type 123-456-78) på kontaktene som jeg importerte fra sim-kortet. Noen kjapp løsning for å fikse dette ? Får ringt, men irriterende at de står oppført sånn :-)

 

Er det noen mulighet med synking av facebook kontakter opp mot kontaktlisten også?

 

Edit : da fant jeg ut at bindestrekene hadde med innstillingen av språket å gjøre. Fortsatt ikke fått google kalenderen selv om jeg har innstalert google apps....og synking av kontakter mot face kontoer har jeg heller ikke fått til...

 

Ellers er rom'en kjemplekker så langt!

 

Du har ikke kalenderen installert? Har jeg aldri hørt om før. Kan jo prøve å flashe google-apps'ene på nytt kanskje? Synking av Fb-kontakter fungerer helt som vanlig bare du installerer Facebook-appen og setter opp synking der.

Lenke til kommentar

Jeg la inn en clean install av Villain 1.3 nå, må si jeg trives så langt, etter å ha hatt litt problemer med å oppdatere fra 0.9->1.0->1.1. Det eneste er at det ser ut som noen instillinger er lagret selv etter formatering av system, cache, data system og .android_secure, men det er sannsynligis bare google som husker instillingene og syncer dem tilbake.

 

Flott a diverse custom rom har fått støtte for ad hoc-netverk nå, siden det er det som er letest å sette opp fra laptopen.

Lenke til kommentar

Hvorfor kalle det facebook-synking, når det faktisk ikke dreier seg om synchronization? Man kan laste ned fb-data til sine kontakter, men ikke andre veien.

 

Flott a diverse custom rom har fått støtte for ad hoc-netverk nå, siden det er det som er letest å sette opp fra laptopen.

Jeg bruker et kjekt program som heter connectify. Man må ha W7. Satt opp til å dele mitt kablede nett trådløst ut på hybelen. Får ~80mb/s via det, målt fra en bærbar. Så funker kjempe.

Lenke til kommentar

Noen som har anbefaling av MicroSD(HC) til telefonen? Min Sandisk 16GB tok kvelden her igår, og om jeg har forstått riktig var det et class 2 kort, tenkte kanskje det kunne vært greit å skaffe seg et kjappere kort i samme slengen denne gang også.

 

Edit: Er mest med tanke på å kanskje teste ut A2SD, hørt det kan være greit med et kjapt MicroSD kort da.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned LauncherPro i går, og det er pent og morsomt det, men jeg hadde en Gmail widget (som kom med telefonen da jeg kjøpte den) på den ene hjemmeskjermen min før jeg installerte LP, men nå finner jeg den ikke på lista over widgets lenger...

Noen som vet om jeg kan laste ned denne eksakte widgeten på Market, eller et eller annet så jeg finner den igjen?

 

Takk..

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned LauncherPro i går, og det er pent og morsomt det, men jeg hadde en Gmail widget (som kom med telefonen da jeg kjøpte den) på den ene hjemmeskjermen min før jeg installerte LP, men nå finner jeg den ikke på lista over widgets lenger...

Noen som vet om jeg kan laste ned denne eksakte widgeten på Market, eller et eller annet så jeg finner den igjen?

 

Takk..

 

Tenker det var en sense widget? De finnes kun hvis du bruker sense launcheren, med mindre du finner en moddet versjon. Søkt litt rundt så finner du sikkert noe :)

 

Noen som har anbefaling av MicroSD(HC) til telefonen? Min Sandisk 16GB tok kvelden her igår, og om jeg har forstått riktig var det et class 2 kort, tenkte kanskje det kunne vært greit å skaffe seg et kjappere kort i samme slengen denne gang også.

 

Edit: Er mest med tanke på å kanskje teste ut A2SD, hørt det kan være greit med et kjapt MicroSD kort da.

 

Jeg gikk fra SD-kortet som fulgte med (4GB Class 2) til Kingston 8GB Class 4 og merket ingen forskjell. Tror ikke det har SÅ mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned LauncherPro i går, og det er pent og morsomt det, men jeg hadde en Gmail widget (som kom med telefonen da jeg kjøpte den) på den ene hjemmeskjermen min før jeg installerte LP, men nå finner jeg den ikke på lista over widgets lenger...

Noen som vet om jeg kan laste ned denne eksakte widgeten på Market, eller et eller annet så jeg finner den igjen?

 

Takk..

 

Tenker det var en sense widget? De finnes kun hvis du bruker sense launcheren, med mindre du finner en moddet versjon. Søkt litt rundt så finner du sikkert noe :)

 

Oh :/

Takk for raskt svar.

Søke rundt på Market mener du? Jeg fant ikke noe der ... :(

Lenke til kommentar

Har brukt CyanogenMod i 4 dager nå må jeg ærlig talt si at jeg er skuffet. Os-et er tregere og har en del småfeil som irriterer, deriblandt problemer med syncing mot Google. Savnet også en del programmer som tilsynelatene kun kommer med HTC Sense. Eneste jeg likte godt var animasjonen som kommer når man slår av skjermen! :wee:

 

Men jeg skal prøve Oxygen før jeg prøver LeeDroid.

Lenke til kommentar

Har brukt CyanogenMod i 4 dager nå må jeg ærlig talt si at jeg er skuffet. Os-et er tregere og har en del småfeil som irriterer, deriblandt problemer med syncing mot Google. Savnet også en del programmer som tilsynelatene kun kommer med HTC Sense. Eneste jeg likte godt var animasjonen som kommer når man slår av skjermen! :wee:

 

Men jeg skal prøve Oxygen før jeg prøver LeeDroid.

 

Anbefaler den å prøve redux. Utrolig smooth, og ingen bugs som jeg kan komme på.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et kjekt program som heter connectify. Man må ha W7. Satt opp til å dele mitt kablede nett trådløst ut på hybelen. Får ~80mb/s via det, målt fra en bærbar. Så funker kjempe.

et er nå enklere "bare bruke ad hoc-funksjonen de fleste OS har innebygget. Ikke alltid man har annet enn et ad hoc-nettverk som ikke er ens eget tilgjengelig heller.
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned LauncherPro i går, og det er pent og morsomt det, men jeg hadde en Gmail widget (som kom med telefonen da jeg kjøpte den) på den ene hjemmeskjermen min før jeg installerte LP, men nå finner jeg den ikke på lista over widgets lenger...

Noen som vet om jeg kan laste ned denne eksakte widgeten på Market, eller et eller annet så jeg finner den igjen?

 

Takk..

Skjekk at denne widgeten ikke ligger på minnekortet ditt. Oppdaget for en tid tilbake at enkelte widgets nektet å laste når den ble flyttet over til SD-card.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...