Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt på det, men ser ingen spesielt stor grunn for å bytte før det kommer noe som gir en skikkelig oppgradering. Ingen av dagens modeller blir en reell oppgradering av Desire bortsett fra lagringsplass som du nevnte. Dette har jeg løst enn så lenge ved å roote :)

 

Tror uansett at neste telefon også blir en HTC med Android. Kanskje den nye med dual-core når den kommer i Norge. Har prøvd å kjøre Android uten Sense, og det føles så stusselig og mangelfullt i forhold.

Lenke til kommentar

Et spørsmål.

 

Når man er ute på reise i utlandet er det jo fryktelig dyrt å ha datatrafikk aktivert. Men det finnes jo mye åpne gratis w-lan. Men er jo aldri godt å vite hva som blir logget på den tilkoblingen.

 

Med PC så kan man jo toute all trafikk gjennom en kryptert tunnel. Er det mulig å gjøre via Android også? Gjerne en funksjon som man kan aktivere/deaktivere med et tastetrykk.

Lenke til kommentar

Søker jeg på VPN i market kommer det mye opp, jeg er veldig usikker på hva alt er. Noen som har testet noen av de forskjellige og fått det til å funke?

 

Er jo veldig kjekt å kunne route all trafikk(facebook, mail, kalender osv) gjennom en sikker tilkobling når man er på åpne nettverk!

Lenke til kommentar

VPN-støtte er innebygget i Android, så du trenger ikke laste ned noe fra markedet for å få det til å fungere.

 

Jeg har kjøpt en app som heter "1 VPN" slik at jeg slipper å skrive inn passord hver gang jeg skal logge på, og får en hendig liten widget på en av hjemmeskjermene. Dette har jeg gjort fordi jeg bruker VPN relativt ofte på universitetet, men det er som sagt ikke nødvendig for å få VPN til å fungere.

 

Edit: Du må jo selvsagt også skaffe en VPN-server du kan koble deg til hvis du ikke har en via jobben eller lignende. Hvordan du setter opp en server har jeg dessverre ikke peiling på.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar
Hva anbefales, et hardt materiale eller noe mykt ala silikon?

 

Skjermbeskyttelse er ikke nødvendig da jeg har funnet det nærmest umulig å lage riper i skjermen på dagens telefoner.

 

Grunnen til at jeg aldri har brukt slik tidligere er først og fremst fordi jeg aldri har hatt behov for det da jeg tar vare på telefonene mine, men også fordi jeg opplever det som lite pent. Så er det noen av de ovenfor som pimper telefonen litt opp, ser litt estetisk pene ut?

 

http://cdon.no/elektronikk/capdase_polimor_case_htc_desire_svart_-_black-10876265

 

Jeg har noe lignende som dette, men jeg kjøpte det på ebay for 15 kr.

Jeg personlig er fornøyd med den, tror det har reddet telefonen noen ganger, har mistet den i bakken noen ganger..

Lenke til kommentar

Et spørsmål.

 

Når man er ute på reise i utlandet er det jo fryktelig dyrt å ha datatrafikk aktivert. Men det finnes jo mye åpne gratis w-lan. Men er jo aldri godt å vite hva som blir logget på den tilkoblingen.

 

Med PC så kan man jo toute all trafikk gjennom en kryptert tunnel. Er det mulig å gjøre via Android også? Gjerne en funksjon som man kan aktivere/deaktivere med et tastetrykk.

 

Oppskrift for gratisløsning:

 

- ta en liten, gammel bærbar og installer en Linux-distro, f. eks. Ubuntu. Det går også an å installere Ubuntu som et "program" i Windows - dette kan du evt avinstallere etter ferieturen. La maskinen stå og svive mens du er bortreist.

 

- installer OpenSSH-server på Ubuntu-maskinen. Lag evt. port forward av SSH-porten hvis maskinen ligger bak en router. Root telefonen og installer ConnectBot og ASProxy. Opprett en SSH-forbindelse fra ConnectBot til Ubuntumaskinen og lag lokal port forward av f.eks. port 34567 til localhost:34567. Still inn ASProxy slik at den bruker localhost:34567 som socks-proxy. Voilà.

Lenke til kommentar

Et spørsmål.

 

Når man er ute på reise i utlandet er det jo fryktelig dyrt å ha datatrafikk aktivert. Men det finnes jo mye åpne gratis w-lan. Men er jo aldri godt å vite hva som blir logget på den tilkoblingen.

 

Med PC så kan man jo toute all trafikk gjennom en kryptert tunnel. Er det mulig å gjøre via Android også? Gjerne en funksjon som man kan aktivere/deaktivere med et tastetrykk.

 

Oppskrift for gratisløsning:

 

- ta en liten, gammel bærbar og installer en Linux-distro, f. eks. Ubuntu. Det går også an å installere Ubuntu som et "program" i Windows - dette kan du evt avinstallere etter ferieturen. La maskinen stå og svive mens du er bortreist.

 

- installer OpenSSH-server på Ubuntu-maskinen. Lag evt. port forward av SSH-porten hvis maskinen ligger bak en router. Root telefonen og installer ConnectBot og ASProxy. Opprett en SSH-forbindelse fra ConnectBot til Ubuntumaskinen og lag lokal port forward av f.eks. port 34567 til localhost:34567. Still inn ASProxy slik at den bruker localhost:34567 som socks-proxy. Voilà.

Lasta ned Connectbot og ASproxy.

 

Har allerede en ubuntubox, kobla meg til den via brukernavn og passord, gikk smertefritt!

Trykka meny i connectbot og Port Forwards. Skrev sourceport: 34567 og desinasjon: localhost:34567

La så programmet i bakgrunnen.

Åpnet ASproxy, gikk til settings og Routeport: 34567 og trykket save, fikk da opp BSSID, SSID og proxy type hvor jeg valgte SOCKS5. Men da fikk jeg spørsmål om masse PROXY HOST, PROXY PORT osv? Jeg valgte da Proxy Type: None og fikk trykket save.

 

Gikk ut til status og trykket på det røde ikonet, og det ble gult hvor det står:

Status: Waiting

Reason: Proxy not required.

 

Ubuntu boxen står på en stor hosting firma i oslo, så står ikke på samme linje som meg nå.

Lenke til kommentar

@evelong: Til feilsøking: ASproxy kan så vidt jeg vet, bare brukes over Wifi. Andre apps kan proksyfisere telefondataforbindelse, men det er jo ikke interessant for deg.

 

Test først ASproxy med f. eks. en Planetlab-proxy som du finner på Hidemyass.com eller lignende.

 

Så vidt jeg husker, henter ASProxy BSSID og SSID selv - det første ligner på en mac-adresse, det andre er navnet på Wifi-nettverket. Deretter velger du Socks5 som proxytype, localhost som "Host" (mulig du må skrive 127.0.0.1) og 34567 som port.

 

Det skulle være unødvendig (og skadelig for forbindelsen) å manuelt proxyfisere SSH-porten (22 eller hva du har valgt) og port 34567 i ASproxy (fanen helt til høyre i appen) - du kan alltids prøve likevel. Mulig en eller annen konflikt gjør det nødvendig.

 

Husk også at port forwarden du gjør i ConnectBot, skal være av type "local".

 

Du har rootet, ikke sant?

Lenke til kommentar

@evelong: Til feilsøking: ASproxy kan så vidt jeg vet, bare brukes over Wifi. Andre apps kan proksyfisere telefondataforbindelse, men det er jo ikke interessant for deg.

 

Test først ASproxy med f. eks. en Planetlab-proxy som du finner på Hidemyass.com eller lignende.

 

Så vidt jeg husker, henter ASProxy BSSID og SSID selv - det første ligner på en mac-adresse, det andre er navnet på Wifi-nettverket. Deretter velger du Socks5 som proxytype, localhost som "Host" (mulig du må skrive 127.0.0.1) og 34567 som port.

 

Det skulle være unødvendig (og skadelig for forbindelsen) å manuelt proxyfisere SSH-porten (22 eller hva du har valgt) og port 34567 i ASproxy (fanen helt til høyre i appen) - du kan alltids prøve likevel. Mulig en eller annen konflikt gjør det nødvendig.

 

Husk også at port forwarden du gjør i ConnectBot, skal være av type "local".

 

Du har rootet, ikke sant?

Ja, har root med Oxygen rom :)

 

Jeg tror jeg fikk det til i natt ei gang, skal kikke litt på det senere igjen! Tror alt jeg gjorde i ConnectBOT var korrekt. Ok, så eneste jeg skal redigere under ASproxy er den fanen med BSSID, SSID, SOCKS5, localhost og portnummer? Jeg redigerte noe under en annen fane og(husker ikke hvilken da jeg ikke har telefonen foran meg).

Lenke til kommentar

@everlong: Etter det jeg kan skjønne, skulle det ikke være nødvendig å gjøre andre endringer. Hvis det krangler, ville jeg har forsøkt å endre "Route port" under fanen "Settings" til 34567, evt. å erstatte port 34567 i oppsettet jeg foreslår, til 8080. Har dessverre begrensede muligheter til å teste dette selv herfra, siden man trenger å ha tilgang til et annet OG trådløst nettverk enn sitt eget for å kunne eksperimentere.

 

Fikk dette til å fungere selv for et par uker siden mot min egen ubuntu-server, men teknologien (ASProxy) er på ingen måte ferdigutviklet.

 

Ser at du har Linuxboksen i en serverpark. Har selv en gratis shell-konto som til min skuffelse ikke tillater selv den mest harmløse håndtering av porter etc. Men det er neppe noe problem for deg.

 

Får du forresten denne, enklere nødløsningen til å virke mot linuxboksen(med ASProxy avslått)?:

Klikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har kommet over en SVÆRT stygg bug i HTC email klienten til Desire.

 

Jeg bruker en live.no adresse, og har satt opp email på Desire for å lese. Jeg sletter for enkelhets skyld de emailene på telefonen som ikke er poeng ligger der, og sletting skal IKKE synces opp igjen mot live, både med tanke på at det er ikke en ekte sync av email, og jeg har heller ikke haket av for 'slette på server'.

 

Men det jeg har oppdaget ved flere anledninger nå er at ting forsvinner fra live inboksen min, og ligger plutselig i slettet boksen. Dette oppdager jeg feks i sammenheng med at jeg sletter/sorterer ting på mobilen, men det virker å være svært tilfeldig og jeg klarer ikke finne logikken. For det skjer ikke konsekvent, det er bare av og til.

 

Dette er veldig stygg bug, så stygg at jeg fra nå av må inn og sjekke slettede elementer regelmessig for å være sikker på at ting ikke blir borte.

 

Er det noen andre som har opplevd dette?..

 

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...