Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hvor legger jeg inn video-filer på telefonen, etter å ha koblet den til USB?

Prøvde å opprette en mappe kalt Videos. Prøvde også å legge den inn der bilder og selv-lagde videoer ligger..

 

Det har strengt tatt ingen betydning. Stol på at telefonen finner dem. Etter hvert som du lærer telefonen å kjenne, vil du få deg et program som spiller alt - f. eks. RockPlayer. Da navigerer du selv til den mappen du har lagt filene i.

 

Ellers lagrer min Desire automatisk selvproduserte videoer i (/mnt/sdcard/)DCIM/100MEDIA/. (Hvis du skal flytte filer manuelt med kommandolinje-operasjoner, er det viktig å huske at Linux og beslektede systemer skiller mellom store og små bokstaver.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ustabil er CyanogenMod update-cm-7.0.0-RC1-Desire-signed vs. update-cm-6.1.1-Desire-signed?

 

det du quoter er et rom vs et annet et. CyanogenMod update-cm-7.0.0-RC1 er gingerbread versjonen som ikke er HELT stabil, men det merkes ikke. update-cm-6.1.1-Desire-signed er cyanogenmod 2.2 som er helt stabil. Selv har jeg Redux v 1.0.0 som er mye smoothere enn cyanogen.

Lenke til kommentar

Hvor ustabil er CyanogenMod update-cm-7.0.0-RC1-Desire-signed vs. update-cm-6.1.1-Desire-signed?

Bruker selv Cm7 Rc1 daglig, og brukte 6.1.1 før. Har faktisk ikke hatt et eneste problem med cm7 enda. Så vil si at det er temmelig stabilt. Vil samtidig anbefale å bruke alpharev sin HBOOT for cm7. Da dår du ekstra mye plass til apps ;-)

Lenke til kommentar

Hvor legger jeg inn video-filer på telefonen, etter å ha koblet den til USB?

Prøvde å opprette en mappe kalt Videos. Prøvde også å legge den inn der bilder og selv-lagde videoer ligger..

 

Det har strengt tatt ingen betydning. Stol på at telefonen finner dem. Etter hvert som du lærer telefonen å kjenne, vil du få deg et program som spiller alt - f. eks. RockPlayer. Da navigerer du selv til den mappen du har lagt filene i.

 

Ellers lagrer min Desire automatisk selvproduserte videoer i (/mnt/sdcard/)DCIM/100MEDIA/. (Hvis du skal flytte filer manuelt med kommandolinje-operasjoner, er det viktig å huske at Linux og beslektede systemer skiller mellom store og små bokstaver.)

 

Har hatt min telefon siden Juni. Har bare aldri slått meg inn å spille av vidoeer på den :) Takk for Rock Player! ^^

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få Desire til å sende musikken ut gjennom hodetelefonutgangen til eksterne enheter? Har prøvd på bilradio og trommesett, men den vil bare spille av musikk gjennom de innebygde høyttalerne.

 

Hva? Telefonen skal sende lyd gjennom mini-jack straks du plugger i.

Vel, den gjør ikke det... Fungerer fint med hodetelefonene mine, men ikke med trommesettet. Har også prøvd å spille av via mini-USB'en til bilradio. Dette fungerte heller ikke. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

HTC incredible S - any thoughts gutter?

http://www.htc.com/no/product/incredibles/overview.html

 

Denne frister meg egentlig litt fra min Desire. Endelig har man front facing camera, og dual LED flash i tillegg til at man kan koble seg opp til en skjerm og se film enten via DLNA eller kabel. For meg så hadde jo dette blitt som en minnebrikke med fullstappa underholdning :)

 

Men hva syns dere? Verdt og oppgradere til eller "stay with my desire" =)

 

Verdt og vite er at faren min vil kjøpe min HTC, om jeg ønsker og selge den.

Lenke til kommentar

Ja, det ga faktisk mening, da jeg har hatt de programmene på mobilen for en stund tilbake =P

Jeg kom faktisk på at det kunne være disse programmene på toget istad =p

Men fy, det er dårlig da, 300MB! som ble igjen, når jeg har avinstallert programmet...

*deletes*

 

Det er faktisk en svakhet i Android, som utvikler får du ingen beskjed i din applikasjon om når du blir avinstallert, dermed får du heller ikke muligheten til å rydde opp etter deg dersom du ikke har brukt private områder for å lagre data.

 

/Espen

 

Hmmm skummelt...

Men vil det si at dersom man skal avinstallere et program, og først sletter cache og data så fjerner man alt sammen når man da etterpå avinstallerer programmet?..

 

jarle

Lenke til kommentar

Det er usikkert om Desire (Bravo) i det hele tatt får Android 2.3 (Gingerbread), eller om HTC venter på neste Smartphone-versjon (Ice Cream Sandwich).

 

Men hvor sikkert er det at den enten får 2.3 eller neste? Eller er det stor sjans for at den forblir på 2.2??

Det er mildt sagt vanskelig å si noe sikkert om, men det står da noe her:

 

Ser ut til at 2.3 oppdateringen kommer etter at Desire S har kommet i salg:

 

HTC Desire owners face long wait for Android 2.3 Gingerbread update

Lenke til kommentar

Ja, det ga faktisk mening, da jeg har hatt de programmene på mobilen for en stund tilbake =P

Jeg kom faktisk på at det kunne være disse programmene på toget istad =p

Men fy, det er dårlig da, 300MB! som ble igjen, når jeg har avinstallert programmet...

*deletes*

 

Det er faktisk en svakhet i Android, som utvikler får du ingen beskjed i din applikasjon om når du blir avinstallert, dermed får du heller ikke muligheten til å rydde opp etter deg dersom du ikke har brukt private områder for å lagre data.

 

/Espen

 

Hmmm skummelt...

Men vil det si at dersom man skal avinstallere et program, og først sletter cache og data så fjerner man alt sammen når man da etterpå avinstallerer programmet?..

 

jarle

 

Nei, siden en applikasjon kan opprette mapper hvor som helst på det eksterne minnet er det ingen automatikk i at dette blir registrert som cache eller data. Hvis, derimot applikasjonen velger å gjøre som android guidelines sier (noe svært få gjør) vil dette være tilfelle, da vil også data etter applikasjonen bli slettet når man avinstallerer, så vidt jeg vet.

 

Derfor må man være litt obs på at applikasjoner man fjerner kan ha cache/nedlastede filer liggende på minnekortet etter avinstallasjon, noe som fort gjør det rotete

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få Desire til å sende musikken ut gjennom hodetelefonutgangen til eksterne enheter? Har prøvd på bilradio og trommesett, men den vil bare spille av musikk gjennom de innebygde høyttalerne.

 

Hva? Telefonen skal sende lyd gjennom mini-jack straks du plugger i.

Vel, den gjør ikke det... Fungerer fint med hodetelefonene mine, men ikke med trommesettet. Har også prøvd å spille av via mini-USB'en til bilradio. Dette fungerte heller ikke. Noen som vet råd?

Har du prøvd med en reboot av mobilen? Det pleier å ordne det, evt. Prøv med en annen kabel

Lenke til kommentar

Vel, den gjør ikke det... Fungerer fint med hodetelefonene mine, men ikke med trommesettet. Har også prøvd å spille av via mini-USB'en til bilradio. Dette fungerte heller ikke. Noen som vet råd?

Hvordan i all verden skulle det ha gått med mini-usb-kabelen? :p

 

Kontakten i Desire er litt ømfiendtlig for hvilke 3.5mm-kontakter du bruker, ettersomden har støtte for "firedelt" plugg med mikrofon, men jag har aldri hatt noen problemer med ordentlige kabler, kun et billig headset.

Lenke til kommentar

Allright, får prøve å hoppe i det i løpet av morgendagen :)

 

Anbefales! Som utvikler kan jeg trygt anbefale nyeste nattlige utgivelse også. Og er det noe som ikke er som det skal er det bare å si ifra så skal jeg eller noen andre ta en titt.

 

Har kommet en del nye ting etter RC1 blir gitt ut som er greit å få med seg. Jeg husker ikke om committen min som fikset Incognito-modus ble merged før RC1 kom ut men jeg tviler.¨

 

Uansett, løp og last ned :D

Lenke til kommentar

Kontakten i Desire er litt ømfiendtlig for hvilke 3.5mm-kontakter du bruker, ettersomden har støtte for "firedelt" plugg med mikrofon, men jag har aldri hatt noen problemer med ordentlige kabler, kun et billig headset.

En kamerat av meg koblet inn via USB med sin iPod, så jeg tenkte det kunne fungere med Desire også.

Okei. Kjøpte en 3,5mm dobbel-hann kabel på expert som jeg prøvde. Heldigvis fungerer det med datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...