JarleGutt Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg bruker Mail appen, ikke Gmail appen. Det er snakk om pop3 oppsett. jarle Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 @everlong: Etter det jeg kan skjønne, skulle det ikke være nødvendig å gjøre andre endringer. Hvis det krangler, ville jeg har forsøkt å endre "Route port" under fanen "Settings" til 34567, evt. å erstatte port 34567 i oppsettet jeg foreslår, til 8080. Har dessverre begrensede muligheter til å teste dette selv herfra, siden man trenger å ha tilgang til et annet OG trådløst nettverk enn sitt eget for å kunne eksperimentere. Fikk dette til å fungere selv for et par uker siden mot min egen ubuntu-server, men teknologien (ASProxy) er på ingen måte ferdigutviklet. Ser at du har Linuxboksen i en serverpark. Har selv en gratis shell-konto som til min skuffelse ikke tillater selv den mest harmløse håndtering av porter etc. Men det er neppe noe problem for deg. Får du forresten denne, enklere nødløsningen til å virke mot linuxboksen(med ASProxy avslått)?: Klikk Ja, fått det til å funke nå, får teste mer når jeg skal til England i helga! Er hvertfall veldig kjekt å kunne kryptere forbindelsene! Har box hos en stor serverpark i Oslo, en kamerat som jobber der og kjører vmware esxi og da har jeg fått min egen lille ubuntu boks Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Har et lite spm Jeg skulle lagre en ny kontakt, så fikk jeg lagret navn og nr på "Mitt kontaktkort". Noen som vet hvordan jeg får endret dette? Er litt dumt hvis jeg mister tlf og navn og nr til en annen person står der. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Har box hos en stor serverpark i Oslo, en kamerat som jobber der og kjører vmware esxi og da har jeg fått min egen lille ubuntu boks Gir han folk-som-er-på-samme-fourm-som-en-kamerat-rabatter? Endret 10. februar 2011 av NgZ Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hehe, tror ikke de tar hosting for privatpersoner Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hm...er det veldig mange forskjeller mellom Desire og Desire HD? Har de samme hardware inni, bare annerledes skjerm? Har lyst på en Desire, Heroen min blir litt treg til tider. Vanlig Desire koster 1500-2000kr, mens HD blir rundt 4000. Det er ganske mye forskjell for "ingenting"? Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 1500-2000 for Desire? Hvor? Desire vs HD Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 DesireHD har en litt bedre prosessor og mer internminne. Større skjerm (for stor, spør du meg) og dermed også lavere oppløsning, siden den har samme antall pixler. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg er veldig spent på ryktene angående Desire 2 nå, kanskje den blir lansert nå til tirsdag? Om den blir lansert, så blir det bestilling på meg! ~ Mortis Endret 11. februar 2011 av Mortis Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg kan nå nesten garantere at det er telefonen eller rettere sagt Mail appen på Desire som lager trøbbel. I går ettermiddag var det ingen emails som lå i slettet folderen, og etter det syncet telefonen seg opp igjen. I dag tidlig ligger det ørten emails i slettet folderen, altså som kom der etter tlf hadde syncet seg opp. Jeg har nå flyttet de tilbake til innboksen. Hvordan kan dette skje når det er pop3 som er valgt?!?!? Mail klienten på tlf skal jo IKKE ha noen innvirkning på hva som ligger i live kontoen! Fatter ikke dette... jarle Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Men hvorfor skjer det ikke med meg som bruker gmail konto på samme email appen? Er kanskje IMAP det forresten? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hm...er det veldig mange forskjeller mellom Desire og Desire HD? Har de samme hardware inni, bare annerledes skjerm? Har lyst på en Desire, Heroen min blir litt treg til tider. Vanlig Desire koster 1500-2000kr, mens HD blir rundt 4000. Det er ganske mye forskjell for "ingenting"? Det største minuset med vanlig Desire, er etter min mening mangel på internminne. Liker du å ha mye forskjellig apps på telefonen, blir det fort trangt. Er selvsagt mulig å løse med root, men du bør ihvertfall være klar over dette. Ellers er det slik jeg har forstått en generell oppgradering av hw i DHD. Den har slitt med noe mer bugs enn "gammel" Desire, som til gjengjeld har vært veldig stabil. Har selv kun erfraing fra vanlig Desire, så skal ikke være for bastant rundt DHD... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Og hvorfor bruker du Gmail mot Mail appen når Gmail har en egen 100% tilpasset email app på Android?!?! jarle Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) En ting; Før jul kom det en oppdatering som jeg IKKE har kjørt inn pga noan rapporterte problemer, og jeg orka ikke flere problemer med Desire. Market var jo bugga på min telefon i flere måneder. Kan noen si eller henvise til en liste over hva som ble fikset i denne oppdateringen? Jeg har ikke klart å finne noen oversikt... jarle Endret 11. februar 2011 av JarleGutt Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 En ting; Før jul kom det en oppdatering som jeg IKKE har kjørt inn pga noan rapporterte problemer, og jeg orka ikke flere problemer med Desire. Market var jo bugga på min telefon i flere måneder. Kan noen si eller henvise til en liste over hva som ble fikset i denne oppdateringen? Jeg har ikke klart å finne noen oversikt... jarle De fleste slike problemer skyldes at man tror telefonen har hengt seg og plukker ut batteriet under oppdateringen. OTA-oppdatering tar en stund og kan stå stille på samme sted i flere minutter, dette siden den tar var på innstillinger og brukerdata. Ikke ta ut batteri før du er 100% sikker på at den faktisk har hengt seg (en time ++ på samme sted). Uansett er dette garantisaker som er kjapt inn/ut av verksted. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Og hvorfor bruker du Gmail mot Mail appen når Gmail har en egen 100% tilpasset email app på Android?!?! jarle Fordi eg liker ikke denne appen som du sier er 100% tilpasset..... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tror denne linken er inne på sannheten, det har blitt gjort endringer i Mail appen til Android: http://www.google.gg/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=3ae9eda778187fdd&hl=en Og det er mer sync enn det jeg gikk utifra, men det er ikke konsekvent. Når jeg sletter ting fra innboksen i Mail appen, blir noen ting lagt i 'slettet' katalogen i live, andre ting ikke. Jeg har før 2.2 hatt inntrykk av at ting jeg slettet på telefonen i Mail appen, ikke ble lagt i 'slettet' katalogen i live/hotmail. Det er dette jeg har inntrykk av at de har endret på, og muligens har endret tilbake i siste versjon altså siste oppdatering som kom før jul... jarle Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Vel, når kontobalansen sier 4800kr, og DHD koster 4300, blir det nok ikke det med det første uansett En vanlig desire blir visst rundt 3-3500 uten abbo den også. Får klare meg med heroen foreløpig. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg trodde ikke man brukte POP lenger? Nettopp på grunn av krøll med sync av mail og diverse. Det er vel IMAP som gjelder? Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Har et lite spm Jeg skulle lagre en ny kontakt, så fikk jeg lagret navn og nr på "Mitt kontaktkort". Noen som vet hvordan jeg får endret dette? Er litt dumt hvis jeg mister tlf og navn og nr til en annen person står der. Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå