Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Mail appen, ikke Gmail appen. Det er snakk om pop3 oppsett.

 

jarle

Kanskje jeg misforstår, men når det gjelder sletting/ikke sletting i pop-klienter pleier det å bety om den skal slette mailene den laster ned automatisk (dvs. ikke la de bli liggende på server), ikke om slettekommandoen i klienten skal være gjeldende på server også

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nå nesten garantere at det er telefonen eller rettere sagt Mail appen på Desire som lager trøbbel.

 

I går ettermiddag var det ingen emails som lå i slettet folderen, og etter det syncet telefonen seg opp igjen.

 

I dag tidlig ligger det ørten emails i slettet folderen, altså som kom der etter tlf hadde syncet seg opp. Jeg har nå flyttet de tilbake til innboksen.

 

Hvordan kan dette skje når det er pop3 som er valgt?!?!? Mail klienten på tlf skal jo IKKE ha noen innvirkning på hva som ligger i live kontoen! Fatter ikke dette...

 

jarle

Selvfølgelig skal den det. I utgangspunktet slettes mail fra serveren straks man laster den ned via pop3. Det finnes et flagg klienten kan sende som sier "kjære server, du som er i himmelen, vær så snill å ikke slette denne eposten, selv om jeg laster den ned". Og det er akkurat det man gjør. Man ber på sine knær om at eposten ikke slettes, men om serveren lytter, nei det har man ingen garanti for. Muligheten for å ikke slette eposten når den lastes ned er ikke obligatorisk å støtte, ei heller har det noensinne fungert særlig bra.

Tror denne linken er inne på sannheten, det har blitt gjort endringer i Mail appen til Android:

http://www.google.gg...778187fdd&hl=en

 

Og det er mer sync enn det jeg gikk utifra, men det er ikke konsekvent. Når jeg sletter ting fra innboksen i Mail appen, blir noen ting lagt i 'slettet' katalogen i live, andre ting ikke.

 

Jeg har før 2.2 hatt inntrykk av at ting jeg slettet på telefonen i Mail appen, ikke ble lagt i 'slettet' katalogen i live/hotmail. Det er dette jeg har inntrykk av at de har endret på, og muligens har endret tilbake i siste versjon altså siste oppdatering som kom før jul...

 

jarle

Den greia du lenker til har ingenting med problemet ditt å gjøre. Problemet som beskrives der er at Android-applikasjonen sletter den lokale kopien av epost som er blitt slettet på serveren (hvorfor det gjøres aner jeg ikke for det er idiotisk og strider mot pop3 fullstendig).

 

Android-applikasjonen har intet å gjør med om slettet epost legges i en "slettet-katalog", det er det ene og alene serveren som tar seg av.

 

Pop3 er en "dum" protokoll. Den er ment for følgende scenario: Man har en, og bare en, klient som sjekker epost. Muligheten for å la epost bli liggende på serveren når man laster den ned er lagt til i etterkant, er ikke obligatorisk, og har aldri noensinne fungerte stabilt eller bra. Se på pop3-servere som en slags proxy. Den oppbevarer eposten midlertidig til du har lastet den ned.

 

Å bruke pop3 slik du gjør er å leke med ilden. Det kan kanskje fungere, men man kan aldri være trygg på at det vil fortsette å fungere. Ting kan brekke seg når som helst, med resultat at mail blir borte fra en eller flere klienter, eller aldri når frem til en eller flere klienter.

 

Å bruke pop3 når man benytter mer en 1 epostklient er å be om bråk. Løsningen:

Har man, og kommer man alltid til å ha en, og bare en klient, så funker pop3 fint

Har man, eller kommer man til å, bruke mer en en klient, bruk IMAP.

Kanskje jeg misforstår, men når det gjelder sletting/ikke sletting i pop-klienter pleier det å bety om den skal slette mailene den laster ned automatisk (dvs. ikke la de bli liggende på server), ikke om slettekommandoen i klienten skal være gjeldende på server også

Det stemmer. Hva som gjøres når man sletter en epost lastet ned via pop3 i en klient, er helt og holdent opp til klienten. Normen er at den også slettes på serveren. Hvorfor... Fordi slik pop3 protokollen fungerer så vil man, om den ikke slettes fra serveren også, laste den ned igjen neste gang man sjekker epost selv om man har "slettet" den. Ergo vil eposten dukke opp i klienten hver gang man sjekker epost, selv om man sletter den. Alternativet er at klienten ikke sletter eposten, men beholder en kopi av dens header slik at den kan sammenligne hver epost serveren sier den har liggende mot alle de lokale "slettede" epostene for å se om den skal laste ned eposten på ny. Resultatet er altså at "slettet" epost i klienten aldri vil bli slettet. Bare selve kroppen på eposten vil bli slettet, mens resten av eposten bare skjules for brukeren.

 

Ergo: Pop3-protokollen er totalt uegnet dersom man ønsker mail på mer enn en klient.

Lenke til kommentar

Samme skjer her, mange apps som ikke blir ordentlig oppdatert.

Jeg får også det. Slik gjør jeg det nå: Går til menu > Innstillinger > Lagring på SD-kort og telefon > Avmonter/løs ut minnekort.

Oppdater app'ene dine. Gå tilbake og koble inn minnekortet igjen. Dette funker for meg. Litt tungvindt riktignok....

Lenke til kommentar

Ang pop3 mail sync problemet mitt. Tror jeg mer eller mindre jeg har kommet til bunns i saken.

 

For det første er det slik at ja jeg har ikke haket av for 'slette email på server', så mobilen skal bare laste ned en kopi. Videre var det slik ihvertfall etter det jeg kan huske, at før kunne jeg på telefonen slette feks en email i inboksen på mobilen, men den ble urørt på server, med andre ord ingen 2 veis speiling.

 

Det er dette som jeg ikke skjønte, og det er dette som virker er blitt endret i 2.2 eller annen oppdatering. Jeg pleide før bare bruke mobilen som en kopi av email boksen min hos live. De emails jeg ikke trengte ha/lese/bruke når jeg var 'mobil', ble slettet fra mobilen for jeg ville ikke bruke for mye plass på mobilen. Men jeg ville de skulle ligge på live kontoen min.

 

Det er dette som ble et problem rett før/rundt desember. For ting jeg slettet på mobilen plutselig ble lagt i slettet katalogen hos live. Men jeg kan heller ikke se at det er 100%, virker til tider litt random, men dette kan være en delay/bug pga jeg på fredag testa en god del.

 

Så siden fredag har jeg ikke lenger slettet emails på mobilen, jeg foretar alle slike ting på live kontoen. Og etter det har jeg heller ikke opplevd at ting er blitt flyttet til slettet katalogen hos live.

 

Jeg har ikke brukt IMAP fordi det er en bug/funker ikke med oppsett av HTC email appen og MS Live Activesync. Men skal visst fungere med sstock Android Email app (HTC erstatter den med sin egen på HTC telefoner).

 

jarle

Lenke til kommentar

Det er dette som jeg ikke skjønte, og det er dette som virker er blitt endret i 2.2 eller annen oppdatering.

Det stemmer at etter 2.2 er det slik at epost som slettes på telefonen også slettes på pop3-serveren.

Jeg har ikke brukt IMAP fordi det er en bug/funker ikke med oppsett av HTC email appen og MS Live Activesync. Men skal visst fungere med sstock Android Email app (HTC erstatter den med sin egen på HTC telefoner).

Har du undersøkt om dette fortsatt er tilfelle etter at du oppgraderte til 2.2? Om det er samme problemet som beskrives her skal dette være fikset i 2.2 og nå fungere.

Lenke til kommentar

HAI!

 

Da jeg fikk min HTC Desire for en 7-8 måneder siden, var hele kontaktlisten min synkronisert med Facebook vennene mine. De som ikke hadde nummeret sitt inne, kunne jeg legge til selv. Jeg skulle gjøre sistnevnte nå, men da endte det opp med at jeg mistet PROFILBILDENE til absolutt alle kontaktene mine, med unntak av den ene som jeg koblet manuelt til! Hva kan jeg gjøre? :(

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem på telefonen min nå.. Minnekortet funker nemlig ikke!

Får følgende feilmelding på "varsellinja": "Montert Skrivebeskyttet: SD-kortet har et uventet problem. Bank litt på det for å gjenopprette".

 

Noen som har opplevd dette? Isåfall, løsninger?

 

Har prøvd å banke på det, uten at det viste seg å være noen suksessbedrift.

Må jo nevne at jeg syntes at det var et glimrende forslag fra telefonen!(not)

 

Har selv opplevd dette nå, på to minnekort på kort tid. Noen løsning på dette? Har sendt en mail til HTC for å høre hva de sier, men kan vel ta litt tid før det kommer svar...

Lenke til kommentar

Vurderer som sagt å kjøpe HTC Desire, men så spørs det om det er lurt å vente på Desire 2. Her er spesifikasjonene, iflg. Mobile-Review. Internminne er 4GB, da blir det vel slutt på problemene med plass til apper?

 

Er det verdt å vente på denne? :hmm:

 

post-139999-0-33887300-1297680856_thumb.jpg

Da ville jeg heller ventet på en av de nye dobbel-kjernemobilene som LG Optimus 2X eller 3D, Samsung Galaxy S2 eller Motorola Atrix.

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller ventet på en av de nye dobbel-kjernemobilene som LG Optimus 2X eller 3D, Samsung Galaxy S2 eller Motorola Atrix.

Bra mobiler det, men så var det dette med skjerm. Jeg synes 3,7 " er AKKURAT passelig, blir det over 4 " så passerer mobilen i alle fall for meg en "magisk grense", der jeg mister litt interessen.

 

Nå er i alle fall etterkommeren til Desire klar, den får ikke navnet Desire 2 men Desire S (Saga). For øvrig litt motstridende info om specs, noen sier fortsatt 1 GHz prosessor, andre sier 1,2 GHz, også litt motstridende om det større internminnet. Men hardwareknappene forsvinner. Her er den i alle fall:

 

post-139999-0-28069000-1297768170_thumb.jpg

 

For øvrig mener GSM Arena at det ikke var så mye nytt å hoppe i taket av ved de nye HTC-mobilene som ble presentert i dag.

Nye HTC-mobiler

 

Mer her fra Mobile Review, ser jo ganske lekker ut i aluminiumschassis, den er også ørlite mindre rent fysisk enn forgjengeren.

HTC Desire S first look hos Eldargutten ... ;-)

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

Nå er i alle fall etterkommeren til Desire klar, den får ikke navnet Desire 2 men Desire S. For øvrig litt motstridende info om specs, noen sier fortsatt 1 GHz prosessor, andre sier 1,2, også litt motstridende om det større internminnet. Men hardwareknappene forsvinner.

Nye HTC-mobiler

 

De nye telefonene ligger allerede ute på htc.com, og jeg regner med de skriver riktige specs. Desire S vil ha en CPU på 1GHz ifølge htc.com.

 

http://www.htc.com/w...cification.html

 

Edit: Ellers synes jeg disse nye telefonene har alt for lite nytt å by på i forhold til gode gamle Desire. Blir nok ikke en oppgradering til en av disse og får heller vente og se om det kommer noe mer spenstig fra HTC senere i år :)

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Er HTC begynt å hvile på sine laurbær? Ved nærmere ettertanke så var det ikke akkurat noe kvantesprang med dagens nyslepp, de filer videre på det som har solgt bra hittil, bare noen små "facelifts".

 

Hvis brukere av foregående modell ikke ser vitsen ved å bytte til neste modell, da er det kanskje noe som skurrer ... :hrm:

Lenke til kommentar

Eneste ankepunktet ved nåværende Desire er det tragiske internminnet, men ser ingen grunn for å oppgradere til Desire S når det kommer flere mobiler som skal være ganske mye kraftigere. Desire S bør ikke koste mer enn rundt 3500 hvis den skal ha noen som helst sjanse til å bli en ny bestselger. Kommer nok til å bli markedsført som "oppfølgeren til årets mobil 2010" og vil selge en del på grunnlag av det, men for oss som er klar over de andre alternativene på markedet vil nok ikke dette bli noen favoritt. Ikke hos meg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...